تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دبیرکل ناتو: روسیه مهمترین و جدی‌ترین تهدید برای ناتو است

يکصد و بيست و چهارمين روز جنگ اوکراين

ینس استولتنبرگ گفت: اعضای ناتو، روسیه را مهمترین و جدی‌ترین تهدید برای امنیت خودشان تلقی می‌کنند.

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشستی خبری در مقر این سازمان امنیتی در شهر بروکسل بلژیک گفت: متحدان (اعضای ناتو)، روسیه را مهمترین و جدی‌ترین تهدید برای امنیت خودشان تلقی می‌کنند.

در حال به روزرساني....

افزایش تلفات حمله موشکی به مرکز خرید در اوکراین به ۷۵ نفر
به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، یک مرکز خرید در شهر کرمین چوک Kremenchuk در اوکراین هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفت.

سازمان‌های امدادی اوکراین، اعلام کردند در این حمله موشکی شانزده نفر کشته و پنجاه و نه نفر زخمی شدند. شماری از این افراد زخمی شده که در بیمارستان بستری شدند در وضع بی ثباتی جسمانی قرار دارند.

رئیس جمهور مولداوی: کریمه و دنباس بخشی از خاک اوکراین هستند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "مایا ساندو" رئیس جمهور مولداوی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با "ولودیمیر زلنسکی" همتای اوکراینی خود در کی یف گفت: شبه جزیره کریمه و منطقه دنباس بخشی از خاک اوکراین هستند و ما چیزی جز مرز‌های بین المللی رسمی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی ادامه داد: حمله روسیه به اوکراین بر اوضاع امنیتی منطقه تأثیر منفی گذاشته است و ما همه تلاش خود را برای تحقق صلح در اوکراین به کار می‌گیریم.

رئیس جمهور مولداوی تصریح کرد: ارتش ما در بخش مین زدایی سابقه طولانی دارد و ما با همراهی سایر کشور‌ها آماده حضور در اوکراین و بازسازی این کشور پس از پایان جنگ هستیم.

فرانسه خودروی زرهی به اوکراین ارسال می‌کند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، سباستین لوکورنو در گفتگو با روزنامه لوپاریزین که در سایت اینترنتی این روزنامه منتشر شد، گفت: نیرو‌های نظامی اوکراین برای حضور در مناطق زیر آتش دشمن به خودرو‌های زرهی نیاز دارند.
وی افزود بنابراین فرانسه تعداد قابل توجهی از این خودرو‌های زرهی را برای نقل و انتقال نظامیان اوکراینی ارسال خواهد کرد.
وزیر دفاع فرانسه افزود این کشور شش سامانه توپخانه‌ای دیگر نیز به اوکراین ارسال می‌کند. 

مکرون ادامه حملات روسیه به اوکراین را «وحشت مطلق» خواند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه ادامه حملات روسیه به اوکراین را «وحشت مطلق» خواند و از مردم روسیه خواست «حقیقت» پیش روی خود را ببینند.

شورای امنیت سه شنبه درباره اوکراین نشست برگزار می‌کند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، دیپلمات‌ها اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه به درخواست اوکراین نشستی را برای بررسی حملات اخیر روسیه برگزار می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا: پوتین در جنگ اوکراین از خط قرمز عبور کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، اورسولا فون در لین در گفتگو با این شبکه گفت: «ما از اوکراین حمایت می‌کنیم. بی تردید، تا هرزمان که لازم باشد ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا اوکراین فقط برای استقلال و تمامیت ارضی خودش نمی‌جنگد بلکه برای همه کشور‌های دارای دموکراسی می‌جنگد.

پیروزی ما در این عرصه، اوضاع را متفاوت خواهد کرد. این امر، شکستی راهبردی را برای پوتین رقم می‌زند که طرف متجاوز است. همه مستبدان جهان با دقت بسیار این عرصه را نظاره می‌کنند. به همین علت، مقاومت کشور‌های دارای دموکراسی بسیار مهم است. این کشور‌ها باید به صراحت بسیار اعلام کنند که پوتین از خط (قرمز) عبور کرده است و در این جنگ بسیار وحشتناک، در کنار اوکراین ایستاده اند.»

هشت کشته در حمله روسیه به شهر لیسیچانسک اوکراین
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، منابع آگاه اعلام کردند در حمله روسیه به شهر لیسیچانسک اوکراین هشت غیرنظامی کشته و بیست و یک نفر زخمی شدند.

گروه هفت حمله روسیه به یک مرکز تجاری در اوکراین را جنایت جنگی خواند
به گزارش فرانس پرس، گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای حمله روسیه به یک مرکز تجاری در اوکراین را جنایت جنگی خواند.

دبیرکل ناتو: بحران غذایی جهان یکی از پیامد‌های تجاوز پوتین به اوکراین است
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشستی خبری در مقر این سازمان امنیتی در شهر بروکسل بلژیک گفت: «بنده اطمینان خاطر کامل دارم که در اجلاس سران ناتو (در مادرید) به پیامد‌های وحشتناک تجاوز وحشیانه پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین در بازار جهانی غذا و قیمت مواد غذایی و صادرات غلات، پرداخته خواهد شد. یکی از علل پرداختن به این موضوعات، آن است که این مسئله برای ناتو مهم است. بنده با اردوغان رئیس جمهور ترکیه صحبت کرده ام. ترکیه درزمینه تلاش برای عبور شناور‌های حامل غلات اوکراین ازطریق دریای سیاه و انتقال غلات از این طریق، نقش فعالانه‌ای ایفا می‌کند. البته آسان‌ترین راه پایان دادن به این وضع (بحران مواد غذایی) این است که رئیس جمهور پوتین به جنگ پایان دهد، زیرا افزایش قیمت مواد غذایی نتیجه تحریم‌ها (علیه روسیه) نیست بلکه نتیجه جنگ (اوکراین) است. این جنگ و اقدام روسیه در محاصره بندر‌های اوکراین سبب کاهش صادرات مواد غذایی و غلات شده است که پیامد‌های وحشتناکی برای بازار مواد غذایی در سراسر جهان داشته است. به همین علت است که هم در اجلاس سران ناتو و هم در حاشیه این نشست و به هنگام دیدار اعضای ناتو، درخصوص این موضوع بحث خواهد شد. در این دیدار‌ها تلاش خواهد شد راهی برای خارج کردن غلات از اوکراین پیدا شود.»

زلنسکی از گروه هفت خواست قیمت نفت روسیه را محدود کند
زلنسکی قبل از برگزاری اجلاس سران گروه هفت در آلمان در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: "برای ما موضع منسجم کشور‌های عضو گروه ۷ در قبال تحریم‌های اعمالی علیه روسیه مهم است. این تحریم‌ها باید با محدود کردن قیمت نفت صادراتی از کشور متجاوز (روسیه)، بیشتر تقویت شوند. "

یک مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد کشور‌های گروه ۷ در حال بررسی «سازوکاری برای محدود کردن قیمت نفت روسیه در عرصه جهانی هستند».

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت این سازوکار که پس از این باید تعیین شود، از طریق تعیین قیمت خدمات مرتبط با صادرات نفت روسیه به اجرا گذاشته خواهد شد.

هدف از این سازوکار خشکاندن منبع اصلی درآمد ارزی روسیه است. آمریکا که کمتر از اروپا به نفت روسیه وابسته است، واردات نفت از این کشور را ممنوع کرده است. اما همزمان اتحادیه اروپا نیز تحریم تدریجی نفت روسیه را به عنوان بخشی از ششمین بسته تحریمی خود علیه این کشور که اوایل ژوئن تصویب شد، معرفی کرده است.

توقف واردات نفت خام روسیه با کشتی ظرف ۶ ماه و توقف واردات فرآورده‌های نفتی این کشور ظرف ۸ ماه انجام خواهد شد. عرضه نفت خام توسط خط لوله دروژبا Droujba می‌تواند به طور موقت ادامه یابد تا نیاز‌های سه مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که به دریا دسترسی ندارند، تامین شود.

دبیرکل ناتو: اوکراین با تجهیزات نظامی پیشرفته ناتو مجهز می‌شود
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: از زمان اقدام غیرقانونی روسیه در ملحق کردن منطقه کریمه به خاک خودش در سال دو هزار و چهارده، ناتو و متحدان عضو آن، حمایت‌های چشمگیری از اوکراین داشته اند از جمله کمک‌های نظامی و مالی و آموزش دادن به ده‌ها هزار نیروی نظامی اوکراین. همه این اقدامات ما تاثیراتی داشته است که هر روز تاثیرات آن‌ها در میدان‌های نبرد و متفاوت کردن اوضاع قابل مشاهده است.

وي افزود: از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه، متحدان (عضو ناتو) حمایت‌های خود از اوکراین را بیش از پیش افزایش داده اند بطوریکه کمک‌های نظامی، مالی و بشردوستانه به ارزش چندین میلیارد یورو به اوکراین داده اند. در اجلاس (مادرید) درباره بسته تقویت کمک‌های جامع به اوکراین، به توافق خواهیم رسید. این بسته شامل انتقال چشمگیری از کمک‌ها به اوکراین در حوزه‌هایی ازقبیل ارتباطات امن، سامانه‌های ضدپهپاد و سوخت خواهد بود. ما در بلندمدت به اوکراین کمک خواهیم کرد تا از تجهیزات نظامی دوران شوروی (سابق) به تجهیزات پیشرفته ناتو گذرکند و بیش از پیش، نهاد‌های دفاعی و امنیتی این کشور را تقویت خواهیم کرد.»

دبیرکل ناتو: روسیه مهمترین و جدی‌ترین تهدید برای ناتو است
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشستی خبری در مقر این سازمان امنیتی در شهر بروکسل بلژیک گفت: «نشست این هفته ناتو در مادرید، نشستی تحول گرایانه است بطوریکه چندین تصمیم مهم در این نشست اتخاذ خواهد شد از جمله تصمیم گیری درخصوص مفهوم راهبردی جدید برای واقعیت‌های امنیتی جدید، تغییری اساسی در دفاع و بازدارندگی ناتو و حمایت از اوکراین هم در مقطع زمانی حال و هم در آینده.

مفهوم راهبردی جدید ما، هدایت کننده ما در عصر رقابت‌های راهبردی خواهد بود. پیش بینی می‌کنیم که این مفهوم جدید، به صراحت نشان خواهد داد که متحدان (اعضای ناتو)، روسیه را مهمترین و جدی‌ترین تهدید برای امنیت خودشان تلقی می‌کنند. در این مفهوم راهبردی، برای نخستین بار به موضوع چین نیز پرداخته خواهد شد و چالش‌هایی که پکن برای امنیت، منافع و ارزش‌های ما بوجود می‌آورد. در این مفهوم راهبردی به رویکرد کلی ما درخصوص برخی از دیگر چالش‌ها و تهدید‌ها نیز پرداخته خواهد شد از جمله تروریسم و تهدید‌های سایبری و تهدید‌های ترکیبی (مجازی و واقعی).»

حمله موشکی به یک مرکز خرید در مرکز اوکراین چند کشته و زخمی برجا گذاشت
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از کی یف گزارش داد مقامات محلی اوکراین اعلام کردند بر اثر اصابت موشکی که روسیه روز دوشنبه به یک مرکز خرید "بسیار شلوغ و پر رفت و آمد" در کرمنچوک واقع در مرکز اوکراین شلیک کرد، چند نفر کشته و زخمی شدند.

دمیترو لونین، فرماندار منطقه‌ای اوکراین در پیامی در تلگرام نوشت: "اشغالگران موشکی را به سمت یک مرکز تجاری شلیک کردند که بیش از هزار غیرنظامی در آن حضور داشتند. در حال حاضر این مرکز خرید در شعله‌های آتش می‌سوزد و امدادگران در حال مبارزه با آتش سوزی ناشی از این حمله موشکی هستند. اظهار نظر در مورد میزان تلفات در حال حاضر غیرممکن است. "

واشنگتن فروش برخی تسلیحات را به اوکراین علنی می‌کند

یک منبع آگاه روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا قصد دارد یک سامانه موشکی پیشرفته زمین به هوا با برد متوسط و بلند در اختیار اوکراین قرار دهد و فروش برخی تسلیحات و تجهیزات را به اوکراین علنی می‌کند.
این منبع افزود ممکن است مقامات آمریکایی این هفته فروش سامانه NASAMS (سامانه موشکی پیشرفته زمین به هوا) را به اوکراین اعلام کند.
این سامانه موشکی زمین به هوای پیشرفته را شرکت آمریکایی ریتون Raytheon و گروه نروژی Kongsberg ساخته اند.
این منبع که نامش فاش نشده است، افزود واشنگتن همچنین قصد دارد فروش برخی تسلیحات و تجهیزات دیگر از جمله مهمات توپخانه و رادار را به نیرو‌های اوکراینی علنی کند.
با توجه به این که درگیری‌ها بر شرق اوکراین متمرکز شده است و توپخانه در آن نقش مهمی ایفا می‌کند، آمریکا در هفته‌های اخیر روند تحویل تسلیحات را به اوکراین تغییر داده است.
واشنگتن در همین امتداد، کار تحویل سیستم‌های پرتاب موشک سیار هیمارس را به نیرو‌های اوکراینی آغاز کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دبیرکل ناتو: روسیه مهمترین و جدی‌ترین تهدید برای ناتو است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..