تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماینده آمریکا در امور ایران عازم قطر شد

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، در حالی که قرار است مذاکرات برچیدن تحریم‌های ایران در قطر از سرگرفته شود، رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران راهی دوحه شد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به پایگاه پولیتیکو گفت که رابرت مالی قرار است دوشنبه وارد قطر شود.

وی همچنین افزود: ما از شرکای خود در اتحادیه اروپا که به انتقال پیام‌ها ادامه می‌دهند و برای پیشبرد این مذاکرات به سمت جلو تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

این مقام آمریکایی در عین حال گفت: انتظارات از این مذاکرات بسیار کم است.

لازم به ذکر است که قرار است ادامه مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن در قطر برگزار شود و احتمالاً این مذاکرات از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص چگونگی مذاکرات آتی نیز گفته بود: گفتگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و به صورت non paper خواهد بود.

وی در واکنش به سوالی در خصوص طرح موضوع کنار گذاشته شدن سایر طرف‌های برجامی در مذاکرات آتی، گفت: هیچ کس کنار گذاشته نشده است. وقتی که بقیه کشور‌های ۱+۴ وین را ترک کردند به این دلیل بود که آنچه باید گفته می‌شد گفته شده و چند موضوع اختلافی بین ایران و آمریکا باقی‌مانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تسهیل کننده برجام براساس خود برجام، اتحادیه اروپا است و آقای بورل جلسه‌ای هم با سفرای سه کشور اروپایی در ایران داشتند. آنچه الان اتفاق می‌افتد ادامه وین است و درباره چند موضوع باقی‌مانده گفتگو می‌شود.

خطیب‌زاده افزود: آنچه صحبت خواهد شد فقط موضوعات رفع تحریمی و اختلافی است که در دور قبل باقی مانده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماینده آمریکا در امور ایران عازم قطر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..