تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرافیک Intel Arc Pro A50 با ۱٬۰۲۴ هسته و ۶ گیگابایت حافظه دیده شد

پردازنده‌های گرافیکی سری آرک به‌تازگی در بازار چین عرضه شده‌اند و در گذر زمان تعداد بیشتری از این محصولات به‌دست مشتریان می‌رسد. درحال‌حاضر، اینتل هیچ گرافیک پرقدرت کلاس دسکتاپی را در بازار عرضه نکرده است؛ اما شکی نداریم که تیم آبی روی گرافیک‌های ورکستیشن کار می‌کند.

به‌گزارش ویدئوکاردز، پیش‌تر به‌صورت اولیه جزئیاتی درباره‌ی گرافیک ورکستیشن Arc Pro A40 فاش شده بود. به‌تازگی باردیگر این گرافیک دیده شده است و درکنار آن برای اولین‌بار گرافیک Arc Pro A50 نیز به‌چشم می‌خورد. این دو گرافیک درکنارهم فهرست شده‌اند و این احتمالاً یعنی Arc Pro A40 و Arc Pro A50 مشخصات بسیار مشابهی دارند. درنتیجه‌ی این اتفاق، ابزار Sandra در شناسایی پیکربندی هر گرافیک کمی به‌مشکل می‌خورد.

جزئیات اولیه کارت گرافیک Intel Arc Pro A50 و A40

به‌نظر می‌رسد گرافیک Arc Pro A50 از نسخه‌ی کامل تراشه‌ی ACM-G11 شامل ۸ هسته‌ی Xe و ۱۲۸ واحد اجرایی (یا ۱٬۰۲۴ هسته‌ی FP32) استفاده می‌کند؛ اما Arc Pro A40 به نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی این تراشه مجهز است. ظاهرا هر دو کارت گرافیک از ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 استفاده می‌کنند و باس ۹۶ بیت دارند. گرافیک‌های Arc Pro A50 و Arc Pro A40 مشخصات فنی مشابه گرافیک گیمینگ Arc A380 دارند. 

جزئیات قدرت پردازشی اولین گرافیک های ورکستیشن دسکتاپ اینتل

همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، اینتل مدل‌های پایین‌رده‌ی گرافیک‌های سری Arc Alchemist را پیش از مدل‌های پرچم‌دار دردسترس قرار داده است و قصد دارد فعلاً این روند را ادامه دهد. اینتل کارخانه‌های کافی دراختیار دارد تا بتواند گرافیک‌هایش را در حجم انبوه به بازار عرضه کند.

مقاله‌های مرتبط:

درحال‌حاضر، هیچ گرافیکی برپایه‌ی تراشه‌ی پرقدرت ACM-G10 در بازار ندیده‌ایم و جزئیاتی درباره‌ی کارت‌های ورکستیشن مبتنی‌بر این تراشه در دست نداریم. اولین گرافیک کلاس ورکستیشن اینتل مدتی پیش در کره‌جنوبی دیده شد. دیتابیس آژانس ملی تحقیقات رادیویی کره‌جنوبی نشان داد Arc Pro A40 گرافیکی پایین‌رده است و برای پردازش وظایف سبک ساخته می‌شود. این گرافیک در ابتدا در قالب سیستم‌های اسمبل‌شده‌ی شرکت‌هایی مثل دل‌ و اچ‌پی از راه می‌رسد.

اینتل به‌تازگی در ادعایی جالب گفته است پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپی Arc 7 A770M می‌تواند به قدرت بیشتری از GeForce RTX 3060 Mobile دست پیدا کند. اینتل همچنین نشان داده است گرافیک لپ تاپی Arc 7 A730M می‌تواند قوی‌تر از GeForce RTX 3050 Ti باشد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرافیک Intel Arc Pro A50 با ۱٬۰۲۴ هسته و ۶ گیگابایت حافظه دیده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..