تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱) + عکس

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی چاپ امریکا به تبعات لغو قانون سقط جنین در این کشور توسط دیوان عالی قضایی پرداخته است. این روزنامه در مصاحبه با شخصیت های مختلف، این گمانه زنی را مطرح می کند که این رای دیوان عالی قضایی یک رای سیاسی است در حالی که این قانون باید بدون تمرکز بر سیاست مورد بحث قرار می گرفت. یواس ای تودی همچنین تاکید می کند چندین ایالت در آمریکا که قصد دارند همچنان قانون سقط جنین را به اجرا بگذارند و رای دیوان عالی را نخواهند پذیرفت، در حال آماده کردن زیرساخت های لازم برای پذیرایی از زنان ایالت هایی هستند که لقو قانون سقط جنین در آن ها اجرایی شده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به سختی های کار این روزهای نخست وزیر این کشور می پردازد. این روزنامه با اشاره به بالا رفتن چشمگیر قیمت ها به دلیل افزایش تورم در ژاپن، شرایط کاری سخت فومیو کیشیدا را مورد واکاوی قرار داده است. این روزنامه همچنین در گزارش خود در خصوص اعتراضات پیرامون لغو قانونی بودن سقط جنین در ایالات متحده توسط دیوان عالی قضایی این کشور، معتقد است محافظه کاران قدرت اصلی را در آمریکا به دست گرفته و احتمالا به دنبال به وجود آوردن تغییرات بنیادین دیگری نیز هستند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی، دو گزارش در صفحه نخست خود مربوط به ایران منتشر کرده است. این روزنامه از دیدار مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با مقامات بحرین در خصوص افزایش همکاری های دو طرف برای مقابله با ایران صحبت به میان آورده و همچنین در گزارشی دیگر می گوید بالاخره ایران و آمریکا در یک اتاق قرار خواهند گرفت و در خصوص قرارداد اتمی به مذاکره خواهند پرداخت؛ و می خواهد جواب به این سوال را پیدا کند که آیا بالاخره این قرارداد بین ایران و طرف های غربی به امضا خواهد رسید یا نه؟

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین بعد از لغو قانون سقط جنین در آمریکا به انتقاد از ایالات متحده پرداخته است. این روزنامه لغو این قانون را یک پسرفت تاریخی برای آمریکا لقب داده و می گوید مسئولان این کشور مبانی اولیه حقوق بشر شهروندان خود را رعایت نمی کنند. گلوبال تایمز همچنین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت را نیز مورد بررسی قرار داده و به انتقاد از آمریکا می پردازد که در این اجلاس به روسیه و چین پرداخته و مشکلات داخلی کشور خود را فراموش کرده است. این روزنامه همچنین معتقد است پیمان ناتو با وجود حضور فیزیکی طولانی مدت خود، دچار بی ثباتی شدید در روح خود شده است.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز نیز از نگاه خود به لغو تاریخی قانون سقط جنین در آمریکا توسط دیوان عالی قضایی این کشور پرداخته است. این روزنامه با وجود اینکه عکس صفحه نخست خود را به تظاهرات مردم در اعتراض به این حکم اختصاص داده است، گزارشی میدانی از کلیساهای ایالت کالیفرنیا و واکنش آن ها را به چاپ رسانده است. این روزنامه می گوید تمامی برنامه های دینی دیروز کلیساها تحت الشعاع بحث پیرامون لغو این قانون قرار گرفته و بسیاری از حاضرین به دفاع و یا حمله به این تصمیم پرداخته اند و تاکید می کند دو دستگی در میان مردم بسیار گسترده تر از قبل شده است.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به نقل از کرملین، حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در اجلاس گروه ۲۰ در پانزدهم نوامبر در اندونزی را قطعی عنوان می کند. این در حالی است که بسیاری از رهبران کشورهای غربی اعلام کرده اند در صورت حضور پوتین، دراین اجلاس شرکت نخواهند کرد. این روزنامه همچنین از قول مقامات اقتصادی روسیه از کاهش ۸۰ درصدی تجارت با کشورهای «غیر دوست» روسیه در چند وقت اخیر خبر داده است. کمرسانت احتمال استفاده از اموال توقیف شده روسیه در کشورهای عضو گروه هفت برای کمک به اوکراین را نیز بازتاب داده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به حمله موشکی روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین اختصاص داده است؛ جایی که اصابت یک موشک به آپارتمانی در این شهر منجر به کشته شدن یک نفر شد. این روزنامه همچنین در گزارش خود پیرامون برگزاری اجلاس سران هفت کشور صنعتی، از برگزاری اعتراضات مختلف به این اجلاس از جمله فعالیت چشمگیر حامیان محیط زیست خبر می دهد. در حالی که بسیاری از این سازمان ها اخیرا نگرانی زیادی در خصوص بازگشت کشورهای صنعتی به سمت سوخت های فسیلی حس می کنند، اعتراضات خود را به گوش مقامات این سران رساندند که تلاش ها برای رفتن به سراغ انرژی های تجدید پذیر برای مقابله با گرمایش زمین را فراموش نکنند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱) + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..