تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی کمپین 222 میلیون رویا برای کمک به بازماندگان از تحصیل

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ گزارشی که اخیرا سازمان ملل منتشر کرده است نشان می‌دهد تعداد کودکان لازم‌التعلیمی که بر اثر بحران‌ها از تحصیل بازمانده‌اند، از 75 میلیون نفر در سال 2016 به 222 میلیون نفر در شرایط کنونی افزایش یافته است.

صندوق جهانی سازمان ملل متحد برای آموزش در شرایط اضطراری و بحران‌های طولانی‌مدت، اعلام کرده است که از این 222 میلیون دختر و پسر، 78.2 میلیون نفر از مدرسه بازمانده‌اند و نزدیک به 120 میلیون نفر دیگر هم در دستیابی به حداقل مهارت در ریاضیات یا خواندن دچار مشکل هستند؛ در واقع، از هر 10 کودک آسیب‌دیده از بحران یک نفر که در آموزش ابتدایی یا متوسطه شرکت می‌کنند، در واقع استانداردهای مهارت را دارند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی گفت: «در مواجهه با این بحران‌ها، صندوق سازمان ملل برای آموزش در مواقع اضطراری در کنار کودکان در 40 کشور ایستاده است. ما به دولت‌ها، شرکت‌ها، بنیادها و افرادی که مشتاق و حامی آموزش و پرورش هستند، نیاز داریم».

یافته‌ها نشان می‌دهد که 84 درصد از کودکانی که از مدرسه باز می‌مانند، در مناطقی با بحران طولانی زندگی می‌کنند و اکثریت قریب به اتفاق در کشورهایی هستند که به طور خاص از طریق سرمایه‌گذاری های چند ساله پیشگامانه صندوق‌های حمایتی مورد هدف قرار گرفته‌اند و شامل کشورهای افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی، مالی، نیجریه، پاکستان، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن می‌شوند.

میلیون‌ها کودک آسیب‌پذیر از داخل شهرک‌های موقت پناهندگان، کلاس‌های درس آسیب‌دیده و جوامعی که بر اثر جنگ و فاجعه از هم پاشیده شده‌اند، به امید این که آموزش به آنها اجازه دهد رویاهای خود را برای تبدیل شدن به یک پزشک، مهندس، دانشمند و ... تحقق بخشند، انتظار می‌کشند.

تحلیل‌های اولیه همچنین نشان می‌دهد کاهش فرصت یادگیری و تحصیل ناشی از کووید-19 در بین فقیرترین جوامعی که پیش‌تر از نظر یادگیری عقب‌مانده بودند، بارزتر است.

با نگاهی به نشست تحول آموزش در سپتامبر، رئیس سازمان ملل گفت که «ایده‌ها و نوآوری‌های» این صندوق حمایتی سازمان ملل ضروری است و از همه خواست تا به «آموزش در دسترس هر کودک و در همه جا» کمک کنند.

برای پاسخ به این بحران شدید آموزش جهانی، کمپین هشتگ 222MillionDreams در ژنو راه‌اندازی شده است و در حالی که اکنون آموزش با کیفیت را به بیش از 5 میلیون کودک در بیش از 40 کشور بحران زده ارائه می‌دهد؛ این کمپین از کمک‌کنندگان، بنیادهای بشردوستانه و افراد با ارزش خالص می‌خواهد که فوراً منابع بیشتری را برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آموزش کودکان بازمانده از تحصیل بسیج کنند.

در حالی که جهان با تأثیرات مخرب درگیری های مسلحانه، کووید-19 و تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می‌کند، 222 میلیون کودک در این تجربیات وحشتناک زندگی می‌کنند.

یاسمین شریف، مدیر ECW(صندوق آموزش اضطراری) با اشاره به کمپینی که منجر به برگزاری کنفرانس تامین مالی سطح بالا در سال آینده، از 16 تا 17 فوریه در ژنو می‌شود، گفت: این یک فراخوان جهانی برای اقدام است و وظیفه ما این است که کودکان را از طریق آموزش توانمند و به تحقق رویاهای آنها کمک کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی کمپین 222 میلیون رویا برای کمک به بازماندگان از تحصیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..