تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش سردار باقری به حضور اسرائیلی ها در خلیج فارس: مطمئنا عکس‌العمل نشان می‌دهیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد و گفت: ما این تهدیدات را برنمی‌تابیم و مطمئنا در قبال آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در دیدار با ندیم رضا رئیس کمیته مشترک روسای ستاد ارتش پاکستان اظهار داشت: بدون تردید در سال‌های اخیر با تلاش فرماندهان و مسئولان دو کشور روابط فی مابین توسعه خوبی یافته و این روابط باید توسعه و استمرار یابد.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم دو کشور از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارند، گفت: باید در راستای تقویت همکاری‌های مشترک بیشتر تلاش کنیم؛ در ۵ سال گذشته ما تعاملات و رفت آمد‌های زیادی بین مسئولان نظامی ایران و پاکستان را شاهد بوده ایم که این روند باید گسترش یابد و موجب ایجاد امنیت در مرز‌های دوکشور گردیده و دو کشور در سایه این امنیت و آرامش روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند.

وی ادامه داد: مسئله امنیت مرز‌های ایران و پاکستان از مهمترین مسائل بین دو کشور بوده است و بنده در سفری که به پاکستان داشتم به طور جدی پیگیر موضوعات مشترک دو کشور به ویژه در حوزه امنیت مرزی بوده‌ام.

سرلشکر باقری بیان داشت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان نگاه ویژه‌ای دارد و این مهم در دولت جدید نیز تقویت شده و رو به توسعه است.

وی افزود: در سال‌های اخیر روابط نظامی ایران و پاکستان توسعه چشمگیری داشته که این روابط سبب امنیت و اثربخشی در توسعه اقتصادی دو کشور شده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار دارند بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده‌ای برخوردار است به ویژه اینکه رویداد‌ها و تحولات اخیر سبب مداخلات کشور‌های فرامنطقه‌ای شده و مشکلاتی در سطح منطقه ایجاد کرده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، رژیم صهیونیستی را در راس مداخله‌گری‌ها و زمینه ساز بی ثبات در منطقه اعلام کرد و گفت: این رژیم با اجرای طرح‌هایی در صدد ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه و دست یابی به اهداف مداخله گرانه است.

وی عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد و افزود: ما این تهدیدات را برنمی تابیم و مطمئنا در قبال آن عکس العمل نشان می‌دهیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص مداخلات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: تشکیل گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به ویژه در سوریه و عراق از دیگر مواردی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن زدند و در ادامه روند سلطه گری تا سقوط این دو کشور پیشرفتند.

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: از دیگر مسائل منطقه ما فاجعه یمن است که برای مدت زمان زیادی است که این روند ادامه یافته و باید به سرعت این به این جریان خاتمه داد.

سرلشکر باقری گفت: مسئله کشمیر یکی دیگر از مسائل جهان اسلام محسوب می‌شود و موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه همان تدبیر و موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حمایت از مردم مظلوم و مسلمان را تحت توجه قرار می‌دهد.

وی در ادامه تحلیل مسائل منطقه گفت: جنگ روسیه و اوکراین قطعاً بر منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود و توسعه ناتو به سمت مرز‌های روسیه و خطری برای امنیت این کشور محسوب می‌شود که امیدواریم طرفین با گفتگو مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند.

سرلشکر باقری گفت: مسئله افغانستان از تاثیرگذارترین مسائل بین دو کشور ایران و پاکستان است. با توجه به شرایط افغانستان مشارکت و مداخله سایر اقوام در ایجاد امنیت و ثبات نقش سازنده‌ای در آینده این کشور خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تصریح کرد: ما نگران توسعه تروریسم از سمت افغانستان هستیم در این خصوص برنامه‌هایی نیز داریم و معتقد هستیم که این مسائل و مشکلات با همکاری کشور‌های ایران و پاکستان قابل حل خواهد بود؛ و نیازی به مداخله کشور‌های بیگانه نیست.

ببینید| از ثبت شگفت‌انگیز رعد و برق تا پیدایش آبشارها و دره‌هایی که آب می‌سازد logo-vid کانال عصر ایران در تلگرام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش سردار باقری به حضور اسرائیلی ها در خلیج فارس: مطمئنا عکس‌العمل نشان می‌دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..