تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش خطر سکته مغزی و بروز آلزایمر به کمک این نوشیدنی ها

کاهش خطر سکته مغزی و بروز آلزایمر به کمک این نوشیدنی ها به گفته محققان با مصرف منظم و به اندازه چای می توانید تا حدودی به پیشگیری از سکته مغزی و زوال عقل کمک کنید 7 بیماریهای مهم 1401/04/06 این نوشیدنی ها می تواند به کاهش خطر بروز آلزایمر و سکته مغزی کمک کند

زوال عقل یک تخریب عملکرد مغز و سلامت کلی است که با افزایش سن ایجاد می‌شود و علائم آن شامل از دست دادن حافظه، مشکلات زبان و تغییر در خلق و خوی است.

 سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که جریان خون بخشی از مغز به‌طور موقت قطع می‌شود و می‌تواند باعث آسیب مغزی شود. شایان‌ذکر است که آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است.

محققان دریافتند که فواید چای ممکن است ناشی از فلاونوئیدهای موجود در آن باشد. فلاونوئیدها آنتی‌اکسیدان‌ها و بخشی از کلاس پلی فنول‌ها محسوب می‌شوند که در گیاهان یافت می‌شوند و دارای چندین فواید سلامتی هستند و به پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کنند.

نتایج مطالعه دیگری نشان داده است که چای، انواع توت‌ها و سیب همگی می‌توانند به جلوگیری از زوال عقل کمک کنند و این مطالعه نشان داد که افراد مسن با خوردن غذاهای غنی از فلاونوئید بیشتر، خطر زوال عقل را تا چهار برابر کاهش می‌دهند.

همچنین نوشیدن چای با سلامت کلی مغز مرتبط است. اگر افراد حداقل چهار بار در هفته در یک دوره ۲۵ ساله همه انواع چای ازجمله چای اولانگ، سیاه یا سبز را بنوشند ارتباط مغزی بهتری دارند. افرادی که به‌طور منظم چای می‌نوشند، مناطق مغزی سازمان یافته‌تری نیز دارند.

محققان چینی از داده‌های بیش از ۳۵۰هزار نفر در پروژه بیوبانک استفاده کردند؛ بیوبانک پروژه بلندمدت است که سلامت و رفاه داوطلبان را در بریتانیا ردیابی می‌کند.

داده‌های سلامتی شرکت‌کنندگان، از جمله مصرف چای و قهوه، حداقل طی ۱۰ سال پیگیری شد. نتایج نشان داد، افرادی که دو تا سه فنجان قهوه یا سه تا پنج فنجان چای در روز می‌نوشند کمترین خطر سکته مغزی یا زوال عقل را داشتند. این مقدار چای خطر سکته مغزی را تا ۳۲ درصد و زوال عقل را تا ۲۸ درصد کاهش داد.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف متوسط ‌قهوه و چای به‌طور جداگانه یا ترکیبی با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط است.

بیشتر بدانید : یک رژیم غذایی برای تضمین سلامت مغز و بدن

بیشتر بدانید : زمان طلایی در سکته مغزی چقدر است؟

بیشتر بدانید : مصرف زیاد چربی خطر بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد

بیشتر بدانید : انواع سکته مغزی، سکته ایسکمیک و سکته هموراژیک

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش خطر سکته مغزی و بروز آلزایمر به کمک این نوشیدنی ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..