تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات خرید فرش کاشان از کارخانه

در این مقاله به بررسی طرفندها و نکات مهم و حیاتی در مورد خرید فرش کاشان به صورت مستقیم و با قیمت کارخانه می پردازیم پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید فرش

زمانی که تصمیم به خرید فرش کاشان می گیرید، به چند نکته مهم توجه ‌کنید. در گام اول میزان کیفیت و ویژگی های فرش را به شکل کلی بررسی کنید یعنی از فروشنده بخواهید تمام مشخصات را برای شما شرح دهد. همچنین قیمت فرش را در نظر بگیرید و به برند تولیدی آن توجه کنید. در گام دوم نیز باید میزان شانه و تراکم فرش را مدنظر قرار دهید. همچنین فرشی را که قصد خرید آن را دارید از نظر شانه و تراکم و همچنین جنس نخی که در خاب فرش به کار رفته است را از فروشنده جویا شوید.

توجه کنید که این فرش قرار است سال های سال مهمان خانه شما باشد. بنابراین خرید باکیفیت حق طبیعی شماست. اگر در زمینه خرید فرش تخصص چندانی ندارید، بهتر است این کار را به افراد متخصص و حرفه‌ ای بسپارید. که با یک سرچ ساده در گوگل و یا جستجو در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام می توانید از این افراد راهنمایی بگیرید.

طرفندهای انتخاب یک فرش خوب 1- جنس نخ فرش

مهمترین و اصلی ترین ویژگی یک فرش خوب جنس نخ فرش است. اگر در این مورد کم توجهی کنید میتوان گفت که پولتان را دور ریخته اید. فرش ماشینی با الیاف های مختلفی تولید می شود که بهترین آن اکریلیک نام دارد. فرش کاشان که نخ خواب آن اکریلیک است، جزء یکی از محصولات با دوام و و با کیفیت است که می تواند کم کم برای شما تا 20 سال کار کند.

خرید فرش

2- شانه و تراکم فرش ماشینی کاشان

تعداد گره هایی که در عرض فرش زده می شوند را شانه فرش و تعداد گره های طولی فرش را تراکم فرش می گویند. «هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بیشتر شود، ضخامت فرش ماشینی کم و فرش نازک‌تر می‌شود».

فرش های نازک که همان فرش 1200 شانه و 1500 شانه هستند برای دکوراسیون های لوکس و خاص استفاده می شود و برای زیر پا انداختن مناسب نیستند پس بهتر است از این فرش ها برای پهن کردن در قسمت پذیرایی استفاده کنید.

فرش‌هایی که ضخامت کمتری دارند، معمولا نرم و بسیار لطیف هستند اما افرادی که زیبایی فرش در اولویت اول آنها قرار دارد و بیشتر از مبل استفاده می کنند بهتر است که فرش 1500 شانه یا فرش 1200 شانه خریداری نمایند زیرا این فرش ها به دلیل تراکم بسیار بالایی که دارند بسیار ریزبافت هستند و این ریزبافت بودن زیبایی آنها را دو چندان کرده است.

فرش های ضخیم

اگر آن دسته از افراد هستید که نشستن بر روی زمین را به روی مبل ترجیح می دهید، بهتر است از فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده کنید. از فرش های ضخیم می توان برای اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب،‌ پذیرایی، ‌نشیمن،‌ اتاق کودک، آشپزخانه استفاده کرد. از نمونه مدل های ضخامت فرش بالا می توان به فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه اشاره کرد. در ادامه به برخی از ویژگی فرش های نازک و ضخیم اشاره کرده ایم:

ویژگی فرش‌های نازک:

1) زیبایی و درخشندگی طرح و نقش

2) به دلیل فشردگی و تراکم بالای فرش از الیاف بسیار نازک و ظریف استفاده می شود.

3) این نوع فرش ها بیشتر مناسب فضاهای لوکس و مجلل می باشند و همانند فرش های دستباف جلوه و زیبایی خاصی دارند.

4) خاص ترین ویژگی فرش نازک (1200،1500) شانه، تراکم بالای فرش است که از ورود گرد و غبار و هر نوع چیز دیگری به داخل فرش جلوگیری می کند.

ویژگی فرش‌های ضخیم:

1) فرش هایی که داری ضخامت بیشتری می‌باشند مورد پسند افرادی است که در خانه خود، نشستن بر روی زمین را بیشتر از نشستن بر روی مبل می پسندند.

2) قیمت فرش‌های 700 شانه واقعی نسبت به فرش‌های با تعداد شانه و تراکم بالا بسیار مناسب‌تر است.

3) فرش‌های ضخیم ضخامت و مقاومت بالای داشته و به لحاظ توانایی مناسبی در برابر پاخوردگی و فشار و سایش دارند و مناسب مکان های پر رفت وآمد و شلوغ هستند.

3- قیمت فرش

قیمت فرش یکی دیگر از مهمترین عامل خرید است. اگر فرش را بتوان با پایین ترین قیمت و در عین حال با بالاتریت کیفیت خرید کرد بالتبع می توان رضایت کامل را از خرید حاصل کرد . برای مثال اگر فرش کاشان را از واسطه ها و نمایشگاه های متفرقه خرید کنید به دلیل سود زیاد واسطه ها ممکن است فرشی را که دوست دارید نتوانید تهیه کنید و مجبور شوید فرشی با کیفیت کمتر و یا متراژ پایین تری خرید کنید، تنها به این دلیل که از جای مناسبی خرید نکردید. اما اگر از سرچشمه فرش ماشینی یعنی خود تولید کننده و کارخانه فرش کاشان خرید کنید همه واسطه ها را حذف خواهید کرد و مسلما فرشی با قیمت خیلی خیلی مناسبی تهیه خواهید کرد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه به صورت اینترنتی

قیمت فرش

برای رفع این مشکل که برای خرید مستقیم فرش کاشان پیش روی مشتریان قرار دارد، کارخانه‌های فرش اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود کردند. بدین صورت که این کارخانه‌ها با طراحی سایت‌های فروشگاهی و راه اندازی شبکه‌های مختلف اجتماعی توانستند محصولات خود را به صورت مستقیم به فروش برسانند. مشتریان با مراجعه به سایت و یا شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها می‌توانند فرش مورد نظر خود را انتخاب و به صورت مستقیم از کارخانه خریداری نمایند.

از جمله مزایایی که خرید مستقیم فرش به صورت اینترنتی برای مشتری دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– صرفه جویی در وقت
– صرفه جویی در هزینه
– امکان مشاهده تمام طرح‌های فرش و مقایسه آن‌ها با یکدیگر
– امکان مشاهده ویژگی‌های مختلف فرش (مانند شانه، تراکم، الیاف فرش و …) و خواندن اطلاعات مفید
– درنظر گرفتن امکاناتی نظیر گارانتی تعویض فرش ، پرداخت درب منزل، ارسال رایگان فرش و … برای خرید مطمئن‌تر.

«این مقاله با همکاری فرش امیرکبیر نوشته شده است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات خرید فرش کاشان از کارخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..