تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵ راه ساده ولی عالی برای سلامتی

فرادید|  گروه کمی از مردم به دنبال تغییر شیوه زندگی خود در جهت تأمین سلامت جسم و روح خود هستند.


در این مقاله سعیمان بر این است با شما مواردی را در میان بگذاریم که بااضافه کردنشان به عادت‌های روزمره، بهبود سلامت جسمی و روحیتان تضمین خواهد شد. انجام این توصیه‌ها ۲ دقیقه و یا کمتر از آن وقت شما را می‌گیرند، اما نتیجه درخشانی در درازمدت برای شما خواهند داشت.

۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید


۱-شیرین کننده‌های مصنوعی ممنوع
گاهی شما نیاز شدید به نوشیدن نوشابه و یا هر چیزی که شیرین است دارید، از طرفی هم میخواهیدکالری لضافه به بدنتان وارد نکنید پس تصمیم می‌گیرید از نوشیدنی‌های بدون قند وشکر استفاده کنید. این کار خوبی است، اما یادتان باشد استفاده بیش از حد از آن‌ها برای سلامت بدن مضر است.


شاید این نوشیدنی‌ها قند نداشته باشند، اما در ایجاد توده‌های چربی و افزایش وزن بسیار مؤثرند. سعی کنید تا می‌توانید از قند‌های طبیعی و شیرین کننده‌های بی خطر مثل عسل و شیره خرما و ... استفاده کنید.

۲- محکم باشید (محکم بمانید)
زندگی این روز‌ها می‌تواند کمی دیوانه‌کننده و یا خیلی بدتر از این حرف‌ها باشد. اما شما باید توانایی آن را داشته باشید که بتوانید همه چیز را در کنترل خود بگیرید. تنها با چند حرکت یوگا در خانه استرس، نگرانی، اضطراب را از خود دور کنید و بدانید که اگر این تمرینات را ادامه بدهید سطح قند خونتان کنترل و علائم آرتروز (اگر دارید) بر طرف می‌شود.


۳- بایستید
آیا می‌دانستید ایستادن‌های کوتاه اما مکرر تأثیر بیشتر بر چربی سوزی دارند تا اینکه شما به مدت طولانی بایستید؟
محققان دانشگاه گلاسگو به این نتیجه رسیدند به دلیل افزایش فعالیت و میزان انرژی مورد نیاز در انتقال حرکت از نشستن به ایستادن، سوخت و ساز چربی‌ها نیز زیاد می‌شود. پس این کار را هرجا که هستید انجام دهید.

۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید


۴- گل و گیاه آپارتمانی بخرید
اگر به دنبال روشی ارزان و بی دردسر برای تصفیه هوای داخل منزل و یا محل کارتان هستید، از گیاهان آپاتمانی استفاده کنید که سازگار با این شرایط هستند. تحقیقات نشان می‌دهد در محیطی که زندگی و یا کار می‌کنید ترکیبی به نام (VOCs) وجود دارد که سمی است و موجب سردرد، سرگیجه، سوزش چشم و خستگی می‌شود. گل‌های آپارتمانی آلودگی‌ها را از بین می‌برند.

۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید
۵- کفیر را امتحان کنید
احتمالا راجع به مزایای بی شمار پروبیوتیک‌ها شنیده اید! مواد غذایی که حاوی پروبیوتیک‌ها هستند باعث بهبود سلامت روده و تقویت سیتم ایمنی بدن می‌شوند. نوشیدن کفیر و یا اضافه کردن آن به انواع خوراکی‌ها می‌تواند آسان‌ترین راه باشد. ۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید


۶- مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید
تحقیقات اخیر در فرانسه نشان داده است که خوردن غذا‌های ارگانیک خطر ابتلا به سرطان را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. دقت کنید که غذا‌های اصلی مثل میوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم مرغ و روغن‌های گیاهی این ویژگی را داشته باشند.

۷- گوشی‌های هوشمند را کنار بگذارید
تکنولوژی‌های امروزی خانه خراب کن شده اند. انواع اپلیکیشن ها، گوشی‌های هوشمند، ارتباط تصویر با تلفن و ... باعث شده آدمی رابطه حقیقی و واقعی را فراموش کند. توانایی برقراری ارتباط را از دست بدهد و همه وقتش را در دنیای مجازی بگذراند. دنیایی که گاهی آسیب‌های جدی و شدید روحی و روانی را به همراه دارد.


بهتر است برای وارد شدن به دنیای مجازی برنامه ریزی کنید و خارج از ساعت‌هایی که مشخص کردید گوشی‌های خود را خاموش کنید. در ابتدا سخت است، اما عادت می‌کنید.

۸- قبل از خواب تلویزیون نبینید
آیا می‌دانستید شب قبل از خواب وقتی مشغول تماشای تلویزیون و یا دیدن فیلمی در کامپیوتر خودهستید، بدنتان نور مصنوعی آبی را که گرم‌تر از نور خورشید در روز است دریافت و مغز شما پیام‌های گمراه کننده به اعضای بدنتان ارسال می‌کند؟ برای اینکه این کار انجام نشود و آرامش بدنتان به هم نریزد قبل از خواب به هیچ وجه سراغ تلویزیون نروید.

۹- از ریختن یخ در آب بپرهیزید
برای برخی افراد شاید این عجیب باشد که آب را خیلی خنک و یا بدون یخ بخورند. اما باید بدانید که نوشیدن آبی که دمایش با دمای محیط یکسان است برای سیستم گوارشی شما بهتر است.

از نظر علم پزشکی گرما و حرارت بدن برای جذب مواد غذایی و سوخت و ساز نیاز است. حال اگر شما بخواهید همیشه هر نوشیدنی را خیلی خنک استفاده کنید حرارت بدن کم و در نتیجه در سیستم گوارشی اختلال ایجاد می‌شود.

۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید


۱۰- خوردن میوه خشک ممنوع
میوه‌هایی که خشک می‌شوند طعم لذیذ و خوشمزه‌ای دارند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که قند موجود در میوه خشک بسیار بالاست و سلامت قلب و عروق و کلیه وپوست و حتی دندان‌های شما را به خطر می‌اندازد. قند بیش از اندازه در دهان موجب رشد انواع باکتری‌هایی می‌شود که دندان و لثه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. پس سعی کنید میوه را تازه میل کنید.

۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید


۱۱- صبح را با شکلات (کاکائو) آغاز کنید
شکلات اصل و طبیعی منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست. محققان امروزه به تأثیر کاکائو در سیستم اندوکانابینوئید تأکید بیشتری دارند. (نقش مهمی در فرایند‌های شناختی و فیزیولوژیکی ایفا می‌کند)
آناندامید موجود در کاکائو به بهبود خلق و خو، اشتها، حافظه و سیستم باروری زنان کمک می‌کند.


۱۲- شیوه زندگی مردم اوکیناوا را در پیش بگیرید
اوکیناوا یکی از مناطق آبی جهان است که در ژاپن قرار دارد. در این منطقه میانگین امید به زندگی در زنان ۹۰ سالگی است.


مردم اوکیناوا از هیچ کوششی برای بهبود سلامت بدن و روح و روان خود دریغ نمی‌کنند. تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. ورزش، فعالیت جدا نشدنی از زندگی آن هاست. رژیم غذایی سالم و مثبتی دارند. عادت‌های سالم را پرورش و اشاعه می‌دهند.

۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید
۱۳- دانه چیا بخورید
چیا یکی از انواع دانه‌های خوراکی است که می‌توانید در تمام وعده‌های غذایی خود از آن استفاده کنید. این دانه سلامت قلب و عروق شما را تضمین می‌کند. حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، امگا ۳، فیبر و پروتئین است. ۱۵ راه ساده برای افزایش سلامت بدن در سال جدید
۱۴- Down Dog را هر روز انجام دهید
" Down Dog" یکی از پوزیشن‌های ورزش یوگا است. سعی کنید این حرکت را هر روز انجام دهید تا درد‌های کمر، شانه از بین برود. این ورزش سردرد را کم می‌کند، اضطراب را از بین می‌برد و گردش خون را تنظیم می‌کند.

۱۵- بیرون بروید
بدن نیاز دارد برای بالا بردن سطح انرژی، نور خورشید و هوای آزاد دریافت کند. سعی کنید برای دقایقی کوتاه هم که شده در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

منبع: draxe

ترجمه فرادید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵ راه ساده ولی عالی برای سلامتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..