تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندان‌های استان زنجان زندانی سیاسی و امنیتی ندارد/ آزادی ۶۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک‌های مردمی

ساعت: 10:23 منتشر شده در مورخ: 1401/04/06 شناسه خبر: 1878889

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچکدام از زندان‌های این استان، زندانی سیاسی ندارد، گفت: بعد از نرگس محمدی که از زندان زنجان آزاد شد، زندانی سیاسی دیگری نداریم و زندانی امنیتی هم به آن تعریفی که از امنیت هست، زندانی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام حسین بنیادی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین جرایم در بیرون از زندان‌ها سرقت است اما بیشترین جرایم و دلایل ورود به داخل زندان‌ها مربوط به مواد مخدر و سپس سرقت است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از زندانیانی که به جُرم سرقت، واد زندان شده‌اند، اعتیاد هم دارند و بیشترین فراوانی جمعیت در درون زندان‌ها مربوط به مواد مخدر است.

حجت‌الاسلام بنیادی با بیان اینکه در سال گذشته با کمک و همکاری مددکاران، شورای حل اختلاف و خیرین توانستیم رضایت 5 مورد اعدام که محکوم به قصاص نفس بودند را جلب کنیم، بیان کرد: هم‌اکنون نیز 33 نفر محکوم به قصاص نفس در زندان‌های استان داریم که جُرم همه آن‌ها قتل است البته به دنبال جلب رضایت از شاکیان این زندانی ها هم هستیم تا بتوانیم رضایت آن‌هایی که واجد شرایط هستند را جلب کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان کمترین زندانی در بند نسوان را دارد و هم‌اکنون 15 نفر در این بند زندانی هستند، گفت: در بین این زندانی‌ها محکومان مواد مخدر، مشارکت در قتل و مالی وجود دارد اما جرمی که پررنگ تر است، مشارکت در قتل است.

وی تصریح کرد: ورودی کانون اصلاح و تربیت و هم ورودی بند نسوان زنجان نسبت به کل کشور بسیار پایین است.

حجت‌الاسلام بنیادی با تاکید بر اینکه هیچکدام از زندان‌های استان زنجان، زندانی سیاسی ندارد، اظهار داشت: بعد از نرگس محمدی که از زندان زنجان آزاد شد، زندانی سیاسی دیگری نداریم و زندانی امنیتی هم به آن معنای تعریف امنیتی، زندانی نداریم.

*‌ 67 زندانی جرایم مالی غیرعمد در ماه مبارک رمضان از زندان‌های زنجان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: مردم خیّر و نیکوکار استان زنجان در ماه مبارک رمضان امسال 7 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند و ستاد دیه استان از این حیث در جذب مشارکت‌های مردمی، رتبه اول کشوری را به دست آورد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 67 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان زنجان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: این روند ادامه دارد ضمن اینکه در سال گذشته در مجموع 263 زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده بودند.

حجت‌الاسلام بنیادی افزود: هم‌اکنون زندانی جرایم مالی غیرعمد با محکومیت کمتر از 50 میلیون تومان در زندان‌های زنجان نداریم و مجموع زندانیان مهریه نیز 5 نفر است.

وی یادآور شد: اشتغال، یکی از اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌ها در سال جاری است، ابراز کرد: کار فرهنگی، حرفه‌آموزی و اشتغال در راستای اصلاح و تربیت مطرح می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه اشتغال زندانیان 3 مرحله دارد که شامل اشتغال نشسته، کارگاهی و اعزام به کار است، گفت: اشتغال نشسته اینگونه است که زندانی در داخل بند و اتاق خود نشسته و کار صنایع دستی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اشتغال کارگاهی اینگونه است که زندانی از داخل بند به بیرون آمده و در فضای کارگاهی فعالیت می‌کند، افزود: اشتغال اعزام به کار نیز اینگونه است که زندانیان واجد شرایط با تضمین سند ملکی از زندان بیرون آمده و بعد از طی فرآیند و تایید شورای مربوطه در کارخانه‌های سطح استان مشغول می‌شوند و رونق اینگونه اشتغال را در برنامه داریم.

حجت‌الاسلام بنیادی با تاکید بر اینکه به دنبال بیگاری کشیدن از زندانیان نیستیم و دستمزد مکفی در حد توان برای آن‌ها پرداخت می‌شود، ابراز کرد: استان زنجان در سال گذشته در پرداخت دستمزد به زندانیان رتبه 4 کشور را به دست آورد.

*‌ زمین مورد نیاز برای انتقال زندان مرکزی زنجان مشخص شده است

مدیرکل زندان‌های استان زنجان امسال مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که هر کارفرمایی به داخل زندان‌ها بیاید و اشتغال ایجاد کند، معاف از مالیات است و افرادی که در زندان‌ها کارآفرینی کنند از تسهیلات کم‌بهره برخوردار می‌شوند.

وی در خصوص انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر اظهار داشت: زمین مربوطه تامین شده و به تایید مرکز هم رسیده و موافقت آن چند روز بعد از سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان در سال گذشته ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام بنیادی با بیان اینکه زمین مذکور به مساحت حدود 40 هکتار در جاده دندی قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال واگذاری زمین به زندان‌های هستیم که مراجل اداری را طی می کند و این واگذاری در سال جاری انجام می‌شود ضمن اینکه برای ساخت زندان در محل جدید نیز از فروش زمین‌ها و ساختمان زندان مرکزی فعلی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی در زندان‌ها برای زندانیان اجرا می کنیم، گفت: سال گذشته دارُالتَّحویظ ایجاد شد که زندانیان در آن قرآن کریم را حفظ می‌کنند و 160 نفر از زندانیان در سال گذشته بین یک تا 15 جزء از قرآن کریم را حفظ کردند.

وی با تاکید بر اینکه ورود مواد مخدر دست‌ساز به داخل زندان نداریم، بیان کرد: پرتاب مواد مخدر در گذشته از اطراف زندان مرکزی به داخل بود که با اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب دوربین‌های قوی، تبلیغات، کمک گرفتن از نیروی انتظامی و سایر اقدامات توانستیم پرتاب مواد به داخل زندان را به صفر برسانیم.

حجت‌الاسلام بنیادی اظهار داشت: متادون درمانی که یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل است را در داخل زندان‌ها داریم.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه هیچ مسئولی در زندان‌های استان نداریم، خاطرنشان کرد: حکم مسئولان بازداشتگاه‌های سپاه و اطلاعات و نیروی انتظامی از سوی اداره کل زندان‌ها صادر می‌شود اما مدیریت آن با خود نهادهای مذکور است و به هر حال هیچ مدیر زندانی در زندان‌های استان وجود ندارند.

وی افزود: جرایم اینترنتی به هیچ وجه در داخل زندان‌های استان نداریم و موردی نداشته‌ایم که تلفن هماراه در داخل زندان پیدا شود.

*‌ 815 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان زنجان هستند

مدیرکل زندان‌های استان زنجان در خصوص حمایت از خانواده زندانیان در مدت حبس محکومان گفت: مرکز حمایتی، مرکز مراقبت بعد از خروج، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه، بخش‌های حمایتی اداره کل زندان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان در سال گذشته 73 مورد سرکشی از خانواده‌ها داشته است، اظهار داشت: 93 مورد معرفی به کمیته امداد، ساخت و بهسازی 3 باب منزل، 120 مورد معرفی به نهادهای حمایتی جهت دریافت خدمات، 30 نفر دریافت تسهیلات اشتغالزایی از صندوق کارآفرینی در مجموع به مبلغ 23 میلیارد و 794 میلیون ریال و دریافت تسهیلات از بانک ملی برای 3 نفر به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال و 353 مورد کمک‌های غیرنقدی از جمله این حمایت‌ها است.

حجت‌الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان استان زنجان 815 خانواده را تحت پوشش خود دارد که در سال گذشته 2856 مورد سبد معیشتی توزیع کرده و کمک‌های نقدی به خانواده‌ها از طریق واریز به حساب آنان نیز 2667 مورد به ارزش بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: امسال به ازای هر فرزند رندانی مبلغ 200 هزار تومان به‌صورت نقدی به حساب آن‌ها واریز می‌شود ضمن اینکه از گروه‌های جهادی به‌ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، پزشک متخصص، اشتغالزایی و فرهنگی جهت کمک به زندانیان دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندان‌های استان زنجان زندانی سیاسی و امنیتی ندارد/ آزادی ۶۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک‌های مردمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..