تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با کوچک ترین خانه دنیا آشنا شوید : فقط 2.3 متر مربع

جنبش خانه کوچک یک راه‌حل مناسب برای مقابله با بحران مسکن است. خانه‌های کوچک نه تنها باعث کاهش تأثیر مخرب روی محیط زیست و هزینه‌ها می‌شوند، بلکه قابل‌حمل بوده و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جابجا کرد. ولی یک خانه تا چه اندازه می‌تواند کوچک و در عین حال کاربردی باشد؟

در حال حاضر، کوچک‌ترین خانه به فردی به نام گلن بونسن تعلق دارد که روی چهار چرخ کوچک سوار است. این خانه 2.3 متر مربعی شامل امکانات و تجهیزات ابتدایی نظیر توالت همراه با سیستم مدیریت زباله جامد، آب جاری، سیستم بازیافت آب خاکستری، دوش حمام، توربین بادی و غیره می‌شود. البته خالق این کاشانه سبز، یک هنرمند و مجسمه‌ساز بوستونی به نام جف اسمیت است.

کوچک ترین خانه دنیا

گلن بونسن تاکنون نام خاصی را برای خانه جعبه‌ای و منحصر به فرد خود انتخاب نکرده است. کف این خانه، هم به عنوان ‌هال و هم به عنوان بستری برای خواب مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر زمان که خسته شوید، می‌توانید نورگیر را باز کرده و روی پاهای خود بایستید. یک سینک کوچک به همراه شیر آب درون اتاقک وجود دارد و یک اجاق تک شعله نیز برای آشپزی در گوشه به چشم می‌خورد که البته برای خانه‌ای که از جنس چوب ساخته شده، کمی خطرآفرین است. آب سینک به درون گلدان‌های خارج از کابین منتقل می‌شود.

توالت کوچک‌ترین خانه دنیا، یک سوراخ درون کف به‌اندازه صفحه فریزبی است که به لطف سیستم مدیریت زبانه، به یک سینی فولادی خارج از کابین متصلل می‌شود. البته سازنده اصلی توصیه کرده که بهتر است تنها در شرایط اضطراری از این توالت فانتزی استفاده کرد!

اجاق تک شعله ای

دوش در واقع یک محفظه کوچک است که از ورقه ترموپلاستیک ساخته شده و قطرات آب را روی بدن می‌پاشد و لذت استحمام را از بین می‌برد. به هر حال از یک خانه نقلی نباید بیشتر از این انتظار داشت.

خانه پنجره دار کوچک تماما با مواد بازیابی ساخته شده و 2.2 متر طول، 1.1 متر عرض و 0.9 متر ارتفاع دارد. وزن خانه به 226.8 کیلوگرم می‌رسد و به همین خاطر، جابجایی آن برای یک نفر کمی دشوار است.

خانه کوچک جف اسمیت با اینکه یک نمونه کاربردی است، ولی بیشتر جنبه تحقیقاتی داشته و حرکت مثبتی در راستای جنبش خانه کوچک به حساب می‌آید. اسمیت قصد دارد با حفظ کاربرد، نمونه بهبودیافته دیگری را خلق کند، مخصوص افرادی که سبک زندگی آن‌ها با خانه‌های کوچک سازگاری دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با کوچک ترین خانه دنیا آشنا شوید : فقط 2.3 متر مربع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..