تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان واریس پا با ۵ راهکار

واریس شایع‌ترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۱۰ الی ۲۰% جمعیت جهان را مبتلا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اغلب زنان باردار و مسن درگیر بیماری واریس هستند؛ زیرا آنها دوره‌ ای از تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند و تعادل هورمون‌های بدن‌شان با تغییرات به ‌هم‌ می‌خورد. 

درمان واریس پا با ۵ راهکار

با پا به سن گذاشتن (زن و مرد)، فرد بیشتر دچار التهاب می‌شود و رگ‌ها به ‌دلیل گشاد ‌شدن در زمان التهاب، به‌ مرور زمان حالت طبیعی ارتجاعی خود را از دست می‌دهند.
احتمال ابتلای زنان به واریس دست ‌ِکم دو برابر بیشتر از مردان است، ولی بهتر است بدانید سن و نژاد در این موضوع مؤثر نیست. افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر از ابتلا به واریس شکایت می‌کنند، زیرا رگ‌های واریسی در پوست آنها بیشتر به چشم می‌آیند؛ همچنین این امر در زیبایی بدن آنها نیز تأثیر بیشتری دارد.

علائم واریس

وریدهای واریسی به دلیل ظاهر آبی تیره یا بنفش قابل رویت هستند، همچنین اغلب از زیر پوست بیرون می آیند.

علائم واریس عبارتند از:

احساس سوزش یا ضربان در پاها احساس ناراحتی، سنگینی یا درد در پاها گرفتگی عضلانی که شب ها بیشتر است تورم پا و مچ پا خشکی یا خارش پوست که در ناحیه ورید واریسی نازک تر به نظر می رسد.
 

درمان واریس پا با 5 راهکار

دلایل ایجاد واریس چیست؟
 

انواع واریس به دلایل مختلفی در افراد بروز پیدا می کنند. توجه داشته باشید که از بیشتر این عوامل نمی توان جلوگیری کرد اما می توان با انجام برخی روش ها از بروز واریس جلوگیری کرد.

ژنتیک : این بیماری یک بیماری ژنتیکی است و امکان ابتلای افرادی که در نزدیکان خود این بیماری را مشاهده کرده‌اند بسیار زیاد است. سن : با بالا رفتن سن افراد، امکان بروز واریس در آن‌ها بیشتر می‌شود؛ معمولا در اشخاص مسن‌تر دلایلی چون ایستادن‌های طولانی مدت بر روی پاها، یائسگی در بانوان، اضافه وزن و چاقی می‌تواند باعث شکل گیری رگ های واریسی بشود. فشار خون : اگر به هر دلیلی فشار طولانی مدت به عروق وارد شود و گردش خون را به مخاطره بیندازد، احتمال بروز واریس در افراد بالاتر خواهد رفت. کسانی که ادرار خود را به مدت طولانی نگه می‌دارند یا مشکل پروستات دارند، از افراد مستعد واریس هستند. بروز سرفه‌های شدید و یبوست هم می‌تواند با اختلال در گردش خون امکان ابتلا به واریس را در افراد بالا ببرد.


 

درمان واریس پا

 
روش‌های متعددی برای پیشگیری و درمان واریس وجود دارد، از جراحی‌های هزینه ‌بر گرفته تا استفاده از روغن‌های اسانس طبیعی. برای درمان واریس نیازی نیست از همان ابتدا به کرم‌های حساسیت‌ زا (یعنی کرم‌هایی که باعث درد و ورم پوست می‌شوند) یا جراحی پرهزینه لیزر پناه ببریم. بهتر است اول درمان‌های خانگی را امتحان کنیم. درمان‌های رایج پزشکی همیشه مفید نیستند و باید آنها را در انتهای لیست درمانی خود بگذاریم. با درمان‌ های ‌خانگی، می ‌توانیم برجستگی رگ‌ها را کاهش بدهیم و آسوده‌ خاطر باشیم که عوارض جانبی‌ نیز ندارند.

برای اطلاع از روش های درمان خانگی جوراب واریس، مقاله درمان خانگی واریس با چند کلید طلایی در سایت دکترمهندس را مطالعه کنید.

ورزش کنید

یکی از کارهای مهمی که باید در لیست فعالیت های روزانه خود قرار دهید، ورزش کردن است. فعالیت بدنی و ورزش حداقل برای 30 دقیقه در روز می تواند در افزایش گردش خون در پاها و جلوگیری از تجمع آن در رگ موثر باشد.

به علاوه ورزش کردن می تواند فشار خون را کاهش دهد و این خود می تواند راه حلی موثر باشد. از طرفی ورزش های سبک مثل شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و … عضلات را در حالت فعال نگه داشته و علائم بیماری را کاهش می دهند.

درمان واریس پا با 5 راهکار

استفاده از جوراب واریس

جوراب های فشاری در اکثر داروخانه ها موجود می باشند و با فشار آوردن به پاها به شما کمک می کنند. این فشار به عضلات و ورید ها کمک می کند تا خون را به سمت قلب هدایت کنند.

مطالعه ای در سال 2018 نشان داد افرادی که از جوراب های فشاری بالای زانو با فشار 18 تا 21 میلی متر جیوه به مدت یک هفته استفاده می کنند، کاهش درد مرتبط با واریس را گزارش کردند.

برای اطلاعات بیشتر درمورد جوراب واریس ها و قیمت جوراب واریس مقاله راهنمای خرید جوراب واریس در سایت دکترمهندس را مطالعه کنید.

درمان واریس پا با 5 راهکار

تغییرات رژیم غذایی

غذاهای شور یا غنی از سدیم می توانند باعث آب بدن شوند، بنابراین کاهش مصرف غذاهای شور می تواند احتباس آب را به حداقل برساند. غذاهای سرشار از پتاسیم می توانند به کاهش احتباس آب کمک کنند.

غذاهایی که حاوی پتاسیم هستند عبارتند از:

مغز بادام و مغز پسته عدس و لوبیای سفید سیب زمینی سبزیجات برگ دار برخی از ماهی ها مانند ماهی سالمون و ماهی تن

غذاهای حاوی فیبر به اجابت مزاج کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کنند. این امر ممکن است مهم باشد، زیرا زور زدن حین اجابت مزاج می تواند دریچه های آسیب دیده را بدتر کند.

غذاهایی که سرشار از فیبر هستند عبارتند از:

آجیل، دانه ها و حبوبات جو دوسر، گندم و تخم کتان غلات کامل

افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بیشتر دچار وریدهای واریسی می شوند. بنابراین، کاهش وزن می تواند فشار وارده به ورید ها، تورم و ناراحتی را کاهش دهد. وزن و ورید های واریسی رابطه مسقیمی با هم دارند.

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

پوشیدن لباس های تنگ می تواند جریان خون را محدود کند. پوشیدن لباس های گشاد که جریان خون در قسمت پایین بدن را محدود نمی کند، باعث بهبود گردش خون می شود.

پوشیدن کفش های تخت به جای کفش پاشنه بلند نیز ممکن است به واریس پا کمک کند.

ماساژ دادن

ماساژ آرام نواحی آسیب دیده می تواند به حرکت خون در وریدها کمک کند. شما می توانید از روغن یا مرطوب کننده برای ماساژ استفاده کنید.
مصرف روغن زیتون، سیاه دانه و سرو کوهی می توانند در درمان این بیماری موثر باشند. به طور مثال روغن زیتون خواص ضد التهابی و آرامش بخش داشته و می تواند در بهبود گردش خون موثر باشد. همچنین اسید های چرب موجود در این روغن ها می تواند به بهبود کارکرد دریچه های رگ کمک کند. 
اجتناب از فشار مستقیم به وریدها بسیار مهم است، زیرا ممکن است به بافت های شکننده آسیب برسانید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان واریس پا با ۵ راهکار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..