تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهدید احمدی‌نژاد از سوی اصول‌گرایان؛ واقعیت یا توهم؟ | کوهکن: انتخابات 84 معجزه نبود

تهدید احمدی‌نژاد از سوی اصول‌گرایان؛ واقعیت یا توهم؟ | کوهکن: انتخابات 84 معجزه نبود

روزنو :عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه تهدید احمدی‌نژاد از سوی اصول‌گرایان صحت دارد یا خیر، گفت: یک فرد چنین حرفی زده و باید دلیل بیاورد، ما اگر می‌خواهیم یک مسئله‌ای را به یک جریان فکری نسبت بدهیم، باید بگوییم یک کنگره یا نشستی داشتند که در آن تصمیم گرفته و به نیروهایشان بگویند. تا آن اندازه که من در جریانم، چنین چیزی نشنیده‌ام.

«سال ۸۳ تا انتخابات ۸۴، اتفاقات بسیار مهمی افتاد؛ اما بعد از اینکه اراده مردم وارد صحنه شد، هر دو جناح اصرار داشتند یک حرف را بزنند. این طرفی‌ها بگویند ما او را آوردیم، کار ما بود! آن طرف هم بگوید ببینید چه کار غلطی کردید، بروید توبه کنید، اشتباه کردید! آنها هم بگویند بله! ببخشید، شما درست می‌گویید، حق دارید! این بازی را تا همین اواخر ادامه دادند! آقا شما که تا لحظه آخر، حتی من را تهدید به اخراج از کشور کردید! تهدید کردید که اگر بمانی تو را له می‌کنیم! بعد می‌گویید ما تو را آوردیم!؟ چرا اینگونه می‌گویند؟ چون سود هر دو جناح و ماندگاری آنها در این است که کل اراده ملت، در دو جناح خلاصه شود و اینها هم با هم بده‌بستان کنند!»

لابی وزیر و مدیر احمدی‌نژاد برای تصاحب کرسی ریاست وزارت کار دولت رئیسی

این جملات جدیدترین اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره انتخابات 84 و رئیس‌جمهورشدنش است. او که در روزهایی که رئیس‌جمهور بود و بعد از آن منکر حمایت‌های اصول‌گرایان می‌شد، همیشه تلاش کرده خط قرمزی بین خود و اصول‌گرایان بکشد و پیروزی خود را مستقل از کمک‌های این جناح معرفی کند.

برخی افراد دچار توهم می‌شوند که خودشان رأی دارند

محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ادعای اخیر احمدی‌نژاد درباره انتخابات سال 84، گفت: در کشورهایی که انتخابات حزبی نیست برای افرادی که با هر فرآیندی انتخاب می‌شوند، گاهی این اوهام به‌وجود می‌آید که این وزن خودشان بوده که باعث شده مردم به آنان رأی بدهند و مسئولیتی به عهده‌شان گذاشته شده است.

این چهره سیاسی اصول‌گرا گفت: اما ما زمانی که در کشورمان انتخابات حزبی نیست، افرادی با تشخیص مسئولان بالاترشان، مسئولیتی را به عهده می‌گیرند و اگر فرد در حدی می‌شود که شورای نگهبان او را رجل سیاسی تشخیص می‌دهد، این حاصل جمع مسئولیت‌هایی است که فرد داشته است.

ناطق نوری شرایط شهردارشدن احمدی‌نژاد را فراهم کرد

وی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد تحت یک شرایطی که آقای ناطق نوری و شورای عالی هماهنگی نیروهای انقلاب آن را فراهم کردند، به ریاست‌جمهوری رسید و اگر کسی منکر می‌شود باید در حافظه تاریخی‌اش شک کرد. اگر فرد انصاف داشته باشد و به هر مسئولیتی برسد، رأی خود را مدیون یکی از این دو تا است. در کشورهای دیگر مانند آمریکا هم دو یا سه حزب وجود دارد و هر کسی که به ریاست‌جمهوری برسد، متعلق به یکی از این حزب‌ها است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در کشور ما، فرد همواره مسئولیت‌های مختلف برعهده گرفته و کار سیاسی و اجتماعی هم کرده است و نه‌تنها برای ریاست‌جمهوری برای انتخابات مجلس هم هست. البته در انتخابات مجلس یک فرق بین تهران و پنج کلانشهر، و شهرستان‌ها دارد. معمولاً در مناطق براساس شناخت فردی روی شخص رأی می‌دهند.

عضو جبهه پیروان تأکید کرد: حتماًَ آقای احمدی‌نژاد می‌داند که انتخاب او برای ریاست‌جمهوری، حاصل‌جمع انتخاب او برای استانداری اردبیل است. چه کسی او را انتخاب کرد؟ اسمش را می‌گذارم فرصت خدمت؛ چه کسی این فرصت را به او داد؟ وزیر کشور وقت آقای ناطق نوری.

احمدی‌نژاد در انتخابات 84 معجزه کرد؟

کوهکن با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد در زمان استانداری تلاش کرد، گفت: بعد از سال 76، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شکل گرفت و در بحث شهرداری تهران، چند گزینه مطرح بود که بنا بر هر دلایلی ایشان انتخاب شد. من در جلسه بودم اگر اقتدار و ایستادگی آقای حجت‌الاسلام والمسلمین آشیخ علی‌اکبر ناطق نوری نبود، ایشان هیچ‌گاه به‌عنوان شهردار تهران انتخاب نمی‌شد. به‌هرجهت درست است که عملکرد فرد می‌تواند مطرح باشد اما باید آنالیز این موضوع را مطرح کرد. در همان انتخابات 84 آقای احمدی‌نژاد، در مرحله اول رأی آقای هاشمی بیشتر شد، چرا در مرحله دوم پیروز شد؟ ایشان معجره کرد؟ خیر. نیروهایی که با کاندیداهای دیگر بودند و نقش قابل‌توجه مردم باعث پیروزی ایشان شد.

هاشمی رفسنجانی در دوره اول سازندگی یک شخصیت کاریزما بود

وی با اشاره به مجلس هفتم گفت: در انتخابات مجلس هفتم، از 290 نماینده مجلس، طرفداران آقای احمدی‌نژاد از انگشتان دست کمتر بود. در مرحله دوم تعداد طرفداران ایشان بیشتر شد و پنجاه درصد نمایندگان طرفدار ایشان شدند؛ لذا، انصاف حکم می‌کند زمانی‌که ما در مرحله انتخاب قرار گرفتیم، سال‌ها بعد برای انتخاب خود یک آنالیز درست بدهیم.

این چهره سیاسی گفت: حاصل‌جمع چند مؤلفه باعث انتخاب هریک از رؤسای‌جمهور است. آقای هاشمی رفسنجانی در دوره اول سازندگی یک شخصیت کاریزما بود. اگر کسی منکر می‌شود فیلم‌های آن زمان را ببیند. ایشان زمانی‌که خطبه‌های نماز جمعه را می‌خواند به شعارهای مردم گوش می‌کرد و در انتخابات رأی آورد.

مذاکره مستقیم ایران و آمریکا؛ راهکار خروج برجام از بن‌بست؟ | هزینه سنگین خروج ایران از NPT
احمدی‌نژاد در دوره اول رأی چندانی نداشت

کوهکن افزود: آقای خاتمی نیز در سال 76، در دو هفته مانده به انتخابات باور نداشت که رئیس‌جمهور می‌شود و یک موجی در جامعه از نظر چرخش مطالبات و ابعاد اجتماعی و سیاسی ایجاد شد که باعث شد ایشان در انتخابات پیروز شود. آقای احمدی‌نژاد نیز در دوره اول خود رأی آنچنانی نداشت؛ در مرحله دوم آرای منفی آقای هاشمی را مدّنظر قرار دادند و روی آن منسجم شدند که باعث شد ایشان رأی بیاورد. اگر آقای احمدی‌نژاد منظورشان دوره دومشان است، ما یک خط بین عملکرد ایشان بین دوره اول و دوره دوم ایشان می‌کشیم.
روحانی مدیون احمدی‌نژاد است

وی ادامه داد: مرحله اول ریاست‌جمهوری‌شان، آقای احمدی‌نژاد کار و تلاش کردند. به‌طور مثال در بودجه می‌نوشتیم تا پایان سال، n مقدار پمپ گاز ساخته شود و در آخر سال مشاهده می‌کردیم که به نود درصد می‌رسید؛ اما در دوره دوم ایشان دچار حواشی و کیش شخصیت شد. آقای روحانی زمانی که رئیس‌جمهور شد، من به یکی از دوستان گفتم که آقای روحانی بخشی از رأی‌آوردنشان را به آقای احمدی‌نژاد مدیون است و باید از او تشکر کند. معمولاً ریاست‌جمهوری در کشور ما دو دوره است و همه در دوره اول بیشتر کار کردند. ما باید برای حافظه تاریخی افراد که هستند یک حداقلی برای آبروی آنان قائل باشیم و مسائل را درست تحلیل کنیم.

اصول‌گرایان احمدی‌نژاد را تهدید کردند؟

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به اینکه تهدید احمدی‌نژاد از سوی اصول‌گرا صحت دارد یا خیر، گفت: اگر گفته می شود که چنین تهدیدی وجود داشته و چنین حرفی زده شده است باید دلیل و مستند هم آورده شود ...نگفته ندارد کسی با تو کار، چو گفتی دلیلش باید بیار...

وی گفت: وقتی کسی می گوید یک جریان فکری او را تهدید کرده است، پس این تهدید باید در یک نشست یا کنگره ای مطرح شده باشد و نیروها هم در جریان باشد اما من به عنوان یک اصولگرا چنین چیزی را نشنیده ام و در جریان نیستم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهدید احمدی‌نژاد از سوی اصول‌گرایان؛ واقعیت یا توهم؟ | کوهکن: انتخابات 84 معجزه نبود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..