تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور ۱.۵ میلیون نوآموز کشور در طرح سنجش سلامت

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از طریق یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۲۴۷ پایگاه سیار دنبال خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق نیم رخی که از ویژگی‌های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعداد‌های دانش آموزان در فرآیند سنجش به دست می‌آوریم می‌توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی‌ها و نیاز‌های آن‌ها طراحی و دنبال کنیم.

طریفی، تشخیص و مداخله بهنگام در سنین طلایی شد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و افزود: شناسایی گروه‌های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس آن یک جای دهی و گزینش مناسبی در نظام آموزشی در دانش آموز اتفاق بیافتد تا خدمات متناسب با شرایط و ویژگی‌ها را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۶۷۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفته بودند گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها نوآموزان پیش دبستانی بودند که با توجه به مواجه بودن با شرایط کرونا آمار پیش دبستانی پایین بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم که به هیچ عنوان استرسی به فرزندان خود برای سنجش وارد نکنند چرا که تنها یک ارزیابی اولیه‌ای است که لازمه کار ما در آموزش و پرورش است تا ویژگی‌های دانش آموز و شرایط و نیازهایش را بشناسیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در دروان تحصیل آن‌ها را داشته باشیم.

طریفی تاکید کرد: اگر فرزندان از عینک و سمعک استفاده می‌کنند لازم است حتماً در هنگام سنجش به همکاران ما در پایگاه سلامت اطلاع بدهند و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور ۱.۵ میلیون نوآموز کشور در طرح سنجش سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..