تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




15 فروند هواپیمای بویینگ با مجوز اوفک در مرحله نخست تحویل می شود

به گزارش ایرنا، «اصغر فخریه کاشان» عصر یکشنبه در نخستین نمایشگاه بین المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در مصلای امام خمینی (ره) افزود: اداره خزانه داری آمریکا برای فروش 80 فروند هواپیما به ایران ایر مجوز کلی صادر کرده است و پس از تحویل 15 فروند، مجوز لازم را برای تحویل 65 فروند هواپیمای دیگر بویینگ تمدید می کند.
وی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ایران ایر برای خرید 15 فروند هواپیما پیش پرداخت خود را به این شرکت ارایه می کند. خود بویینگ تامین مالی 6 فروند از این هواپیماها را متقبل شده است و بقیه آن از طریق فاینانس و اجاره به شرط تملیک تامین می شود.
وی اضافه کرد: ایران ایر برای خرید 35 فروند هواپیما مشکل مالی ندارد و با 6 فروند دیگری که بویینگ آن را تقبل مالی کرده است، در مجموع برای تامین 41 فروند هواپیما مشکل مالی ندارد.
به گفته وی، بتدریج بدون عجله منابع مالی خرید 39 فروند دیگر نیز تامین می شود.

** منابع مالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یک میلیارد دلار منابع مالی برای پیش پرداخت خرید هواپیما در اختیار دارد که در چهار قسط باید به شرکت های هواپیماسازی پرداخت شود.
وی افزود: پیش از این صندوق توسعه ملی 330 میلیون دلار برای خرید 6 فروند هواپیما برای ایران ایر در نظر گرفته بود و ایران ایر می تواند 120 میلیون دلار نیز برای تامین ناوگان خود اوراق صکوک منتشر کند.
فخریه کاشان ادامه داد: همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موفق شده است بدون اتکا به ضمانتنامه های دولتی 500 میلیون دلار منابع مالی از خارج تامین کند که این میزان می تواند برای پیش پرداخت نقدی ایران ایر به شرکت های سازنده هواپیما کافی باشد.
وی گفت: در قرارداد با بویینگ پیش بینی شده اگر تحریم ها به وضعیت پیش برگردد یا تحریم های جدیدی اعلام شود و به هر دلیلی قراردادهای ما غیرمعتبر شود همه پیش پرداخت ها و بهره های آن را از بویینگ دریافت می کنیم که این امر، حاصل تلاش های وزارت امورخارجه ایران است.
این مسئول ادامه داد: همچنین طبق قراردادی که به امضا رسیده است هرگونه تحریم جدید عطف به ماسبق نمی شود و این سبب شده است پیش پرداخت های ما به بویینگ به خطر نیفتد.

** قرارداد ایران ایر با ایرباس
فخریه کاشان درباره قرارداد ایران ایر با ایرباس گفت: در این قرارداد فروش یکصد فروند هواپیما به ایران ایر آمده است که با دو مرحله پیش پرداخت این هواپیماها در سه مرحله به ایران ایر تحویل می شود.
وی توضیح داد: اوفک مجوز کلی فروش یکصد فروند هواپیما را صادر کرده است و در مرحله نخست طبق زمان بندی اوفک، 37 فروند آن به هما تحویل می شود. در مرحله دوم باید مجوز فروش 23 فروند صادر شود و خرید بقیه هواپیماها در مراحل بعدی منوط به تامین فاینانس و صدور مجوز اوفک است.
وی تاکید کرد فاینایس مالی برای خرید 23 فروند هواپیما آماده است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره انتقال دانش فنی بویینگ و ایرباس به ایران گفت: طبق قرارداد سازمان هواپیمایی کشوری با ایرباس، شرکت های ایرانی پس از شناسایی توانمندی ها، در زنجیره تامین قطعات ایرباس در جهان قرار می گیرند. همچنین قرار است کمیته ای بر این بخش قرارداد نظارت کند.
به گفته وی، قرار است همه مراحل تعمیر و نگهداری هواپیماهای بویینگ در داخل انجام شود.
وی اعلام کرد: ایران ایر تاکنون با شرکت های روسی برای خرید هواپیما مذاکراتی نداشته اما قرار است طبق پیش قرارداد امضا شده، 20 فروند هواپیمای 70 نفره «ای.تی.آر» (A.T.R) بخرد که از نظر ساختاری شبیه قرارداد ایرباس است.
این مسئول افزود: با شرکت های ژاپنی، برزیلی و کانادایی مذاکراتی شده اما هنوز با آنها تفاهمنامه ای امضا نشده است.
وی گفت: ریسک استقراض ایران در جهان در رتبه 6 قرار دارد و به همین دلیل هزینه های استقراض مالی برای ایرانی گران تمام می شود و اگر تا بیستم ژانویه (یکم بهمن ماه) رتبه ایران به پنج کاهش یابد، در این صورت برای سرمایه گذاری در ایران با نرخ کمتری تامین مالی می شود که در این صورت پول با هزینه کمتری از منابع خارجی تامین می شود.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و تا سی ام آذرماه پذیرای علاقه مندان است.
در این نمایشگاه 115 شرکت خصوصی حضور دارند.
اقتصام**1106**1540**1961** خبرنگار: ایرج منصوری** انتشاردهنده: مریم مسعود

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «15 فروند هواپیمای بویینگ با مجوز اوفک در مرحله نخست تحویل می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..