تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدف شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی و تولید انبوه باشد

اسماعیل زارعی کوشا در نشست با مسئولان شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان گفت: در کردستان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای تولید دانش بنیان وجود دارد، ولی زیرساخت‌ها فراهم نشده است.

استاندار کردستان گفت: مجموعه مدیریت استان از شرکت‌های دانش‌بنیان عقب‌ترند و پابه‌پای آن‌ها حرکت نکرده‌اند،ما در صدد جبران این کم‌کاری‌ها هستیم تا زیرساخت لازم برای فعالیت بیشتر این شرکت‌ها ایجاد شود.

او می گوید: بطور مصداقی باید در بحث تجاری‌سازی و تولید انبوه ورود پیدا کرد، شرکت‌های فعال در مرحله رشد که نیازمند حمایت هستند باید اولویت کمک‌های فنی و تسهیلاتی قرار گیرد.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های ارتقای خلق ثروت و تولید درآمد، فعالیت‌های دانش بنیان است.

استاندار کردستان با اشاره به تکلیف دولت مبنی بر رشد ۸ درصدی اقتصاد استان، از آن به عنوان عددی بزرگ و کاری سخت نام برد و گفت: ابزاری که برای این منظور در اختیار استان قرار گرفته اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق پیشرفت و عدالت است که در قالب تبصره ۱۸ به بستر‌هایی که به این رشد اقتصادی کمک می‌کنند، تزریق می‌شود.

او گفت: جهت‌گیری این صندوق در استان به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان است تا تولید ناخالص، اشتغالزایی، تولید ثروت و درآمدزایی تقویت شود.

شهرک‌های صنعتی محل انبارداری نیست

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نبود و کمبود فضای کسب و کار از مشکلات عمده شرکت‌های دانش‌بنیان است، شهرک‌های صنعتی محل انبارداری نیست و باید در اختیار تولید و تولید کننده قرار گیرد.

استاندار کردستان گفت: از ظرفیت محدود شهرک‌های صنعتی نباید برای دپو استفاده شود، و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی موطف است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کند.

او گفت: انبارداری در شهرک‌های صنعتی نقض اهداف اقتصاد ملی است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که ۱۳۴ واحد در شهرک‌ها که می‌تواند در اختیار تولید قرار گیرد، استفاده انباری داشته باشد.

زارعی‌کوشا گفت: اگر خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد از طریق قوه مقننه اقدام شود و دستگاه قضا نیز در این راستا، همراهی بسیار خوبی دارد.

هدف شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی و تولید انبوه باشد

لزوم هدف‌گذاری برای ارتقای توان دانش‌بنیان

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای همه واحد‌های دانش‌بنیان نمی‌توان نسخه واحدی تجویز کرد، گفت: باید نقص‌های موجود و کار‌هایی که باید اقدام شود، احصا و هدفگذاری لازم انجام گیرد که نقطه آغاز آن امروز و رسیدن به هدف نهایی ظرف سه یا چهار سال آینده تعیین شود.

زارعی کوشا گفت: در جانمایی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نباید تنها به مرکز استان اکتفا کرد و در هر شهرستانی که ظرفیتی برای استفاده از توان دانش‌بنیان وجود دارد باید این هدف‌گذاری انجام و ظرفیت‌سازی لازم ایجاد شود.

او ضعف در معرفی توانمندی‌های دانش‌بنیان استان به مسوولان کشوری به واسطه نبود فضای مناسب معرفی و عرضه را نقطه آسیبی دانست که باید برای رفع آن به سرعت اقدام شود.

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر کردستان را به نام کشاورزی می‌شناسند که در همین بخش هم باید با دانش روز حرکت کرد تا زنجیره ارزش و ارزش افزوده کامل شود.

زارعی کوشا می گوید: اگر برای تمای ظرفیت‌هایی که قابلیت دانش‌بنیان دارد، هدف‌گذاری بزرگی انجام نگیرد، دچار روزمرگی خواهیم شد.

او گفت:علت محرومیت هر نقطه‌ای باید در همان نقطه بررسی و راهکار داشته باشد، بسیاری فرصت‌های گذشته از بین رفته و حال باید به فکر حفظ و تقویت فرصت‌های فعلی بود و برایش هدف‌گذاری کرد.

به گفته استاندار کردستان، این استان نیروی انسانی توانمند، خلاق و مستعدی در اختیار دارد که یک سر و گردن بالاتر از دیگر استان‌ها هستند، ولی آنچه که موجب بروز مشکلات شده، حواشی بی موردی است که تمرکز مدیریتی را سلب کرده است.

زارعی‌کوشا گفت: در حال حاضر هم برخی حواشی وجود دارد، اما مجموعه مدیریتی استان بدون توجه به آن تنها به مسوولیت بزرگ خود در فرصت محدود تمرکز دارد.

مدیران اجرایی تدارکاتچی تولید باشند

او رسیدن کردستان به رشد اقتصادی پیش بینی شده را مستلزم حرکت دست در دست بخش خصوصی دانست و گفت: برخی مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان طوری با سرمایه‌گذاران برخورد می‌کنند که آن‌ها را فراری می‌دهند.

استاندار کردستان گفت: شخصا حاضر به پیگیری امور سرمایه‌گذاران در استان هستم و در حال حاضر هم بخش عمده‌ای از وقت خود در سفر به تهران را صرف رفع مشکلات سرمایه‌گذاران می‌کنم.

زارعی‌کوشا گفت: نباید منتظر اعتبارات دولتی برای توسعه و پیشرفت شد و باید کمک شود تا سرمایه‌های داخل و خارج استان و نیز خارج از کشور به سمت کردستان گسیل شود و هم‌اکنون سرمایه‌گذاران بسیاری از اقلیم کردستان عراق، مایل به سرمایه‌گذاری در استان هستند.

او یکی از اصلی مدیران اجرایی را این برشمرد که تدارکاتچی تولید باشند و از قرار گرفتن در نقطه مقابل تولید و آقابالاسر بودن تولید کننده پرهیز کنند.

استاندار کردستان در پایان گفت: جلسات مستمر با مسوولان واحد‌های فناور و دانش‌بنیان ادامه می‌یابد تا از همه ظرفیت‌های این بخش استفاده شود.

گفتنی است، پیش از برگزاری این نشست، استاندار کردستان از واحد‌های فناور و دانش‌بنیان فعال و برتر پارک علم و فناوری بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل مشکلات فراروی این شرکت‌ها قرار گرفت.

زارعی کوشا همچنین از ساختمان در دست احداث شماره ۲ پارک علم فناوری کردستان هم دیدن کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدف شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی و تولید انبوه باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..