تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دکتر علی توشه: احیاء کارخانجات صنایع ابریشم موجب رونق صنعت نوغانداری در کشور بوده است

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار دکتر علی توشه رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور به همراه تیم متخصصین مهندسین صنعت از شرکت صنایع ابریشم گیلان بازدید کرد.

دکتر توشه در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تحولات یکسال اخیر این مجموعه عنوان داشت: احیاء کارخانجات صنایع ابریشم موجب اشتغالزایی موثر، ارتقاءکیفیت تولید داخلی نخ ابریشم، بهبود کیفیت فرش‌های اصیل ایرانی و رونق نوغانداری خواهد شد.

بر اساس آمار ۵۰ درصد سهم تولید پیله تر در کشور متعلق به گیلان است اما متأسفانه در دهه‌های گذشته شاهد افول این صنعت در ایران و گیلان تا سطح نازل یک درصد تولید ابریشم جهان بوده‌ایم که جای بسیار تأسف دارد.

طبق آمار به‌دست آماده در دهه ۷۰ به‌ویژه در اوایل این دهه تولید پیله ابریشم در کشور به پنج هزار و ۵۰۰ تُن رسیده بود که این آمار در سال ۹۶ به ۸۵۰ تن و اکنون به ۱۳۶ تن رسیده و به علت سیاست‌های غیر حمایتی، وسعت توتستان‌های کشور از ۲۰ هزار هکتار به حدود ۱۴ هزار هکتار کاهش‌یافته است.

در حال حاضر چهار واحد از مجموع تعداد پنج واحد بزرگ صنایع تبدیلی ابریشم کشور در استان گیلان استقرار دارد که به دلیل مشکلات حادث‌شده در این بخش و عدم‌حمایت مناسب و همچنین از بین رفتن باغات توت، این صنعت دچار مشکلات جدی شده و درنتیجه سه واحد بزرگ از مجموع چهار واحد آن تعطیل‌شده است که این امر منجر به بیکار شدن تعداد بسیار زیادی  از جوانان شد.

وقتی صحبت از کارخانه‌های ابریشم گیلان می‌شود تمامی نگاه‌ها به سمت شرکت صنایع ابریشم صومعه‌سرا می‌رود که روزی روزگاری نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری پیله ابریشم کشور محسوب می‌شد ولی به دلیل سو مدیریت و اهمال بسیار زیاد در مدیریت و قصور خریدار در عمل به تعهداتش، به وضعت اسفناکی رسیده بود.

شرکت صنایع ابریشم گیلان، واقع در شهرستان صومعه‌سرا است که در سال ۱۳۶۲ در زمینه تولید نخ ابریشم با ظرفیت اسمی ۱۰۴ تن در سال، با اشتغال حدوداً ۳۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار به‌عنوان یکی از واحدهای بزرگ کشور محسوب می‌شد.

همواره یکی از دلایل تعطیلی اغلب کارخانه‌های کشور به‌ویژه کارخانه‌های ابریشم گیلان مشکلات تسهیلاتی بوده و بانک‌ها نقش مهمی در راکد شدن این کارخانه‌ها داشتند و در بررسی‌های به عمل آماده از کارخانه صنایع  ابریشم گیلان هم ردپای بانک‌ها ازجمله بانک صنعت و معدن وجود دارد که در اسفند سال ۱۳۸۲ از طریق مزایده عمومی به آقای اسماعیل خلیل زاده کلنگستانی (مالک هتل کادوس) و شرکا به‌صورت نقد و اقساط واگذار شد.

شایان ذکر است در سال گذشته با سفر آیت الله رئیسی رئیس وقت دستگاه قضا به استان گیلان این کارخانه بعد از 12 سال به چرخه تولید بازگشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دکتر علی توشه: احیاء کارخانجات صنایع ابریشم موجب رونق صنعت نوغانداری در کشور بوده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..