تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا چیست؟

نتایج یک مطالعه جدید که توسط محققان مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess در بوستون انجام شد، نشان داده است که زیرگونه‌های "BA.۴" و "BA.۵" که از گونه جهش یافته و بسیار مسری Omicron می‌توانند افراد را حتی اگر سه دوز واکسن را هم دریافت کرده باشند، به کرونا مبتلا کنند. با این حال، واکسن کووید ۱۹ همچنان محافظت قابل توجهی در برابر بیماری شدید و مرگ فراهم می‌کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در "ژورنال پزشکی نیوانگلند"، سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده ناشی از عفونت‌ها یا واکسن‌های قبلی چندین برابر کمتر از انواع فرعی "BA.۴" و "BA.۵" است.

دان باروخ، نویسنده مطالعه، مدیر تحقیقات ویروس و واکسن در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess، به CNN گفت: داده‌ها نشان می‌دهند که «این گونه‌های فرعی جدید Omicron احتمالاً منجر به افزایش موارد ابتلا در جمعیت‌هایی با سطوح بالا از ایمنی ناشی از تزریق واکسن یا ابتلای قبلی خواهد شد.

وی گفت: با این حال، این احتمال وجود دارد که ایمنی واکسن همچنان محافظت قابل توجهی در برابر بیماری شدید ایجاد کند. 

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز مقابله با بیماری‌های ایالات متحده، گونه‌های «BA.۴» و «BA.۵» حدود ۳۵ درصد از عفونت‌های جدید COVID-۱۹ را در هفته گذشته در ایالات متحده ایجاد کردند که نسبت به هفته قبل ۲۹ درصد افزایش داشت. نتایج آخرین مطالعه منعکس کننده تحقیقات جداگانه دانشمندان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده است.

دانشمندان اخیراً کشف کرده‌اند که ساب کلون‌های «BA.۴» و «BA.۵» در مقایسه با سایر زیرشاخه‌های Omicron، قادر به فرار از آنتی‌بادی‌های موجود در خون بزرگسالان کاملاً واکسینه‌شده هستند که دوز‌های تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند.

نویسندگان آن مطالعه جداگانه می‌گویند که یافته‌های آن‌ها حاکی از خطر بالاتر عفونت مجدد حتی در افرادی است که ایمنی قبلی نسبت به ویروس دارند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین می‌زند که ۹۴.۷ درصد از جمعیت ایالات متحده ۱۶ ساله یا بیشتر دارای آنتی بادی‌هایی علیه ویروس کرونا هستند که از طریق واکسیناسیون یا ابتلا این آنتی بادی‌ها را دریافت کرده اند.

دکتر باروخ گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که (ویروس) COVID-۱۹ هنوز پتانسیل جهش بیشتر را دارد که منجر به افزایش حساسیت به عفونت و افزایش فرار آنتی‌بادی می‌شود.

منبع: شفق نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..