تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت استفاده از برج نوری در زندگی مدرن شهری چیست؟

ویژگی ذاتی نور قدرت جذب بالایی به آن بخشیده است. همه شما به خوبی می‌دانید که جریان یک زندگی مدرن به شدت به نور وابسته است. شما می‌توانید نقش نور و روشنایی را در گوشه و کنار زندگی خود و تمام المان‌های تشکیل دهنده آن حس کنید. آیا تا کنون به اهمیت برج نوری در سطح شهر و اهمیت استفاده از آن توسط شهرداری‌ها دقت کرده‌اید؟ تصور کنید در یک شب در سطح پیاده رو در حال قدم زدن هستید که ناگهان برق در سطح شهر قطع می‌شود. در این زمان ترس و خوف عجیبی در وجود شما رخنه می‌کند.‌ در چنین شرایطی اهمیت برج نوری برایتان مشخص می‌شود. وقتی از زندگی مدرن شهری صحبت می‌کنیم؛ اهمیت و مزیت استفاده از این برج‌های روشنایی فراتر از آنچه که مثال زدیم، جلوه می‌یابد.

برج نوری چیست؟

برج نوری که به آن برج روشنایی یا دکل روشنایی نیز می‌گویند؛ تعریف ساده‌ای دارد و حتما بارها این تجهیزات روشنایی را در سطح شهرها دیده‌اید. برج روشنایی همان سازه‌های فلزی مرتفعی است که نوک آن به پروژکتورهای قدرتمند مجهز است. با توجه به اینکه تأمین روشنایی برای سطوح وسیعی مانند محوطه‌های فضای سبز و پارک‌های بزرگ با استفاده از لامپ‌های حبابی و سایر تجهیزات معمول جلوه خوبی به این محیط‌ها نمی‌بخشد؛ استفاده از برج روشنایی توسط شهرداری‌ها یک انتخاب ایده آل به نظر می‌رسد. مسلما برای ایجاد روشنایی در یک محیط بزرگ به تعداد زیادی از چراغ‌های پایه‌دار پارکی نیاز است. تعداد زیاد این تجهیزات جلوه بصری شهری را به هم می‌زند. در حالی یک برج روشنایی با ارتفاع بالا و پروژکتورهای پرنور ضمن ایجاد روشنایی ایده آل اثر مخربی در نمای شهر ندارد.

کاربرد برج نوری در سطح شهر

آنچه در یک زندگی اجتماعی در اولویت قرار دارد؛ تأمین امنیت و آسایش افراد است. زندگی افراد به همان اندازه که در روز و روشنایی پر از هیاهو و جریان‌های پرتلاطم است؛ در شب نیز جریان دارد. چه بسا بسیاری از افراد زمان‌های تفریح و گردش خود را در ساعات شب تنظیم می‌کنند. حتما خود شما نیز به این نتیجه رسیده‌اید که برخی از اماکن تفریحی در شب جذابیت بیشتری دارند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی که به جذابیت چنین مکان‌هایی می‌افزاید؛ نورپردازی و قدرت نور در ایجاد جلوه‌های بصری آن‌ها است. برج نوری نقش مهمی در تأمین روشنایی در زندگی مدرن شهری دارد. ضمن اینکه قدرت نور در پروژکتورهای این دکل‌ها امنیت را در اماکن مختلف برقرار می‌سازد. علاوه بر آن این دکل‌های مرتفع نوری شرایط کاری ایده آلی را برای کارکنان بخش‌های مختلف صنعتی و کارگاهی و همچنین مکان‌های تفریحی در طول شب فراهم می‌سازند. استفاده از این برج‌های نوری در اماکنی از جمله شهربازی‌ها، استادیوم، محوطه بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و غیره دیده می‌شود.

برج نوری با سبد متحرک سپهر صنعت آداک

انواع برج نوری

برج‌های روشنایی بر اساس نوع ساخت و نیاز کاربری در دو نوع ثابت و سیار تولید می‌شوند. در کشور ایران بیشتر از برج‌های نوری ثابت استفاده می‌شود. دکل‌های نوری ثابت خود شامل دو دسته بندی مجزا هستند. در یک دسته دکل‌های نردبان دار و بدون نردبان جای می‌گیرند. در دسته بندی دیگر دکل با هد ثابت و هد متحرک قرار دارد. هد در واقع همان تاج دکل نور است که پروژکتور به آن متصل می‌شود. برج روشنایی با هد یا سبد متحرک معمولا ارتفاع کمتری نسبت به دکل نور با هد متحرک دارد. این نوع دکل در مدل‌های نردبان دار و بدون نردبان تولید می‌شود. دکل‌های نردبان دار به حفاظ‌های امنیتی مجهز هستند و استفاده از آن‌ها برای تعمیر و سرویس پروژکتور ایده آل به نظر می‌رسد. استفاده از دکل‌های نوری بدون نردبان نیز چندان سخت نیست چون می‌توان با کمک بالابر یا جرثقیل عملیات سرویس و نگهداری آن را انجام داد. وسعت پراکندگی نور در برج‌های نوری که سبد ثابتی دارند؛ به دلیل ارتفاع کمتر، محدودتر است. برج نوری با سبد متحرک، ارتفاع بلندی دارد و خود در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شود. در این نوع از برج روشنایی؛ سبد دکل و فریم پروژکتور در محور عمودی حرکت بالا و پایین دارد و تحرک آن سبب شده وسعت بیشتری از فضا روشن شود. حرکت سبد متحرک در دکل نوری در نوع دستی با وینج و هندل و با استفاده از نیروی اپراتور ممکن می‌شود و در نوع موتوردار نیز الکتروموتور و گیربگس این عمل را انجام می‌دهند. استفاده از هد متحرک در دکل نوری امکان نصب تعداد بیشتری از پروژکتور را فراهم می‌سازد. برج‌های سیار نیز همان طور که مشخص است در مکان‌هایی که به روشنایی اضطراری نیاز است؛ کاربرد دارند. با توجه به سیار بودن این دکل‌ها ارتفاع آن‌ها محدودتر از نمونه‌های ثابت است. تولید برق در این برج‌های نور توسط ژنراتور انجام می‌شود.

نمای زیبای برج نور سپهر صنعت آداک

انواع برج نوری را از کجا تهیه کنیم؟

دکل‌های نوری سازه‌های مرتفعی هستند که ارتفاع آن‌ها به هفتاد متر هم می‌رسد. قطعا چنین سازه‌هایی برای تأمین ایمنی باید از استانداردهای خاصی برخوردار باشند.‌ نوع فوندانسیون، پوشش گالوانیزه دکل و کیفیت آن، کیفیت و ضخامت ورق و سایر قطعات، کیفیت پروژکتورها و غیره همگی در تأمین استحکام و امنیت این سازه نقش دارند. به علاوه این که تمامی این فاکتورها در نهایت قیمت دکل نوری را مشخص می‌کنند. از این رو شرکت فنی مهندسی سپهر صنعت آداک، بهترین انتخاب برای خرید این سازه روشنایی است. این شرکت تمام استانداردهای بین المللی را در ساخت دکل‌ها لحاظ کرده است. به‌همین خاطر برج‌های روشنایی سپهر صنعت آداک مقاومت فوق العاده و طول عمر بالایی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این تجهیزات و خرید انواع برج روشنایی متناسب با نیاز کاربری خود با بهترین قیمت، از سایت شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک بازدید فرمایید.

منبع : سایت سپهر صنعت آداک | ssa.co.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت استفاده از برج نوری در زندگی مدرن شهری چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..