تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویر کشف یک مقبره قدیمی زیر ساختمان در حال ساخت!

خولیو آبانتو، باستان‌شناس ارشد گفت: «به نظر می‌رسد این مقبره بیش از ۵۰۰ سال قدمت داشته باشد.»

باستان‌شناسان گفتند که شهروندان لیما، پایتخت پرو با پیدا شدن یک مقبره قدیمی مربوط به دوران اینکا‌ها در زیر یک خانه در حال ساخت، حسابی غافلگیر شدند.

به گزارش رویترز؛ خولیو آبانتو، باستان‌شناس ارشد گفت: «به نظر می‌رسد این مقبره بیش از ۵۰۰ سال قدمت داشته باشد.»

گویا این مقبره متعلق به نخبگان جامعه ریریکانچو است. آبانتو افزود: «پیش از اینکه امپراتوری اینکا‌ها در دهه ۱۴۰۰ بر نواحی وسیعی از غرب آمریکای جنوبی حکومت کند، جامعه ریریکانچو در لیما امروزی ساکن شده بود.»

به نظر می‌‎رسد که این گور بقایایی را در خود جای داده که در پارچه‌ای همراه با سرامیک و زیور آلات ظریف پیچیده شده است. این باستان‌شناس گفت که این شامل چند بسته تشییع جنازه بوده که محکم در پارچه پیچیده شده بودند.

منبع: همشهری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویر کشف یک مقبره قدیمی زیر ساختمان در حال ساخت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..