تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار تاریخی شاهرود سنگفرش شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مرتضی نظری روز شنبه 4 تیرماه 1401 گفت: «کف فرش بازار تاریخی شاهرود به وسعت 250 متر مربع مرمت شد.»

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: «این اداره از سال 1390 طی چند مرحله اقدام به مرمت این اثر تاریخی کرده است.»

او با اشاره به اینکه مرمت کامل بام بازار نیز انجام شده است، گفت: «بازار شاهرود شامل 3 کاروانسرا، 2 تیمچه و یک حمام بوده که در حال حاضر تنها گرمابه آن سالم باقی مانده است.»

بازار شاهرود با عرصه حدود 2 هزار و 500 متر مربع بیش از 250 باب مغازه دارد. این بنای تاریخی دارای سه راسته بازار، چهار ورودی اصلی و چهار ورودی فرعی است.

بازار تاریخی شاهرود به شماره 2285 در تاریخ 09/01/1378 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار تاریخی شاهرود سنگفرش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..