تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوشبختی را از نگاه اپیکور تماشا کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرخ بافنده مترجم اين اثر، هنر خوشبختی را منبعی می‌داند كه برای دريافت انديشه‌های اپيكور و نقدی بر نظرات ديگران راجع به افكار و انديشه‌های او مناسب خواهد بود.

اپیکور فیلسوف یونانی، متولد ۳۴۱ سال پیش از میلاد است و انديشه‌های او پس از گذشت قرن‌ها هنوز مورد توجه افراد بسياری در سراسر جهان است. اپیکور و پیروانش معمولاً به عنوان انسان‌هایی خوشگذران معرفی شده‌اند، تا آنجا که حتی امروزه عده‌ای به اشتباه از عیاشی و خوشگذرانی، با عنوان زندگی اپیکوری یاد می‌کنند، اين تفكر غلطی است كه راجع به اين فيلسوف فرهيخته شكل گرفته است. باتوجه به رواج اين نگرش قسمتی از كتاب «هنر خوشبختي از ديدگاه اپيكور» نيز به رد اين تفكر اختصاص پيدا كرده است.

اپیکور را می‌توان نخستین فیلسوفی نامید، كه وظيفه‌ انسان را دوری جستن از رنج می‌داند. فلسفه اپیکور در حقیقت فلسفه ضدِ رنج است هر چند به اشتباه و با قرائت‌های نادرست به نام فلسفه لذت معروف شده است. از نگاه اپيكور، فضیلت و خير در کم کردن رنج است و برداشت كه به اشتباه از نگرش او شده اپيكور را فيلسوفي تعريف می‌كند كه در جستو لذت بودن برای او فضيلت است.

در اين كتاب با جملات و عباراتی از اپيكور مواجه می‌شويم مانند آسايش ما در گرو آنچه كه داريم نيست، بلكه حاصل آنچه كه از آن لذت می‌بريم است و آدمی كه اندك خويش در نظرش ناچيز است، هيچ چيزی برايش كافي نيست كه به وضوح انديشه و ديدگاه‌اش را نمايان می‌كند. انديشه‌هايی ياری‌رسان در راستای غلبه بر هراس‌های روحی و رسيدن به آرامش خاطر، زندگی خوب، سعادت و لذت.

كتاب «هنر خوشبختي از ديدگاه اپيكور» دركنار بيان ديدگاه و انديشه‌های اپيكور در بردارنده‌ دو مقدمه روشنگر در توضيح فلسفه اپيكور به قلم دنيل كلين و جورج كی.استروداك است كه با ترجمه فرخ بافنده، در 256 صفحه و قطع رقعی و با تيراژ 1500 نسخه و با بهای 16000 تومان توسط انتشارات پندارتابان به چاپ رسيده است.

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوشبختی را از نگاه اپیکور تماشا کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..