تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان آزاد شد

به گزارش خبرآنلاین، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، یک پرونده قصاص پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با پیگیری دادستان مرکز استان، معاون دادستان و اعضای گروه جهادی صلح و سازش و پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، به مصالحه منجر شد.

قهرمانی تصریح کرد: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و اولیای دم تا زمان ارجاع پرونده به شعبه اجرای احکام اصرار داشتند که حکم قصاص اجرا شود اما در نهایت با پیگیری های مستمر قضات عضو گروه جهادی صلح و سازش و با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را اعلام کردند.

قهرمانی با اشاره به تشکیل کارگروه های شهرستانی و استانی به منظور تعیین تکلیف فوری محکومان قصاص و تلاش برای ایجاد مصالحه در این خصوص با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه، تصریح کرد: اعضای این گروه ها به صورت شبانه روزی ضمن استخراج سریع پرونده‌های قصاص و تفکیک آنها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدان محلی و خیران و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می کنند. وی همچنین یکی از مهمترین اهداف تشکیل این گروه های جهادی را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌های استان برشمرد.

قهرمانی در با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان آزاد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..