تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشتری سیارات اطرافش را بلعیده است!


به گزارش تابناک و به نقل از گلوبال‌نیوز، کاوشگر جونو ناسا زمانی که ابرهای گازی بزرگ مشتری به‌طور موقت از هم جدا شدند و ماموریت فضایی توانست به درون هسته آن نگاه کند، موفق شد اطلاعات جدیدی در مورد این سیاره غول‌پیکر جمع‌آوری کند.

با توجه به ترکیب شیمیایی بازگشتی، اخترشناسان بر این باورند که مشتری گرسنه احتمالا در گذشته‌های دور، تعداد زیادی «سیاره کوچک» یا بچه سیارات را بلعیده است!

جدیدترین یافته‌ها نشان می‌دهد که مشتری واقعا چه هیولایی است. این سیاره بیش از ۳۰۰ برابر بزرگ‌تر از سیاره ما بوده و دو برابر نیروی گرانش زمین را دارد. همچنین دارای لکه قرمز بزرگ است؛ طوفانی که دست‌کم ۱۵۰ سال می‌شود که ادامه دارد، اما احتمالا بسیار طولانی‌تر خواهد بود.

یامیلا میگل، اخترفیزیکدان هلندی که این تحقیق را رهبری می کند، به لایو ساینس گفت: «مشتری نه تنها یکی از اولین سیاره‌هایی بود که در منظومه شمسی شکل گرفت، بلکه تاثیرگذارترین سیاره در شکل‌گیری منظومه شمسی نیز محسوب می‌شود.»

تا پیش از این مطالعه، اخترفیزیکدانان در مورد اینکه مشتری با خوردن سیارات دیگر یا از کشیدن زباله‌های فضایی دیگر با کشش گرانشی باورنکردنی خود به وجود آمده است، بحث می‌کردند.

اکنون، این تیم از محققان معتقدند که ممکن است این معما را حل کرده باشند.

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که سایر غول‌های گازی درون منظومه شمسی، مانند زحل، اورانوس و نپتون، ممکن است منشأ سیاره‌ای داشته باشند.

زمینی‌ها احتمالا در سال‌های آینده چیزهای بیشتری در مورد مشتری با نام مستعار «غول گازی» یاد خواهند گرفت، زیرا تلسکوپ فضایی جیمز وب که به تازگی به فضا پرتاب شده است، یکی از آینه‌های طلایی غول‌پیکر خود را به‌عنوان یکی از ۱۳ ماموریت هدف اولیه‌اش روی این سیاره انداخته است.

جدیدترین یافته‌ها درباره بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی | مشتری با آنچه تصور می‌کردیم متفاوت است
کلاوس پونتوپیدان، دانشمند پروژه موسسه علمی تلسکوپ فضایی برای وب، در آخرین گزارش ناسا گفت: «در اولین سال عملیات علمی، ما انتظار داریم وب فصل‌های کاملا جدیدی را در تاریخ منشأ ما بنویسد؛ شکل‌گیری ستارگان و سیارات.»

همشهری آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشتری سیارات اطرافش را بلعیده است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..