تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نه وعده ساخت4ميليون مسكن محقق مي‌شود، نه توليد 3ميليون خودرو

نه وعده ساخت4ميليون مسكن محقق مي‌شود، نه توليد 3ميليون خودرو

روزنو :محمد رضا باهنر، دبيركل جامعه‌ مهندسين و از چهره‌هاي باسابقه اصولگرايان در گفت‌وگويي با روزنامه خراسان گفت: «اگر به سال 1400 برگرديم باز هم به رييسي راي مي‌دهم اما نه وعده ساخت4ميليون مسكن محقق مي‌شود، نه توليد 3ميليون خودرو.»

باهنر درباره عملكرد رييسي در يك سال گذشته گفت: «ما در اتفاقات سياسي روندها و فرآيندها را در نظر مي‌گيريم و نبايد صفر و صدي نگاه كرد. اينكه آقاي رييسي و دولت‌شان به اهداف از پيش تعيين‌شده رسيدند يا نرسيدند همه نسبي است و اينكه اگر برگرديم به انتخابات حتما به ايشان راي مي‌دادم يا خير بايد ببينيم اگر برگرديم به انتخابات چه كساني ثبت‌نام مي‌كنند. چه كساني از فيلتر شوراي نگهبان رد مي‌شوند و چه كساني حذف مي‌شوند. در آن صحنه تصميم مي‌گيريم به چه كسي راي بدهيم. اگر همان صحنه‌اي كه در انتخابات گذاشته داشتيم تكرار شود طبيعي است كه من به آقاي رييسي راي مي‌دهم.»

باهنر درباره نقاط ضعف دولت رييسي نيز گفت: «آقاي رييسي در بعضي رفتارها و حركات موفق بود مخصوصا دولت گذشته در اين حوزه‌ها كم داشت البته من سياه‌نمايي كه برخي مي‌كنند و مي‌گويند «بانيان وضع موجود» را خيلي قبول ندارم ولي بالاخره هر دولتي نقاط قوت و ضعفي دارد. آقاي رييسي يكي- دو تا نقطه ضعف دولت قبل را جبران كرد. يكي از كارهاي خوب دولت رييسي مساله كرونا بود البته برخي كارها در دولت گذشته انجام شده بود ولي اينكه توانستند كار را تمام كنند و اين ويروس منحوس در حال تمام شدن است ناشي از همت دولت رييسي بود. نكته دومي كه شايد اثر وضعي نداشته باشد اما از نظر رواني موثر هست و رييسي خوب عمل كرده مساله حضورش در بين مردم است. يكي از اشكالات دولت گذشته به رغم اينكه خدمات خوبي داشت اين بود كه بين مردم نبود از خود رييس‌جمهور تا وزيران. رييسي مساله بين مردم بودن برايش يك اصل است البته من در مصاحبه‌هايم و به خود ايشان گفته‌ام فكر نكنند بين مردم بودن كفايت مي‌كند ولي در هر صورت حضور مقامات بين مردم سرمايه اجتماعي را افزايش مي‌دهد و يكي از مسائل ما اين است كه سرمايه اجتماعي را حفظ كنيم و ارتقا دهيم. درباره اشكالات و نقاط ضعف برمي‌گردد به برخي وعده‌هايي كه همان اوايل داده شد. برخي وعده‌ها اصلا لازم نبود داده شوند چون عملياتي نبودند. مثلا اينكه 4 ميليون خانه ظرف 4 سال مي‌سازيم خيلي عملياتي نبود چون اولا در اصل مساله حرف هست كه مشكل مسكن عرضه هست يا اقتصاد مسكن؟ يعني معلوم نيست با افزايش عرضه مسكن مشكل مسكن حل شود. يا مثلا وزير صمت گفته بود ما خودروسازي‌ها را راه مي‌اندازيم تا 3ميليون خودرو ساخته شود و يك ميليون را صادر كنيم. من شوخي كردم و گفتم چه خودروهايي را مي‌خواهيد صادر كنيد كه بيرون بخرند؟ اگر با اين قيمت فعلي مي‌دهند كه بگويند چه كشورهايي با اين قيمت مي‌خرند و اگر ارزان مي‌دهند بگويند ما برويم از آنجا چند تايي بخريم. اينها وعده‌هايي بود كه خيلي عملي به نظر نمي‌رسيد و موارد ديگر هم داريم. نكته ديگر اينكه بين مردم رفتن خوب است اما مطالبات مردم را تحريك كردن به نفع هيچ كس نيست. بعضي وقت‌ها در همين سفرها گفته مي‌شود اين را حل مي‌كنيم و آن را حل مي‌كنيم در حالي كه اينها با دستور و اراده يك نفر حل نمي‌شود، بايد عوامل را مديريت و كنترل كرد.»

باهنر درباره طرح حذف ارز ترجيحي از سوي دولت رييسي نيز گفت: «درباره طرح اقتصادي دولت دقيقا در حالت خوف و رجا هستم يعني از طرفي نگرانم چون كار بسيار خطيري است و بايد بشود. برخي مي‌گويند كار مهمي است ولي الان وقتش نيست. من مي‌گويم شما روزنه‌اي در آينده داريد كه وقتش بهتر باشد؟ هر چه به تاخير بيفتد بدتر و سخت‌تر مي‌شود. از طرفي هم نااميد نيستم و اميدوارم بتوانند تدارك ببينند و كار كنند. وزير مي‌گويد ما فقط 4 قلم كالا را گران مي‌كنيم در حالي كه يك فرد عادي هم مي‌داند اگر گندم گران شد جو هم گران مي‌شود، اگر جو گران شد ارزن هم گران مي‌شود، گوشت و مرغ و تخم مرغ هم گران مي‌شود و مثل دومينو همه‌چيز گران مي‌شود.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نه وعده ساخت4ميليون مسكن محقق مي‌شود، نه توليد 3ميليون خودرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..