تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با ادامه تورم و ریزش طبقه متوسط، دانشگاه رفتن مختص ثروتمندان می شود/ کشور در کانال بحران قرار دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، «وقتی مشکلات اقتصادی گریبان مردم را بگیرد، بسیاری از استعدادهای ناب به دلیل نداشتن امکانات مالی از چرخه آموزش عالی حذف می شوند و آموزش عالی به دست ثروتمندان می افتد.» این ها را حسین ابوالحسن تنهایی، استاد دانشگاه و جامعه شناس، به رکنا می گوید. همین یک جمله بس، که آموزش عالی هم مانند سایر کالاها و خدمات به یک کالای لوکس تبدیل شود.

ایرانیان «فرصت زندگی» کمی دارند

او معتقد است که حتی عامه مردم نیز می توانند این را تشخیص دهند که درس خواندن در دانشگاه نیز مختص چه قشری شده است و می گوید: «مردم در تامین غذا، مسکن و بهداشت به مشکل برخورده اند. آموزش و پرورش و آموزش عالی که سهل است! این ها در مراتب بعدی نیازهای انسان ها قرار می گیرند.»

 ابوالحسن تنهایی، می گوید: «در جامعه شناسی موضوعی به نام «فرصت های زندگی» وجود دارد که بر اساس درآمد ماهانه خانوار تنظیم می شود. فرصت های زندگی چیزهایی هستند همانند ازدواج، تحصیل ، خرید، سفر، دسترسی به بهداشت و.... هر چه درآمدهای زندگی پایین تر بیاید، مسلما فرصت های زندگی کمتر می شود.»

آموزش عالی در دستان ثروتمندان

این استاد دانشگاه در ادامه می افزاید: «تورم  50 الی 300 درصدی و افزایش درآمد 10 درصدی هیچ توجیهی ندارد و زندگی افراد را اینگونه که در کف جامعه می بینیم تحت تاثیر قرار می دهد. با ریزش طبقه متوسط ، به طبقه فرودست، بسیاری از استعدادهای ناب به دلیل نداشتن امکانات مالی از چرخه آموزش عالی حذف می شوند و آموزش عالی به دست ثروتمندان می افتد.»

وی با اشاره به اینکه این اتفاقات، سبب اتلاف نیروی انسانی متخصص می شود می گوید: «سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما مخدوش شده است. می دانیم دولت موظف است برای آموزش رایگان هزینه کند؛ اما با این وجود، مدارس هم طبقاتی شده اند. دولت مسئولیت دارد بر اساس قانون اساسی، کف مطالبات مردم را تامین کند و وقتی نمی تواند، نباید دنبال دلایل توجیهی بی اثر بگردد.»

حسین ابوالحسن تنهایی در پاسخ به اینکه اگر شرایط اینگونه پیش برود چه مشکلاتی شکل خواهد گرفت؟ می گوید: «کشور  در کانال بحران قرار گرفته و مسئولان باید سریع تر چاره اندیشی کنند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با ادامه تورم و ریزش طبقه متوسط، دانشگاه رفتن مختص ثروتمندان می شود/ کشور در کانال بحران قرار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..