تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه پکن درباره گفتگوی وزیران خارجه ایران و چین

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وبگاه وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای نوشت:

در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲، وزیر خارجه وانگ یی تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران برقرار کرد. امیرعبداللهیان برای موفقیت چین در برگزاری نشست آتی بریکس و گفت‌وگوهای سطح بالا برای توسعه جهانی آرزوی موفقیت کرد و عنوان کرد که باور دارد چین با عضویت در بریکس می‌تواند فرصت‌های جدیدی در همکاری‌های چندجانبه در چارچوب بریکس رقم بزند. امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران از ابتکار توسعه بین‌الملل و امنیت جهانی ارائه شده توسط طرف چینی حمایت می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وانگ یی نیز عنوان کرد که رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ نشست بریکس و گفت‌وگوهای سطح بالا برای توسعه جهانی را ریاست خواهد کرد که اهمیت بالایی در تقویت سازوکار بریکس، ارتقای همکاری و هم‌بستگی در بازارهای نوظهور و کشورهای درحال توسعه و ترغیب جامعه بین‌المللی برای رسیدگی مشترک به چالش‌ها در رابطه با تحولات دارد. چین اهمیت بالایی برای روابط ایران-چین قائل و آماده همکاری با طرف ایرانی جهت تداوم حمایت راسخ از یکدیگر در رابطه با تحقق منابع کلیدی هر یک از طرفین و برطرف کردن نگرانی‌های اصلی شراکت جامع راهبردی است.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: امیرعبداللهیان آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات درخصوص تداوم پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک را به اشتراک گذاشت و عنوان کرد که رفتار قلدرمابانه ایالات متحده مشکل اصلی مذاکرات جاری است. طرف ایرانی به طور قاطع از منافع ملی خود حفاظت خواهد کرد و به حل‌وفصل اختلافات از طریق مذاکرات جهت حصول هرچه سریع‌تر توافق متعهد است. طرف ایرانی از نقش سازنده چین در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

در انتهای بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: وانگ یی گفت که چین اقدامات غیرسازنده که منجر به تشدید تنش‌ها شود را تایید نمی‌کند. تمامی طرفین باید به طور پیوسته برای حصول توافق از طریق دیپلماسی تلاش کنند. چین مخالف سیاسی‌سازی امور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و از حل‌وفصل مشکلات برجسته از طریق گفت‌وگو و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف ایرانی حمایت می‌کند. طرف آمریکایی نیز به طور صادقانه مسئولیت‌های خود را بپذیرد و به درخواست‌های منطقی طرف ایرانی پاسخی مثبت ارائه دهد. چین به حفظ عدالت و حمایت از توسعه روند مذاکرات ادامه خواهد داد و گفت‌وگوهای نزدیک خود با طرف ایرانی را حفظ خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه پکن درباره گفتگوی وزیران خارجه ایران و چین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..