تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از حضور بیش از صد هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز آموزشی کشور تا افزایش حقوق استادان حق التدریس

حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

طرح تاسیس «شبکه ملی آزمایشگاهی» تصویب شد

محمدعلی زلفی‌گل, وزیر علوم با انتشار نامه و پیامی در فضای مجازی از تصویب طرح تاسیس شبکه ملی آزمایشگاهی در کمیسیون شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: «تفاهم‌نامه حمایتی این طرح با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده است.»

هاشم داداش‌پور گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشجویان و مراکز آموزشی به مدت دو سال باعث مشکلات جسمی_حرکتی در میان دانشجویان به ویژه دختران شد و نیاز بود به سرعت در رفع این مشکل گام برداریم.

او گفت: با کاهش شیوع کرونا و از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، چهار المپیاد ورزشی برای تابستان امسال تعریف کرده ایم تا بتواند موجی در سطح دانشگاه‌های کشور ایجاد کند و مشکلات پدید آمده ناشی از تعطیلات را جبران کند. توجه به ورزش به صورت عام و مسابقات ورزشی همگانی و قهرمانی نیز به طور خاص مورد توجه دانشجویان قرار گیرد.

او گفت: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در کنار موضوع آموزش، سلامت جسم و روان دانشجویان را نیز از اولویت‌های اساسی و ضروری خود می‌داند. در همین راستا علاوه بر برگزاری چهار المپیاد ورزشی در سراسر کشور، جشنواره سلامت را نیز برای نخستین بار کلید زده است؛ به طوری که اکنون این جشنواره در بازه زمانی ۶ ماهه در مراکز آموزش عالی آغاز شده است و مراسم اختتامیه آن در فصل پاییز و متمرکز برگزار خواهد شد. ما این اقدامات را برای نشاط و شادابی دانشجویان، با قوت و قدرت و مستمر ادامه می‌دهیم.

به گفته معاون وزیرعلوم بیش از صد هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز آموزشی کشور حضور دارند.

او گفت: امسال برای نخستین‌بار المپیاد دانشجویان بین‌الملل را تعریف کرده‌ایم که در شهریور و به میزبانی دانشگاه مازندران و با حضور دانشجویان بین‌الملل از ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود.

او گفت: انتظار می‌رود همه دانشگاه‌ها در برگزاری پرشکوه همه المپیادها، به ویژه المپیاد بین الملل، همیاری و همکاری لازم را به عمل آورند تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در عرصه بین المللی باشیم.

داداش پور گفت: بی‌شک برگزاری موفق و انعکاس آثار مثبت آن در سطح ملی و بین المللی، در جذب دانشجویان بین‌الملل موثر است و ما در دولت سیزدهم به دنبال جذب حداکثری دانشجویان از کشورهای مختلف هستیم.

جایگاه علمی کشور در سطح عالی ارتقاء یافته است

مردانی گفت:نقش بسیج اساتید در نهضت تولید علم، روشنگری و جهاد تبیین بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از پژوهشگران و اساتید در جهت دستیابی به مرزهای دانش و موفقیت های علمی در رشته ها و گروه های مختلف فعال هستند.

او گفت: توانسته‌ایم جایگاه علمی کشور را در سطح عالی ارتقاء دهیم. اغلب اساتید ما متدین، متعهد و مجاهد هستند، ۱۰۸۰ کانون بسیج اساتید داریم ، برخی از آنها مدرس دانشگاه هستند که با ما همراهی دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: قریب به ۶۰ اندیشکده تخصصی در سراسر کشور تشکیل شده است، هر کدام از این اندیشکده ها سه گروه مسئله محور دارند و برخی ها تا ۱۰ گروه دارند. استادان بسیجی در طرح‌های کلان مهم صنعتی چه در صنعت دفاعی و چه در صنایع دیگر حضور داشتند که شاهد موفقیت های آنها هستیم.

مردانی گفت: در صنعت هوا فضا اساتید بسیجی انقلابی حضور داشتند. شهدای عزیز علمی ما کسانی هستند که بسیجی بودند. در صحنه علم اساتید متدین ،متعهد و مجاهد  حضور دارند.

امکان ویرایش معدل و سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۱ فراهم شد

احسان جمالی گفت: ۱۵ درصد از ظرفیت معدل در کنکور با آزمون و سوابق تحصیلی تاثیر ندارد و نمرات دروس آموزش و پرورش در کنکور موثر هستند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: نمراتی که آموزش و پرورش در ۲۰ تیر در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد از طریق سایت سنجش به داوطلبان اعلام خواهد شد.

او گفت: اصلاح یا ویرایش معدل و سهمیه‌های کنکور برای رشته‌های با سوابق تحصیلی در زمان دریافت کارنامه، در زمان انتخاب رشته وجود دارد و ملاک مرحله نهایی اصلاح معدل داوطلب است. توصیه اکید می‌کنم که داوطلبان حتما معدل خود را به درستی اصلاح کنند. در غیر این صورت در زمان قبولی پذیرش آن‌ها در کنکور لغو خواهد شد.

او گفت: اگر تمام سوابق تحصیلی داوطلبان کنکوری به صورت کامل وجود داشته باشد ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور موثر خواهد بود. در صورتی که سابقه تحصیلی وجود نداشته باشد، مابقی به نمره کنکور اختصاص می‌یابد و داوطلبان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها باید تنها دروس عمومی را مطالعه کنند. اگر سوابق تحصیلی نداشته باشند ۱۰۰ درصد با نمره کنکور ارزیابی خواهند شد.

او گفت: داوطلبان گروه ریاضی در کنکور‌های سراسری نسبت به سال‌های قبل یا ثابت بوده اند یا به صورت نزولی دیده شده اند. پذیرش زیرشاخه‌های علوم پایه، فیزیک و... از طریق ریاضی انجام می‌شود و مشکل جدی را به صنعت کشور وارد کرده است.

او گفت: عمده ظرفیت‌های کاری در گروه ریاضی است؛ چرا که ظرفیت ۲ تا ۲ و نیم برابر تعداد داوطلبان است و رقابت در این زمینه تنها برای رشته محل‌های پرطرفدار در دانشگاه‌ها و رشته‌های خاص است و در گروه تجربی دقیقا برعکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

جمالی گفت: در سال‌های اخیر چندین رشته علوم انسانی مانند حقوق، روان شناسی و مدیریت مالی‌های جدید برای کنکور سراسری مورد استقبال داوطلبان قرار گرفته اند.

حقوق اساتید حق التدریسی‌ افزایش می‌یابد

ن برنامه و بودجه هر ساله بودجه تدوین می شود و دانشگاه ها پس از واریزی می توانند حقوق استادان حق التدریس را پرداخت کنند.

او گفت: استادان حق التدریس حقوق مناسبی ندارند و پرداخت و ساعات کاری آن ها قابل قبول نیست. میزان حقوق ها را افزایش می دهیم و بودجه ای را نیز پیش بینی خواهیم کرد. 

چند روز اخیر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم از پرداخت حقوق به استادان حق التدریس تا پایان شهریور خبر داده بود.

وزیر علوم گفته بود: سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات را تامین کند و وزارت علوم در این زمینه کاره‌ای نیست.

به گفته وزیر علوم سازمان برنامه و بودجه اگر امکانات لازم و کافی را به وزارت علوم دهد، این مجموعه هم در اولین فرصت باقی مانده حقوق استادان حق التدریس را پرداخت خواهد کرد.

معاون مالی وزیر علوم در سخنان اخیر خود گفته بود که حق الزحمه حق التدریسی‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از حضور بیش از صد هزار دانشجوی بین‌الملل در مراکز آموزشی کشور تا افزایش حقوق استادان حق التدریس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..