تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از حضوری شدن امتحانات پایان ترم و واحد‌های تابستانی دانشگاه‌ها تا اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نتایج کنکور سراسری کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اعلام شد و داوطلبان می‌توانند برای مشاهده کارنامه خود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sangesh.org مراجعه کنند.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم، متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری بودند و از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد هستند.

مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ در دوره‌های مختلف (دوره‌های روزانه و غیرروزانه) ۱۳۶ هزار و ۷۸۶ نفر است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در صورت هرگونه اعلام ظرفیت پذیرش جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد ضمناً ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.

پرویز کرمی در مراسم رونمایی از خانه خلاق و نوآوری رسانه گفت: خودم را یک رسانه‌ای می‌دانم و همان گونه رهبری فرموده اند ناامیدسازی مردم از آینده، خط دشمن است.

به گفته وی وظیفه اصلی رسانه‌ها و آنا باید نقشی جهادی و تبیینی در اصلاح این روند و بیان هنرمندانه عالمانه و صادقانه جهاد فتوحات علمی و فناوری ایرانیان در عصر حاضر باشد.

او گفت: باید جوانان خوش فکر به حوزه تولید محتوا و رسانه در شکل‌های نوآورانه وارد شوند. نیمی از دانشجویان ما در حوزه علوم انسانی، اجتماعی، اقتصاد، فرهنگ و هنر تحصیل می‌کنند. خانه‌های خلاق و نوآوری محلی باید برای ظهور و بروز نوآوری‌ها و ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده باشند.

او گفت: ۵۰ درصد از فارغ التحصیلان کشور در حوزه علوم انسانی و دانشگاه آزاد تحصیل کرده اند که باید برای آن ها اشتغال ایجاد کنیم.


به گفته کرمی دانشگاه آزاد اسلامی در سری جدید فعالیت‌های خود به دانشگاه کارآفرین و نسل سوم تبدیل شده است.

او گفت: عصر امید (بزرگترین نمایشگاه علم و فناوری تاریخ جمهوری اسلامی ایران) رویدادی بود که به همت دکتر محمدمهدی طهرانچی و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شد و بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز باید کشور را به این توانمندی‌ها امیدوار کرد.

کرمی گفت: امارات متحده عربی تبدیل به کشوری فضایی شده و رسما با پایگاه‌های مجهز وارد فضای علم‌سنجی شده است. اگر کشوری بخواهد کاری در فضا انجام دهد باید در سه حوزه سامانه زمینی، پرتابگرها و ماهواره‌ها فعال باشد. کشور ما با توجه به این که تحریم بوده است خود به دنبال تحقق این امر بوده که بتواند داشته و توانمندی خود را به جهان نشان بدهد.

او گفت: چرا در حادثه تلخ اخیر برای f۱۴ به این امر نگاه نمی‌کنیم که این هواپیماها برای ۶۰ سال پیش هستند و کشور ما تا به امروز با قدرت، توانایی نگهداری و تعمیر آن را داشته است؟ در صورتی که اتفاق‌های مشابه برای f۳۵ آمریکایی که ادعای تکنولوژی مطرح جهان را دارند هم افتاده است؛ پس باید به دنبال خود تخریبی باشیم؟

کرمی گفت: هنگامی‌ که مقام معظم رهبری از جهاد تبیین صحبت می‌کنند یعنی باید وظیفه خود بدانیم که علم و فناوری خود را به جهانیان نشان دهیم؛ بنابراین علت ایجاد خانه خلاق و نوآوری خبرگزاری آنا حرکت و گامی مهم در این مسیر است.

او گفت: در کنار رصد، پایش و سنجش فناوری‌های کشور باید این موضوع را هم عرضه کنیم و در حال حاضر با توجه به سلیقه جامعه باید از متن به سمت ویدیو گرایش پیدا کنیم. بنابراین حمایت از جوانانی در حوزه استارتاپ‌ها، هوش مصنوعی و ... ضروری است و خبرگزاری آنا در این مسیر به کمک داده‌های بزرگ و جوانان نیاز دارد که با حمایت ما به مسیر خود ادامه دهد.

او گفت: از علی قجری، مدیرعامل خبرگزاری آنا و خانه خلاق و نوآوری که راه‌اندازی کرده‌اند، انتظار تولید شغل، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل‌گری را خواهیم داشت. در این مسیر جذب سرمایه‌گذار، کمک‌های فکری، بازاریابی و در خدمت گرفتن اساتید با تجربه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به این که ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان کشور در رشته علوم انسانی و همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: نمی توانیم به آن ها بگوییم درس نخوانید چون کار نیست، باید به فکر اشتغال این افراد باشیم. در این راستا خانه خلاق علوم انسانی یکی از راهکارهای معاونت علمی بوده است.

کرمی گفت: موضوع راه اندازی خانه‌های خلاق به قدری برای دولت مهم است که یکی از مصوبات ثابت هیئت دولت در تمامی سفرهای استانی رئیس جمهور است. چند خانه خلاق نیز در سفرها به تصویب رسیده و راه اندازی شده اند. ۵۰ درصد از تامین مالی این خانه‌ها با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ۵۰ درصد دیگر نیز با سازمان برنامه و بودجه است.

او گفت: این خانه‌ها در مراکز استان و شهرهای بزرگ با هدف عدم تمرکز فناوری و نوآوری راه اندازی می‌شوند. به طور مثال در مناطق کمتر برخورداری چون سیستان و بلوچستان ۶ خانه خلاق و همچنینی یک کارخانه خلاق داریم.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، این معاونت از سه پلتفرم در این رابطه استفاده می کند.

او گفت: کارخانه‌های نوآوری، مراکز نوآوری در زمینه‌های کشاورزی، پزشکی و ... و نیز خانه‌های خلاق که به حوزه فناوری نرم اختصاص دارند و شامل صنایع خلاق و شرکت‌های خلاق هستند و مقام معظم رهبری در نامه به سران سه قوه بر بهتر دیده شدن آن‌ها تاکید کرده‌اند.

او گفت: در حال حاضر در دنیا بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در صنایع و شرکت‌های خلاق وجود دارد. البته این صنایع تنها مربوط به صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری نیستند. پویانمایی و رسانه های نوین نیز در این مجموعه قرار می‌گیرند که توجه ویژه ما را می‌طلبد.

کرمی با اشاره به این که در پویانمایی باید از کاراکترهای ایرانی مانند رستم، رخش و سیمرغ بهره گیری کرد، گفت: اگر این امر ملکه اذهان نشود گردش مالی نیز اتفاق نمی افتد. همان طور که در حال حاضر ۳۵۰ میلیون دلار از ارز به واردات شخصیت‌های کشورهای بیگانه اختصاص پیدا کرده است؛ در مقابل فقط ۶ میلیون دلار به شخصیت های ایران ساخت اختصاص دارد. این صنعت باید رشد کند و از صنایع دیگری چیزی کم ندارد.

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ( آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به تاریخ های برگزاری ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ) می‌رساند که كارنامه اعلام نتايج اولیه متقاضیان رشته هاي شغلي مربوط به وزارت مذکور از روز جمعه مورخ ۳ تیر  در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش كشور به نشانی: www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت.

لذا متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون مزبور، درصورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت براي شركت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش هستند، موظفند برای اقدامات بعدی، در تاریخ چهارم تیر به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ها به شرح جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه و براساس توضيحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش مربوطه، از زمان و مکان دقیق مصاحبه استخدامی خود اطلاع یافته و اقدام لازم بعمل آورند. 

 مصاحبه استخدامی از روز دوشنبه مورخ ۶ تیر آغاز و حداکثر تا روز سه شنبه مورخ ۲۱ تیر طبق زمان بندی‌ اعلام شده از سوی اداره کل آموزش وپرورش استان مربوطه (استان شغل محل مورد تقاضا) پایان خواهد یافت.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از حضوری شدن امتحانات پایان ترم و واحد‌های تابستانی دانشگاه‌ها تا اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..