تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جان ویلیامز آهنگساز افسانه‌ای در ۹۰ سالگی بازنشسته می‌شود

جان ویلیامز گفته است ساخت موسیقی «ایندیانا جونز ۵» آخرین کاری خواهد بود که برای موسیقی فیلم انجام می‌دهد.

این آهنگساز افسانه‌ای و برنده جایزه اسکار که سازنده موسیقی فیلم‌هایی مثل «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۶، «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۷ و «ای. تی؛ موجود فرازمینی» در سال ۱۹۸۲ و بسیاری از فیلم‌های شناخته شده دیگر بوده، در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته است در حال ساخت موسیقی «ایندیانا جونز ۵» با بازی هریسون فورد است. وی گفته هریسون فورد که – اندکی هم از وی جوان‌تر است – وقتی گفته این فیلم آخرین فیلمش خواهد بود پس من هم می‌توانم احتمالاً همین را بگویم.(البته فورد هنوز اعلام بازنشستگی نکرده است).

ویلیامز ۹۰ ساله تاکید کرده که برای ساخت موسیقی هر فیلم بلاک‌باستر باید ۶ ماه وقت بگذارد. او گفت: در این مقطع زندگی این زمان برای من تعهدی طولانی است.

البته این آهنگساز برنده ۵ جایزه اسکار روشن کرده که قصد بستن درهای به روی موسیقی ندارد.

ویلیامز به تازگی موسیقی متن سریال دیزنی پلاس «اوبی-ون کنوبی» را نوشته و گفته است قصد دارد وقتش را صرف موسیقی و اجرای کنسرت کند.

وی همچنین آلبومی با عنوان «گردهمایی با دوستان» منتشر کرده که در همکاری با یو-یو ما ساخته شده است و نوازندگی آن با همکاری ارکستر فیلارمونیک نیویورک انجام شده و در برگیرنده تم جدیدی از موسیقی متن فیلم «فهرست شیندلر» نیز هست. موسیقی «لینکلن» با اجرای جدید یو-یو ما و اجرای جدید سولوی گیتار از موسیقی فیلم «مونیخ» از دیگر قطعه‌های این آلبوم است. هر دوی این فیلم‌ها توسط اسپیلبرگ ساخته شده‌اند.

شب پیش نیز وی در مرکز کندی حضور یافت تا توسط ارکستر سمفونی ملی نودمین سال تولدش جشن گرفته شود. استیون اسپیلبرگ نیز از حاضران در این رویداد بود.

ویلیامز درباره زندگی امروزش گفت: قدرت نفس کشیدن، قدرت زندگی کردن و درک اینکه فراتر از زندگی جسمانی چیزی وجود دارد را دارم. یک زندگی روحانی و هنری وجود دارد، حوزه‌ای که فراتر از واقعیت‌های این جهان خاکی است. موسیقی می‌تواند اندیشه را تا سطح شعر بالا ببرد و می‌توانیم در این باره بحث کنیم که موسیقی چقدر برای بشریت ضروری بوده است. همیشه تصورم این بوده که موسیقی قدمتی بیشتر از زبان دارد و احتمالاً زمانی به جای حرف زدن بر طبل می‌کوبیدیم یا در نی می‌دمیدیم؛ بنابراین موسیقی بخشی اساسی از بشریت است. موسیقی زندگی مرا به من بخشیده است.

جان تاونر ویلیامز که ۸ فوریه ۱۹۳۲ متولد شده آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو شماری از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته‌است. او برنده ۲۵ جایزه گرمی، هفت جایزه فیلم بفتا، پنج جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن گلوب است. ویلیامز ۵۲ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که بعد از والت دیزنی دومین شخص با بیشترین نامزدی است. ساخته‌های او مظهر موسیقی فیلم تلقی می‌شوند.

۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جان ویلیامز آهنگساز افسانه‌ای در ۹۰ سالگی بازنشسته می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..