تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه در گرما خنک شویم؟

چگونه در گرما خنک شویم؟

چگونه در گرما خنک شویم؟ این روزها جواب این پرسش، اهمیت زیادی دارد چون در فصل گرم سال هستیم و احتمال گرمازدگی هست. با مطالعه این مطلب به خودتان کمک کنید تا تابستانی ایمن داشته باشید.
بیشتر افراد مشتاقانه منتظر تابستان هستند، اما گاهی اوقات گرما می‌تواند ما را تحت تاثیر قرار دهد.

گرما به اوج خود نزدیک می‌شود
اگر چه بسیاری از ما از نور خورشید لذت می‌بریم، اما دمای بالا می‌تواند برای سلامتی ما خطرناک و حتی مضر باشد. برخی از افراد بیشتر مستعد گرمازدگی هستند. این موضوع به‌ویژه برای افرادی که اضافه‌وزن دارند، مسن یا خیلی جوان هستند، داروهای خاصی مصرف می‌کنند یا با بیماری‌های مزمن خاصی زندگی می‌کنند، اهمیت خاصی دارد.
توجه به این نکته مهم است که افرادی که دارای بیماری قلبی، یا تنفسی هستند ممکن است در هوای گرم علائم را شدیدتر تجربه کنند. چرا؟ چون با تلاش بدن برای مدیریت شرایط گرم، ضربان قلب و تنفس ما افزایش می‌یابد.
در طول همه‌گیری کووید-19، محافظت از خود و دیگران در برابر دمای شدید بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: روز جهانی بدون رژیم، حداقل امروزو بی‌خیال شو!

چگونه در گرما خنک شویم؟

چگونه در گرما خنک شویم؟ چند قدم ساده
در فصل گرما، ایجاد چند تغییر در خانه ممکن است باعث ایجاد یک محیط راحت‌تر و خنک‌تر شود. این راهکارها را در منزل به کار ببرید:

در طول روز، پرده‌ها و پرده‌های اتاق‌هایی را که در معرض نور مستقیم خورشید هستند، بکشید. وقتی هوا خنک‌تر است، مثلا وقتی خانه در سایه قرار دارد، پنجره‌ها را باز کنید. این کار باعث جریان و گردش هوا می‌شوذ.  پنکه‌های برقی، یک جایگزین هستند و به گردش هوا کمک می‌کنند، اما اگر یکی از اعضای خانواده، علائم کووید-19 را دارد، باید از استفاده از پنکه خودداری کنید. توجه داشته باشید که دمای بیرون ممکن است خنک‌تر از داخل باشد. در صورت دسترسی به فضاهای عمومی، حتما فاصله اجتماعی را تا از بین رفتن کامل کووید19 رعایت کنید. بررسی کنید که لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر به طور موثر کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قهوه با مغز چه میکند؟ فِرِش و شاداب

چگونه در گرما خنک شویم؟
مراقب خودتان باشید
چند تغییر ساده در سبک زندگی ممکن است به شما کمک کند تا بهتر با دمای بالا مقابله کنید:

آب، بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است، اما شیر کم‌چرب، چای و قهوه هم جزو مایعاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای هیدراته ماندن استفاده کنید.


هیدراته بمانید
نیاز به مایعات شما در دماهای گرم بیشتر می‌شود چون بدن شما باید مایع از دست‌رفته از طریق تعریق را جایگزین کند. همه در معرض خطر کم‌آبی قرار دارند، اما افراد مسن، کودکان و نوزادان در معرض بیشترین خطر هستند. آب، بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است، اما شیر کم‌چرب، چای و قهوه هم جزو مایعاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای هیدراته ماندن استفاده کنید. قطعا مصرف الکل را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: درمان فوری اسهال در کودکان، والدین عزیز بخوانید

چگونه در گرما خنک شویم؟

مصرف غذاهای سبک‌تر و تازه‌تر را افزایش دهید
میوه‌ها و سبزیجات تازه، منابع مفیدی برای هیدراتاسیون هستند. توت‌فرنگی، خربزه، خیار و کدو سبز همگی انتخاب‌هایی عالی به شمار می‌روند.
تا حد امکان به برنامه معمول خود از جمله وعده غذایی و زمان خواب، پایبند باشید.

لباس‌های سبک و راحت بپوشید
در صورت امکان، لباس‌های سبک‌وزن و راحت را با رنگ‌های کم‌رنگ، ترجیحا نخی یا کتان انتخاب کنید. این پارچه‌ها عرق را جذب می‌کنند و باعث تهویه هوا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: لیست فروشگاه‌های لباس بارداری و کودک در تهران

چگونه در گرما خنک شویم؟

از گرما دوری کنید
زمانی که هوا در بالاترین حد خود است (معمولا بین 11صبح تا 3 بعدازظهر) از گرما دوری کنید و هر گونه ورزش یا کارهای بدنی را در ساعات خنک‌تر روز مانند صبح زود یا اواخر عصر انجام دهید.

در جریان وضعیت هواشناسی باشید
در جریان وضعیت هواشناسی باشید. هوای گرم می‌تواند آلودگی هوا را بدتر کند، بنابراین اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان از بیماری تنفسی رنج می‌برید، مطمئن شوید که زمان بیرون رفتن از خانه را محدود کنید.

در سایه حرکت کنید
اگر نیاز به بیرون رفتن دارید، تا جایی که ممکن است در سایه قرار بگیرید، کلاه لبه‌پهن بپوشید و به طور مکرر از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
با اعمال چند تغییر کوچک در اتاق خواب و روتین خواب خود، برای ارتقاء خواب آرام، چند قدم ساده بردارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد کاب روسی

یک حمام یا دوش خنک بگیرید
اگر خیلی احساس گرما می‌کنید، بهتر است به حمام بروید و یک حمام یا دوش خنک بگیرید. انجام این کار شما را سرحال نگه می‌دارد و دمای بدنتان را کاهش می‌دهد.

اگر خیلی احساس گرما می‌کنید، بهتر است به حمام بروید و یک حمام یا دوش خنک بگیرید. انجام این کار شما را سرحال نگه می‌دارد و دمای بدنتان را کاهش می‌دهد.


در طول موج گرما راحت باشید
یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در طول موج گرما انجام دهید این است که آرام بمانید. انجام حتی ساده‌ترین فعالیت‌ها می‌تواند در هوای گرم باعث ناراحتی بیشتری برای شما شود.
سعی کنید تا حد امکان استراحت کنید و خنک‌ترین اتاق خانه را برای اقامت یک یا دو ساعته انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چیدمان قفسه های آشپزخانه چطور باشد؟

چگونه در گرما خنک شویم؟

چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند؟
موج گرما می‌تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد، اما آسیب‌پذیرترین افراد عبارتند از:

افراد مسن به‌ویژه افراد بالای 75 سال. افرادی که به تنهایی یا در خانه نگهداری می‌شوند. افرادی که دارای یک بیماری جدی یا طولانی‌مدت هستند از جمله بیماری‌های قلبی یا ریوی، دیابت، بیماری کلیوی، بیماری پارکینسون یا برخی از شرایط سلامت روان. افرادی که ممکن است خونسرد ماندن برایشان سخت باشد مثل نوزادان و خردسالان، افرادی که به مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارند، یا مبتلا به بیماری آلزایمر هستند. افرادی که زمان زیادی را در خارج از منزل یا در مکان‌های گرم می‌گذرانند، افرادی که در طبقه آخر یک آپارتمان زندگی می‌کنند، بی‌خانمان‌ها یا افرادی که شغلشان در بیرون است.


به کلینیک نی نی بان سر بزنید تا با متخصصان مورد نظر خود آشنا شوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه در گرما خنک شویم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..