تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ختنه کردن در مردان چه مزایا و معایبی دارد؟

ختنه کردن یک عمل رایج در برخی ادیان مانند دین اسلام است. اما میزان انجام این عمل در سال های اخیر کاهش یافته است. آیا می دانید تفاوت آلت تناسلی ختنه شده با ختنه نشده چیست؟ این مطلب روزیاتو را بخوانید تا در مورد باورهای غلط و رایج در مورد آلت تناسلی آقایان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بسیاری از مردم می گویند که عمل ختنه به کاهش خطر عفونت های مقاربتی کمک می کند و می تواند باعث مشکلات کلیوی در سنین بالاتر شود.

ختنه به دلایل مختلفی از جمله پزشکی و غیر پزشکی قابل انجام است. با در نظر گرفتن این موضوع، کارشناسان آنچه را که باید در مورد این روش بدانید و اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، برایتان آشکار می کنند.

ختنه چیست؟

ختنه مردان برداشتن پوست ختنه‌گاه است.

پوست ختنه‌گاه چین جمع شدنی پوست است که انتهای آلت تناسلی را می پوشاند؛ یعنی ادامه پوستی که کل آلت تناسلی را می پوشاند.

دو دلیل عمده برای ختنه شدن افراد وجود دارد: پزشکی و غیر پزشکی.

پزشکی – ختنه پزشکی زمانی انجام می شود که پوست ختنه‌گاه بیش از حد سفت باشد و عقب نرود – این وضعیتی است که به عنوان فیموز (phimosis) شناخته می شود.

ختنه در موارد شدید انجام می شود و بیشتر افراد ترجیح می دهند راهکا استروئیدی موضعی برای بی حسی داشته باشند.

سایر دلایل غیرپزشکی عبارتند از:

سرطان آلت تناسلی پارافیموز (که در آن پوست آلت تناسلی پس از عقب کشیدن برنمی گردد) بالانیت مکرر؛ جایی که پوست ختنه‌گاه و سر آلت تناسلی ملتهب و عفونی می‌شوند.

۲. غیر پزشکی – در این حالت معمولاً در جوامع یهودی و اسلامی و در بسیاری از جوامع آفریقایی انجام می شود.

این ختنه را بیشتر برای کودکان انجام می دهند.

مزایا و معایب ختنه کردن

مزایای ختنه چیست؟

به گفته کارشناسان، تصور می شود تنها حدود ۸.۵ درصد از مردان در بریتانیا ختنه می کنند. این میزان در بریتانیا به طور مداوم کاهش یافته است.

چندین آزمایش در آفریقا نشان داد که مردان ختنه شده کمتر در معرض خطر ابتلا به HIV هستند.

علاوه بر این، مطالعات متعددی در مورد ختنه مردان و خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی انجام شده است، اما شواهد برای این موضوع قطعی نیست.

عمل ختنه همیشه برای یک زندگی شاد و سالم ضروری نیست و بین آلت تناسلی ختنه شده و خته نشده از نظر عملکردی تفاوت عمده ای وجود ندارد.

خطر کلی عفونت ادراری در مردان کم است، اما این عفونت ها در مردان ختنه نشده بیشتر است. عفونت های شدید در سنین پایین و اوایل زندگی می تواند منجر به مشکلات کلیوی در آینده شود.

مردانی که ختنه شده اند ممکن است خطر ابتلا به برخی عفونت های مقاربتی از جمله HIV را کاهش دهند. با این حال، اقدامات جنسی ایمن همچنان ضروری است.

خطرات ختنه در مردان چیست؟

در انگلستان، عوارض ناشی از جراحی نادر است و شایع ترین علائم آن تورم بعد از عمل است. خونریزی و عفونت دو مشکل رایجی هستند که افراد با آن مواجه خواهند شد. البته عوارض احتمالی دیگری نیز وجود دارد:

کاهش دائمی حس در سر آلت تناسلی، به ویژه در هنگام رابطه جنسی حساسیت در اطراف جای زخم نیاز به برداشتن بخیه هایی که جذب نشده اند گاهی اوقات، عمل دیگری برای برداشتن مقداری پوست بیشتر از اطراف سر آلت تناسلی مورد نیاز است این باورها درست هستند یا غلط؟ آیا ختنه بهداشتی تر است؟

بسیاری از مردم می گویند که اگر پوست ختنه گاه نداشته باشید، بهداشتی تر است. این باور به دلیل وجود اسمگما (smegma) است؛ اسمگما یک ماده پنیر مانند بدون بو است که زیر پوست ختنه گاه قرار دارد.

اما تا زمانی که زیر پوست ختنه گاه خود را روزانه بشویید، این مشکل را نخواهید داشت؛ به این معنی که لازم نیست فقط برای تمیز ماندن ختنه کنید.

کاهش حس؟

هنگامی که از ختنه صحبت می شود، رابطه جنسی همیشه اولین چیزی است که به ذهن می رسد. و بسیاری این سوال را مطرح می کنند که آیا این امر باعث کاهش حس آلت تناسلی می شود یا خیر.

با این که هر فردی ممکن است به چیزهای مختلف حساسیت داشته باشند، اما مطالعات نشان می دهد مردانی که ختنه شده اند هیچ تغییر قابل توجهی در حس خود متوجه نمی شوند.

اما به اعتقاد یک متخصص سلامت جنسی، تصور می‌شود که پوست اضافی اصطکاک و تحریک بیشتری را به کلیتوریس در حین دخول می‌افزاید.

آیا باردار شدن مرد ختنه‌شده راحت تر است؟

برخی از مردم فکر می کنند کسی که ختنه می شود راحت تر باردار می شود. زیرا آنها معتقدند که اگر پوست ختنه گاه وجود نداشته باشد، اسپرم می تواند سریعتر و راحت تر فرار کند.

اما کارشناسان می گویند که اینطور نیست، زیرا پوست ختنه گاه هیچ تاثیری بر سرعت حرکت شناگران (اسپرم ها) ندارد. بنابراین، ختنه در میزان حاملگی تغییر نمی کند.

ترجیح شما کدام است؟ آلت تناسلی ختنه شده یا نشده؟

این واقعاً به خود هر شخص مربوط می شود و گاهی اوقات می تواند به منطقه، دین یا جامعه ای که شما اهل آن هستید نیز مرتبط باشد.

بسیاری از والدین نگران هستند که فرزندانشان با همسالان خود احساس ناراحتی کنند. اما این ناراحتی عمدتاً در ایالات متحده است که در آن ختنه رایج نیست.

در نهایت، همه چیز به ترجیحات شخصی برمی گردد. اما برای اکثر مردم، ختنه شدن یا نشدن به این بستگی دارد که با چه کسی رابطه دارند.

مردان باید بتواند شش هفته بعد از عمل ختنه  رابطه جنسی داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

دلیل ختنه کردن پسران چیست ؟ نوزاد پسرتان را ختنه کنید یا نکنید؟

ختنه دختران: چالش جدی یونیسف در سال ۲۰۱۷

آیا اندازه انگشت می تواند معیار مناسبی برای تعیین طول آلت تناسلی مردان باشد؟

آشنایی با انواع روش‌های جلوگیری از بارداری توسط مردان ؛ آقایان چه کنند؟

دستگاه تناسلی مبهم ؛ وقتی معلوم نیست نوزاد دختر است یا پسر!

بهداشت بعد از رابطه جنسی ؛ بعد از نزدیکی، کدام کارها را باید (و نباید) انجام دهید؟

خشونت علیه زنان ؛ از ازدواج اجباری تا اتو کردن پستان و بریدن آلت تناسلی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ختنه کردن در مردان چه مزایا و معایبی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..