تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درآمد روزانه ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه از فروش گاز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روسیه از فروش گاز به اروپا با وجود کاهش تحویل به مصرف کنندگان بزرگ اروپایی، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

به دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی، تصور می رود درآمد روسیه از صادرات گاز برابر با درآمد سال گذشته این کشور بود که هنوز صادرات گاز به اروپا را محدود نکرده و با اتحادیه اروپا تنش پیدا نکرده بود.

تام مارزک مانسر، مدیر تحلیل گاز در شرکت ICIS به بلومبرگ گفت: این شوکه کننده است که با وجود کاهش ۷۵ درصدی عرضه روزانه گاز از سوی شرکت گازپروم به اروپا، درآمد روزانه روسیه از فروش گاز، همچنان به میزان مشابه سال گذشته بوده و مطمئنا بسیار بالاتر از دوران پیش از شیوع پاندمی کووید است.

روسیه طی هفته گذشته عرضه گاز به مشتریان بزرگ اروپایی از جمله مشتریانش در آلمان و ایتالیا را با وجود این که با درخواست پوتین برای پرداخت پول خرید گاز به روبل موافقت کرده بودند، به میزان قابل توجهی کاهش داد. بعلاوه تعمیرات سالانه در خط لوله گازی نورد استریم در پیش است و عرضه از طریق این خط لوله را در ژوئیه به مدت دو هفته متوقف می کند و اروپا را در شرایط دشوارتری برای ذخیره سازی گاز پیش از فرا رسیدن زمستان قرار می‌دهد.

با وجود تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت دریابرد روسیه که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ اجرایی شود و کاهش چشمگیر صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله، روسیه همچنان از قیمت‌های بالای نفت و گاز سود می‌برد. تحریمهای غربی، درآمدهای نفتی روسیه را هدف گرفته‌اند که تامین کننده هزینه‌های جنگ در اوکراین هستند اما مسکو همچنان میلیاردها دلار درآمد اضافی از فروش نفت و گاز به دست می آورد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزارت دارایی روسیه اوایل ماه جاری اعلام کرد روسیه تنها در ژوئن ۶.۳۷ میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی بیشتر را پیش بینی کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درآمد روزانه ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه از فروش گاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..