تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملیات زمینی ارتش سوریه علیه داعش در صحرا

ارتش سوریه با پوشش هوایی روسیه عملیاتی زمینی را برای تعقیب بقایای داعش در صحرای «جبل البشری» آغاز کرد.

عملیات زمینی ارتش سوریه علیه داعش در صحرا به گزارش بولتن نیوز،نیرو‌های ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های مشترک خود و روسیه عملیاتی زمینی را در صحرای «جبل البشری» در جنوب شرق استان رقه سوریه آغاز کردند. این منطقه اخیراً شاهد فعالیت چشمگیر بقایای گروه تروریستی داعش بوده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، منابع میدانی گزارش داده‌اند که در اولین ساعات این عملیات یک سری حملات هوایی و درگیری مستقیم با بقایای داعش انجام شد که به دنبال آن تعدادی از این عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

این منابع افزودند: «ارتش سوریه تعداد زیادی از نیرو‌های پیاده خود را بسیج و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های خود و روسیه عملیات پاکسازی را در صحرای رقه آغاز کرد. حملات هوایی، پناهگاه‌های عناصر تروریستی "داعش" در مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا در منطقه (۵۵) و التنف در مثلث مرزی (سوریه-عراق-اردن) را هدف قرار داد.»

در این عملیات که از منطقه صحرای «رصافه» در حومه رقه و با هدف راه‌اندازی کمپین گسترده پاکسازی در شهر رقه آغاز شده، گروه‌های نظامی از «لشکر ۱۷»، «لشکر ۲۵ زرهی» و «تیپ پنجم» ارتش شرکت دارند.

این منابع افزودند که آسمان صحرای رقه از روز گذشته شاهد پرواز‌های گسترده هواپیما‌های شناسایی و جنگی روسیه در راستای تدارک صحنه میدانی عملیات زمینی بوده است.

این منابع تأیید کردند که «مناطق بادیه شاهد درگیری مستقیم با بقایای گروه تروریستی "داعش" بود که طی ساعات گذشته تعدادی از آن‌ها کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.»

صحرای جبل البشری در جنوب شرقی رقه طی روز‌های گذشته شاهد دو حمله تروریستی بود که در حمله اول یک اتوبوس غیرنظامیان هدف قرار گرفت و در آن ۱۱ سرباز سوری و ۲ غیرنظامی کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند. در عملیات تروریستی دوم که حمله به یک نقطه نظامی بود، ۲ سرباز سوریه کشته و ۱ نفر دیگر زخمی شد.

بادیه سوریه یک فضای بیابانی باز درهم تنیده با منطقه ۵۵ کیلومتری را تشکیل می‌دهد که مدت‌هاست صحنه فعالیت بزرگ بقایای گروه تروریستی "داعش" بوده است.

منطقه (۵۵ کیلومتری) که تحت (حفاظت) هواپیما‌های جنگی آمریکایی قرار دارد، در دورتادور اطراف پایگاه غیرقانونی "التنف" که نیرو‌های آمریکایی در مرز‌های (سوریه، عراق و اردن) از آن به عنوان مقر سربازان خود استفاده می‌کنند، کشیده شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملیات زمینی ارتش سوریه علیه داعش در صحرا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..