تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیروزی تاریخی و کوبنده ایران مقابل آمریکا صدرنشین بدون‌باخت لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال ایران در کمال ناباوری موفق شد نخستین شکست آمریکا صدرنشین لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ را رقم بزند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان عطایی بعداز قبول شکست دور از انتظار مقابل بلغارستان در نمایشی بسیار ضعیف، امشب معادلات را تغییر دادند و آمریکای بدون باخت را با نتیجه قاطع سه بر صفر مغلوب کردند.

تیم متحول شده ایران در این رقابت‌ها که اکثر مهره‌هایش را بازیکنان جوان تشکیل می‌دهند، مقابل صدرنشین لیگ ملت‌ها دگرگون ظاهر شد و در تمام خطوط اثری از ناهماهنگی دیدارهای گذشته دیده نمی‌شد.

پیروزی تاریخی و کوبنده ایران مقابل آمریکا صدرنشین بدون‌باخت لیگ ملت‌های والیبال

امین اسماعیل نژاد در کنار جلوه و طاهر وادی، سه چهره شاخص تیم ایران مقابل آمریکا بودند. همچنین بازیکن باتجربه تیم میلاد عبادی‌پور اشتباهات چند دیدار قبل را نداشت و برای تیم مفید ظاهر شد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی از هفته دوم لیگ ملت‌های 2022 از ساعت 21:30 امروز پنج‌شنبه 2 تیر 1401 در صوفیه به مصاف تیم ملی آمریکا، تنها تیم بدون شکست VNL رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی از طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

جنگندگی فراتر از انتظار بازیکنان ایران، عملکرد دقیق کادر فنی به ویژه بهروز عطایی در گرفتن وقت فنی و درخواست ویدئو چک به موقع و هماهنگی تیمی ایران در دیدار برابر آمریکا از نکات برجسته عملکرد تیم ایران در این مسابقه بود تا ملی‌پوشان کشورمان به سومین برد خود دست یابند و 9 امتیازی شوند.

تیم ایران در ست نخست با ارائه یک بازی کم اشتباه و دیدنی، موفق به پیروزی 25 بر 18 مقابل حریف قدرتمند خود شد. آمریکایی‌ها در این ست، دو برابر شاگردان عطایی مرتکب اشتباه شدند و 2 سرویس بدون بازگشت امیرحسین اسفندیار، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در ثبت پیروزی در ست نخست داشت.

پیروزی تاریخی و کوبنده ایران مقابل آمریکا صدرنشین بدون‌باخت لیگ ملت‌های والیبال

بازی منطقی و کم اشتباه ایران در ست دوم هم ادامه داشت و اسپکرهای آمریکا در این ست تا حدی توسط مدافعان ایران، کنترل شدند. کلید برتری ایران در این ست، دریافت‌های عبادی‌پور و اسفندیار بود که توپ‌های خوبی را برای بازیسازی وادی مهیا کردند. فشار تیم آمریکا با سرویس‌های این تیم روی تیم ایران بیشتر شد و آنها را به جریان بازی برگرداند. دو تیم تا امتیاز 27 در این ست مساوی پیش رفتند اما هوشیاری وادی در تشخیص خطای اسپکر تیم ملی آمریکا، نتیحه این ست را 29 بر 27 به سود ایران رقم زد. 

بازی دلچسب تیم ملی ایران در ست سوم هم ادامه داشت و البته اختلاف امتیاز دو تیم در این ست هرگز زیاد نشد. تیم ایران در ست سوم هم 27  بر 25 برنده شد تا روحیه و انرژی مضاعفی که لازمه ادامه کار بود به مجموعه والیبال ایران تزریق شود. نقش چلنج های گرفته شده و صدور رای به سود ایران در این نتیجه تاثیرگذار بود.

دیدار امروز تیم‌های والیبال ایران و آمریکا بیستمین جدال رسمی دو تیم در تاریخ محسوب می‌شود. آمریکایی‌ها در 19 مسابقه قبلی 13 بار فاتح میدان شدند و در مسابقه امروز هفتمین شکست خود برابر ایران را تجربه کردند.

تیم ملی والیبال آمریکا 21 مدال رویدادهای مهم والیبال جهان از جمله سه مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک (1984لس آنجلس، 1988 سئول و 2008 پکن) را در پرونده افتخارات خود دارد.

قهرمانی مردان جهان 1986 فرانسه، دو قهرمان جام جهانی در سال های 1985 و 2015 و دو مدال طلای لیگ جهانی در سال‌های 2008 و 2014 از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال آمریکا است.

پیروزی تاریخی و کوبنده ایران مقابل آمریکا صدرنشین بدون‌باخت لیگ ملت‌های والیبال

نتایج سایر دیدارهای امروز به شرح زیر است:

فرانسه 3 - هلند صفر
چین 3 - آلمان صفر (باخت فتی به دلیل کرونا)
لهستان 3 - کانادا صفر
آرژانتین یک - اسلوونی 3
صربستان صفر - برزیل 3

برنامه سایر مسابقات تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ به‌‌ وقت تهران

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه

جمعه 3 تیرماه؛ ایران  ـ برزیل، ساعت 18
شنبه 4 تیرماه؛ ایران ـ کانادا، ساعت 15

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک

سه‌شنبه 14 تیرماه؛ ایران ـ لهستان، ساعت 22:30
پنجشنبه 16 تیرماه؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت 16:30
جمعه 17 تیرماه؛ ایران ـ اسلوونی، ساعت 19:30
شنبه 18 تیرماه؛ ایران ـ صربستان، ساعت 19:30




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیروزی تاریخی و کوبنده ایران مقابل آمریکا صدرنشین بدون‌باخت لیگ ملت‌های والیبال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..