تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش بایدن به حکم دیوان عالی آمریکا درباره حمل سلاح: بسیار ناامید‌کننده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دیوان عالی آمریکا علی‌رغم تیراندازی‌های خونین اخیر در این کشور روز پنجشنبه با صدور حکمی از آزادی حمل سلاح توسط شهروندان در اماکن عمومی حمایت کرد.

تنها چند هفته بعد از وقوع یک تیراندازی مرگبار دیگر در یکی از مدارس آمریکا، دیوان عالی این کشور در حکمی اعلام کرد که آمریکایی‌ها حق حمل سلاح در اماکن عمومی را دارند.

این حکم که با حمایت ۶ قاضی دیوان عالی و مخالفت ۳ قاضی صادر شد قانونی در نیویورک را باطل می‌کند که به موجب آن افراد برای دریافت مجوز حمل سلاح بایستی اثبات می‌کردند که برای دفاع از خود نیاز دارند با خودشان سلاح حمل کنند. حکم امروز دیوان عالی آمریکا از محدود شدن حق شهروندان برای حمل سلاح توسط ایالت‌ها جلوگیری می‌کند.

با آنکه قوانین آزادی حمل سلاح در آمریکا بعد از وقوع دو تیراندازی کور در این کشور در ماه گذشته میلادی به شدت زیر تیغ انتقادات قرار گرفته، دیوان عالی با صدور این حکم جانبداری‌اش را از گروه‌هایی که معتقدند قانون اساسی آمریکا به شهروندان حق مالکیت و حمل سلاح می‌دهد اعلام کرده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته این حکم یک پیروزی بزرگ برای «انجمن ملی اسلحه» در آمریکا است که بزرگترین لابی حامی آزادی اسلحه در آمریکا است.

فرماندار نیویورک حکم دیوان عالی آمریکا را «روزی سیاه» توصیف کرد. در مقابل، انجمن اسلحه آمریکا اعلام کرده که در دادگاه برنده شده است.

انجمن اسلحه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حکم امروز یک پیروزی قاطع برای زنان و مردان نیک در سراسر آمریکا و نتیجه چندین دهه مبارزه‌ای است که انجمن ملی اسلحه پیشگام آن بوده است.»

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «حق دفاع از خود و حق دفاع از خانواده و عزیرانتان نباید به خانه محدود شود.»

ماه پیش یک نوجوان ۱۸ ساله بعد از ورود به مدرسه ابتدایی «راب» در شهر «اوالد» در ایالت تگزاس ۱۹ دانش‌آموز و ۲ معلم را به قتل رساند.

این یکی از مرگبارترین خشونت‌های مسلحانه‌ای است که در طول تاریخ در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا به وقوع پیوسته است. طی سال‌های گذشته ده‌ها تیراندازی در مدارس آمریکا به وقوع پیوسته، اما شمار افراد کشته‌شده در این حوادث تا کشتار جمعی سال ۱۹۹۹ در دبیرستان کالمبین در ایالت کلرادو تک‌رقمی بود. از آن زمان به بعد شمار تیراندازی‌هایی که کشته‌ها در آن بیشتر از ۱۰ نفر بودند، افزایش یافته است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. داده‌هایی که «سی‌ان‌ان» بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ارائه کرده نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

انجمن ملی اسلحه در آمریکا چندی پیش از قانونی در ایالت نیویورک که به موجب آن شهروندان برای حمل سلاح در اماکن عمومی بایستی حتما دلایل محکمه‌پسندی مبنی بر نیاز به دفاع از خود رائه دهند، انتقاد کرده بود.

قانون نیویورک به طور مشخص تصریح می‌کند مالکان سلاح برای اینکه بتوانند سلاحشان را در خارج از منزل با خودشان حمل کنند بایستی بتوانند اثبات کنند که برای دفاع از خود به انجام این کار نیاز دارند.

حامیان قوانین سلاح در آمریکا مدعی شده‌اند که این قانون ناقض متمم دوم قانون اساسی آمریکا است که می‌گوید «حق مردم برای نگهداری و حمل سلاح نباید مورد تعرض قرار گیرد.»

بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا در حال حاضر به شهروندان اجازه می‌دهند بدون نیاز به اخذ مجوز با خودشان سلاح حمل کنند.

جو بایدن حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی را «بسیار ناامید‌کننده» توصیف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش بایدن به حکم دیوان عالی آمریکا درباره حمل سلاح: بسیار ناامید‌کننده بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..