تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوسان محدود در بازار دلار/ تیر بازارساز به سنگ خورد؟

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲ تیر ماه در بازار سلیمانیه بالاتر از دلار تهران قرار گرفت. نرخ دلار آمریکا در تهران امروز نوسان محدودی را تجربه کرد و اندکی پایین تر از دیروز معامله شد.

تیر بازار ساز به سنگ خورد؟

بازار ساز از هفته های قبل به دنبال کاهش قیمت دلار بوده است وسیاست های جدیدی را برای کنترل نرخ ارز وضع کرده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که بازار ساز تنها به وسیله تزریق ارز به بازار نمی تواند نرخ دلار را کاهش دهد چرا که سطح انتظارات به علت اخبار منفی همچنان بالاست. از طرفی هم اقدامات عملیاتی بازار ساز با وجود اینکه اقداماتی درستی است مخصوصا در توافقی شدن نرخ بازار ارز ولی در میان مدت نیاز به حمایت انتظارات دارد. معامله گران معتقدند که اخبار منفی سد راه کاهش نرخ دلار شده است. به عنوان مثال روز گذشته مرکز آمار کشور نرختورم نقطه به نقطه را در پایان خرداد ماه رقم ۵/ ۵۲ درصد اعلام کرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز با توجه به افزایش قابل توجه نرخ تورم، تعدیل نرخ دلار آنچنان دور از ذهن نبوده و این ارز در راستای همراهی با نرخ تورم پتانسیل افزایش قیمت‌های بیشتر را نیز دارد. بنابراین عده ای از فعالان بازار ارز معتقدند تا زمانی که سطح انتظارات در کنار نرخ ارز کنترل نشود احتمال به سنگ خوردن تیر بازارساز وجود دارد.

نوسان محدود در بازار دلار

در بازار رسمی هم قیمت دلار افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد. نرخ دلارصرافی ملی در ابتدای معاملات امروز ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان بود و در ساعات پایانی کار صرافی ملی به قیمت ۲۷ هزارو ۶۹۲ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا ثابت بود.

قیمت دلار متشکل هم در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۵۸۳ تومان بود . نرخ دلار متشکل قبل از ظهر امروز اندکی پایین تر از قیمت یاد شدخه معامله شد و در زمان نوشتن این گزارش ۲۷هزار و ۵۵۱ تومان مبادله شد. این قیمت نسبت به روز عصر دیروز اندکی پایین تر بود.

قیمت سکه در سراشیبی قرار گرفت

قیمت اونس طلا عصر امروز در مقایسه با روز گذشته نزولی بود. قیمت طلا جهانی امروز ۱۸۲۹ دلار معامله شد که نسبت به روز قبل تقریبا ۸ دلار پایین رفته بود.

در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود که نسبت به روز گذشته ۷هزارو ۹۰۰ تومان پایین تر بود. قیمت سکه هم امروز برخلاف روز گذشته در سراشیبی قرار گرفت. فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز تقریبا ۱۰۲ هزار تومان ارزان تر از چهارشنبه معامله شد سکه امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رسید. با قیمت یاد شده حباب سکه در محدوده ۱۲ درصد بدست آمد و ارزش واقعی سکه ۱۳ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان بود.

۲۲۳۲۲۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوسان محدود در بازار دلار/ تیر بازارساز به سنگ خورد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..