تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش نویس خواهرخواندگی دزفول و شهر صعده یمن امضا شد

به گزارش بولتن نیوز، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان روز پنجشنبه در نشست علمی مطالعات فرق شیعه که با حضور اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن آیت اله قاضی دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار شد به شاخصه های مقاومت دزفول و یمن اشاره کرد و گفت: نهضت امام خمینی(ره) باید همواره یادآوری شود.

سردار حسن شاهوارپور افزود: امام خمینی(ره) در ابتدای نهضت انقلاب در سال ۴۲ محورهایی را برای حرکت انقلاب اسلامی ترسیم کرد و اولین و اساسی ترین محوری که برای این نهضت مدنظر داشت پشتوانه ایدئولوژیک نهضت اسلام و مکتب حیات بخش شیعه بود.

وی با اشاره به تاکید امام راحل بر اسلام به عنوان مبنای حرکت، دومین محور نهضت انقلاب را پشتیبانی از نهضت‌ها و مستضعفان دانست و افزود: حضرت امام همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین و رویکرد دفاع از مظلومان و مسلمین را به عنوان یک راهبرد اساسی بیان می‌کردند که مقام معظم رهبری نیز بر همین مبنا حرکت خود را ادامه دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان خصم نسبت به ظالم و دفاع از مظلوم را رویکرد امام علی (ع) عنوان کرد و گفت: مردم با مقاومتی که از خود نشان دادند در رژیم ستمشاهی پیروز شدند و همواره شعار دشمنی علیه استکبار جهانی سردادند و کوتاه نیامدند.

وی افزود: این موضع باید در تمام دنیا تداوم یابد زیرا استکبار جهانی از ابتدای انقلاب با برنامه و حساب شده عمل کرده و با جریان‌های نفاق، چپ، ضدانقلاب و تجزیه طلب پیش آمده است.

ایدئولوژی نهضت امام برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

سردار شاهوارپور با بیان اینکه تفکر ایدئولوژی نهضت امام برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، اظهارداشت: استکبار جهانی برای انهدام این نهضت در جنگ تحمیلی از صدام پشتیبانی کرد و قصد داشت ریشه ملت ایران را بخشکاند.

وی افزود: جنگی نابرابر علیه ایران آغاز شد ولی اولویت ملت ایران این بود که در مقابل اقدامات دشمن مقاومت فعالی را کنند و نشان دهند در مقابل استکبار جهانی می‌توانند، بایستند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اولین تعدی به استان‌های مرزی از جمله خوزستان صورت گرفت و دزفول در بدو حمله جزو اولین اهداف دشمن بود زیرا هیچ محدودیتی برای جنگ نداشت.

وی افزود: دشمن برای نابودی حیات در شهر دزفول از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد و در مقابل این اقدامات، مردم ما در شهر دزفول یک مقاومت فعال رقم زدند.

سردار شاهوارپور بیان کرد: ایستادگی و مبارزه همه جانبه در مقابل حملات دشمن به صورت یک رویکرد عام از کوچکترین شهروند تا میانسالان در دزفول ادامه یافت و همه اقشار در مقابل دشمن ایستادند.

وی افزود: پشتیبانی از جنگ و مقاومت در جبهه‌ها توسط افرادی که توان رفتن به جبهه و گرفتن سلاح نداشتند با امکانات حداقلی در شهر مقاومت همراه شد .

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: این مقاومت در حالی رقم خورد که فرماندهان شاهنشاهی هیچ مقاومتی در برابر دشمن نداشتند و با یک تهدید، کشور را رها کردند و متجاوزان انگلیسی و روس ها هرکاری خواستند در کشور انجام دادند.

وی افزود: مردم دزفول با دست خالی در مقابل حملات بی رحمانه دشمن ایستادند و با مقاومت در درون شهر و ایستادگی در جبهه و تشکیل تیپ هفت ولی عصر (عج) ایستادگی کردند.

سردار شاهوارپور اظهارداشت: امروز نیز باید به مردم یمن مباهات کرد زیرا سالها در مقابل متجاوزان مقاومت کردند و ایستادند.

وی افزود: ایران و یمن دشمن مشترکی به نام آمریکا و اسرائیل و دست نشانده آنها در منطقه یعنی عربستان دارند که بر علیه ملت مظلوم یمن جنگید.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان با بیان اینکه دین و مدل رهبری دزفول و یمن نیز مشترک است، گفت: کیفیت ایستادگی مردم دزفول در هشت سال یک مقاومت مردمی بود که امروز هم در یمن چنین است؛ حتی اگر نان و سلاح نباشد باید با اقتدا به فرهنگ عاشورایی با دست خالی مقاومت کرد.

نابرابری سلاح از اشتراک‌های مقاومت مردم دزفول و یمن است

سردار شاهوارپور نابرابری سلاح و تجهیزات را از دیگر اشتراک‌های مقاومت دزفول و یمن دانست و گفت: بمباران بی رحمانه کودکان و افراد پیر و جوان بی‌پناه از اشتراک‌های مردم یمن و دزفول است.

وی با گرامیداشت یادو خاطره شهدایی که در شکل گیری جبهه واحد اسلامی نقش برجسته و مستقیمی داشتند از جمله سردار سلیمانی و یارانش افزود: سردار سلیمانی در پشتیبانی از جبهه مقاومت و دفاع از حرم های شریف تمام قد ایستاد؛ شهدای مظلوم یمن نیز چنین بودند و ملتشان بیدار شدند و در مقابل متجاوزان ایستادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان بیان کرد: با استفاده از نسخه بی بدیل مقاومت که برگرفته از تفکر عاشورا و مکتب انتظار بود در دزفول و جبهه های ایران توانستیم دشمن را شکست دهیم.

وی از برگزار کنندگان این برنامه و خواهر خواندگی شهرهای دزفول و صعنه یمن قدردانی کرد و افزود: تاریخ بداند امروز اسلام راستین در مقابل اسلام آمریکایی ایستاده و با کیفیتی که شایسته مردم مظلوم دنیا است در راستای اهداف شهدا گام برمی دارد.

شهردار دزفول نیز در این آیین گفت: عقد خواهرخواندگی بین شهرهای دارای اشتراک، مراحلی دارد که باید انجام شوند؛ اکنون پیش نویس اولیه این تفاهم نامه تهیه شده و مراحل اداری و دیپلماتیک برای اخذ مجوزهای لازم بعدا انجام خواهد شد.

سیدحسن عیسی زاده با اشاره به اشتراک‌های شهرهای صعده یمن و دزفول افزود: مقاومت و ایستادگی مردم مسلمان ۲ شهر در محور مقاومت، دین اسلام و مذهب تشیع، آثار باستانی، بافت تاریخی و معماری خاص، مساجد و مدارس قدیمی با نقوش اسلامی و خاص، فعالیت های کشاورزی و باغداری، خصوصیات شهری، معماری اسلامی، بازارهای مردمی و صنایع دستی از جمله اشتراک‌های آنها است که مبنای این تفاهم نامه خواهر خواندگی شده است.

انتهای پیام/#




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش نویس خواهرخواندگی دزفول و شهر صعده یمن امضا شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..