تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از ۱۰ هزار مهاجر افغان در خراسان جنوبی سکونت دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی گفت: مهاجرت اتباع افغانستانی به استان از سال ۱۳۶۰ شروع شد و هم اکنون بیش از ۱۰ هزار مهاجر افغان در استان سکونت دارند.

به گزارش بولتن نیوز، محسن صفایی روز پنجشنبه در نشست گرامیداشت روز جهانی پناهنده در بیرجند اظهار داشت: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب که نباید هیچ تبعه مجاز و غیرمجازی از تحصیل باز بماند، هم اکنون بیش از هزار و ۷۴۶ دانش آموز و بیش از ۵۰۰ دانشجوی افغانستانی در استان در حال تحصیل هستند.

وی صدور کارت کار، واکسیناسیون کرونا و سرخک، توزیع ۶۰۰ بسته غذایی با همکاری هلال احمر، چندین مرحله توزیع بسته معیشتی و بهداشتی در دوران کرونا، اجرای طرح‌های مشترک با فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی مهاجرین، اجرای طرح بیمه سلامت رایگان برای اقشار آسیب پذیر و توزیع کارت هدیه بین اقشار آسیب پذیر افغانستانی را از جمله اقدامات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی از ابتدای سال جاری ذکر کرد.

صفایی با بیان اینکه با تحولات اخیر در افغانستان ورود موج جدیدی از مهاجرین افغانستانی به کشور و خراسان جنوبی داشتیم، اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستانی فاقد مدرک در کشور شناسایی شده‌اند و این افراد تا پایان مهر امسال به صورت موقت عنوان پناهنده در کشور پذیرفته شدند.

وی همچنین از احداث محل اسکان موقت برای مهاجرین افغانستانی در مرز ماهیرود خبرداد و گفت: این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتباع افغانستانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شود قبل از ورود به شهرها و روستاهای استان در این کمپ اسکان موقت خواهند یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از ۱۰ هزار مهاجر افغان در خراسان جنوبی سکونت دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..