تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعداد مشترکان 5G تا پایان سال ۲۰۲۲ احتمالاً به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد

5G سریع‌ترین رشد را میان فناوری‌های ارتباطات سیار دارد و انتظار می‌رود توسعه‌ی آن در سال‌های آینده، شتاب بیشتری بگیرد. اریکسون در گزارش ژوئن ۲۰۲۲ خود اعلام کرد که پوشش جمعیت 5G در پایان سال ۲۰۲۱ تقریباً به ۲۵ درصد رسیده و طبق گفته‌ی شرکت‌های مخابراتی، این تکنولوژی موفق شده است نسبت به شبکه‌های 4G در اولین راه‌اندازی آن که سال ۲۰۰۹ آغاز شد، ۱۸ ماه سریع‌تر به این نقطه‌ی عطف برسد.

TechSpot می‌نویسد، رشد 5G تا‌ حدی به‌دلیل راه‌اندازی به‌موقع دستگاه‌های سازگار با آن از چندین تولیدکننده، کاهش سریع قیمت دستگاه‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند در مقایسه با همتایان اولیه‌ی 4G آن‌ها و استقرار اولیه‌ی 5G در چین بود.

اریکسون همچنین گزارش می‌دهد که اشتراک 5G در سه‌ماهه اول سال جاری ۷۰ میلیون، افزایش یافته و به ۶۵۰ میلیون در سرتاسر جهان رسیده است. انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال ۲۰۲۲ از مرز یک میلیارد نفر عبور کند و آمریکای شمالی و شمال‌شرق آسیا در این حوزه پیشرو خواهند بود.

مقاله‌ی مرتبط:

استقرار شبکه‌های 5G از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و اگر همه‌گیری جهانی و تئوری‌های توطئه‌هایی که این‌ دو را به‌هم مرتبط می‌کند وجود نداشت، میزان پذیرش این فناوری احتمالاً حتی به رقم‌های بیشتر می‌رسید.

اریکسون معتقد است 5G تا پایان سال ۲۰۲۷، با ۴٫۴ میلیارد مشترک، ۴۸ درصد از کل اشتراک‌های تلفن همراه را به‌ خود اختصاص خواهد داد و به فناوری برتر دسترسی به اینترنت، روی گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها، آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۷ با ۹۰ درصد نفوذ شبکه‌ی 5G، بالاترین نرخ استفاده از این فناوری را خواهد داشت.

درحال‌حاضر، شبکه‌های 4G ازنظر تعداد مشترکان، همچنان در جایگاه نخست قرار دارند. اشتراک‌های این شبکه در سه‌ماهه‌ی قبل به حدود ۴٫۹ میلیارد نفر افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود قبل از شروع روند کاهشی این فناوری و شروع گسترش پذیرش 5G، این رقم در اوج خود به پنج میلیارد مشترک نیز برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعداد مشترکان 5G تا پایان سال ۲۰۲۲ احتمالاً به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..