تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چین وجود آب در ماه را تایید کرد

چینی‌ها از طریق تجزیه و تحلیل نمونه‌هایی که در این محل توسط کاوشگر Chang'e ۵ جمع آوری شده وجود آب روی ماه را تایید کردند. Chang'e ۵ در دسامبر ۲۰۲۰ بر روی ماه فرود آمد و تازه‌ترین نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از ماه را حفاری و جمع‌آوری کرد. بلافاصله پس از آن، یک وسیله نقلیه صعود، محل ماموریت در Oceanus Procellarum (دریای طوفان ها) را ترک کرد و نمونه‌های جمع آوری شده Chang'e ۵ را در اواخر ماه به زمین منتقل کرد.

اکنون دانشمندان فاش کرده اند که اسکن طیفی سطح فرودگر و تجزیه و تحلیل نمونه‌های موجود در آزمایشگاه‌های روی زمین وجود آب در ماه را نشان می‌دهد. لی چونلای، دانشمند سیاره‌شناسی در رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین (NAOC)، در بیانیه‌ای گفت: «این اولین بار در جهان است که نتایج تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی نمونه‌های بازگشتی ماه و داده‌های طیفی از بررسی‌های سطح ماه در محل به طور مشترک برای بررسی وجود، شکل و مقدار «آب» در نمونه‌های قمری مورد استفاده قرار گرفت. »

بیشتر بخوانید

در این ماموریت کاوشگر ماه Chang'e ۵ چین از این بازوی رباتیک برای کمک به جمع آوری نمونه‌ها در اقیانوس طوفان‌های ماه در ۱ دسامبر ۲۰۲۰ استفاده کرد. با این حال نتایج مطمئناً به وجود مخازن عظیم در سطح ماه اشاره نمی‌کند، اما نتایج نشان می‌دهد که به طور متوسط ​​سنگ‌ها و خاک سطح ماه حاوی حدود ۳۰ قسمت هیدروکسیل در میلیون است. هیدروکسیل با یک اتم اکسیژن و یک اتم هیدروژن جزء اصلی آب است.

کره ماه

این تیم همچنین منبع آب را به‌عنوان ماده بومی ماه ارزیابی کردند که در یک ماده معدنی کریستالی به نام آپاتیت وجود دارد. به نظر می‌رسد هیدروکسیل کمتری از آنچه انتظار می‌رفت از باد خورشیدی، جریان ثابت ذرات باردار که از خورشید و در سراسر منظومه شمسی جاری می‌شود روی ماه منتقل شده است.

لی افزود: «نتایج به طور دقیق به سؤال ویژگی‌های توزیع و منبع آب در منطقه فرود Chang'e ۵ پاسخ می‌دهد و یک حقیقت زمینی برای تفسیر و تخمین سیگنال‌های آب در داده‌های سنجش از راه دور ارائه می‌کند».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چین وجود آب در ماه را تایید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..