تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با انواع برنج پاکستانی

پاکستان از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برنج در دنیا است و سالانه حدود ۱۰ میلیون تن برنج تولید می‌کند. برنج پاکستانی به دانه بلند بودن و عطر خوشی که دارند معروف است. برنج پاکستانی در ایران با عنوان برنج باسماتی نیز شناخته می‌شود. برنج باسماتی تنها در زمین‌های حاصل‌خیز و خاصی در سراسر دنیا رشد می‌کند و همین باعث شده تا انحصار تولید آن در دست مناطق خاصی از دنیا باشد.

نکته جالبی که در مورد برنج پاکستانی و فرآیند کاشت، داشت و برداشت آن وجود دارد این است که تمامی این مراحل به دست خانم‌ها انجام می‌شود. به همین علت سازمان ملل متحد روز ۱۵ اکتبر را به نام زنان کشاورز پاکستانی نامگذاری کرده است.

کشت برنج پاکستانی

همانطور که قبلا به آن اشاره شد برنج پاکستانی تنها در زمین‌های حاصل‌خیز دست سند و پنجاب رشد می‌کند و همین باعث شده تا انحصار تولید آن در دست این مناطق باشد. تعداد کشاورزانی که در این منطقه به کار کشت برنج پاکستانی مشغول هستند بسیار زیاد است. کاشت برنج در این منطقه حد زیادی از صادرات جهانی برنج به دنیا را تامین می‌کند. به صورت کلی سند به نسبت سایر نقاط پاکستان و حتی ایران از حاصلخیزی بیشتری برای کشت این برنج برخوردار است.

انواع برنج پاکستانی

انواع برنج پاکستانی

برنج پاکستانی در سه مدل با نام‌های ایندیکا دانه بلند، ایندیکا دانه درشت و جاپونیکا در دنیا موجود است. این سه نوع برنج همگی در دسته برنج‌های باسماتی قرار دارند. برنج‌های دانه بلند بیشتر در منطقه سند کشت می‌شوند و حاصلخیزی بالایی نسبت به انواع دیگر برنج باسماتی دارند.

بهترین نوع برنج پاکستانی

همانطور که قبلا به آن اشاره شد این برنج‌ها به دانه‌ بلند بودن و عطر خوشی که دارد معروف هستند. برنج پاکستانی توسط برندهای مختلف بسته‌بندی شده و از آنجایی که همه برنج‌های تولید شده در کشور پاکستان کیفیت یکسانی ندارند، کیفیت برنج پاکستانی با نام برندهای مختلف به فروش می‌رسد یکسان نیست. این موضوع باعث شده تا نتوانیم به راحتی تعیین کنیم که کدام برند بهترین برنج را به بازار عرضه می‌کند.

برندهای معروف برنج پاکستانی

برنج پاکستانی در برندهای مختلف و زیادی به بازار عرضه شده است. در بین این برندها باکیفیت‌ترین انواع برنج با نام‌های دیپلمات، سوپرباسماتی عابد، توحید، ملحم، باهر، سلیم، زیتون طلایی، دلباز، یزدان و خوشبخت شناخته می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید انواع برنج پاکستانی را از فروشگاه مشهد برنج با بهترین کیفیت خریداری کنید.

قیمت برنج پاکستانی

از آنجایی که واردات برنج پاکستانی با ارز دولتی انجام می‌شود، هر گونه تغییری روی قیمت ارز، قیمت برنج را تغییر می‌دهد. با این وجود قیمت برنج پاکستانی وارداتی در مقایسه با برنج‌های ایرانی کمتر است و همین باعث شده تا عده زیادی آن را در سفره‌های خود جایگزین برنج ایرانی بکنند. با وجود این، قیمت برنج به علت تعرفه بالای گمرک، قوانین استاندارد و مشکلات ارزی حجم زیادی از برنج در گمرک دپو می‌شود و قیمت این برنج در بازار افزایش پیدا می‌کند. فاکتورهای دیگری همچون هزینه انبارداری، کیفیت، برند برنج، دانه بلند بودن، سالم بودن برنج و نبودن دانه شکسته در آن، شیوه و کیفیت بسته‌بندی و ... از جمله مواردی هستند که روی قیمت برنج تاثیر می‌گذارند. با توجه به مواردی که به آن‌های اشاره شد نمی‌توان به صورت قطع قیمت انواع برنج پاکستانی را بیان کرد. شما عزیزان می‌توانید برنج پاکستانی باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه مشهد برنج خریداری کنید.

خرید بهترین برنج پاکستانی

ویژگی برنج پاکستانی درجه یک

در هنگام خرید برنج لازم است تا به ویژگی‌ها و عطر آن توجه کنید. صرف اعتماد به فروشنده در خصوص تبلیغی که درباره محصول خود ارائه می‌دهد نمی‌تواند به ما در انتخاب مناسب‌ترین نوع برنج کمک بکند.

۱- ظاهر برنج

برنج درجه یک ظاهر یک دستی دارد. اگر یک مشت از برنج را در دست خود بگیرید، همه دانه‌های آن باید کامل و بدون شکستگی و همچنین هم‌اندازه باشند. در مرحله دوم باید به رنگ برنج دقت کنید. برنج پاکستانی دانه‌هایی سفید و بدون زردی دارد که ظاهر شفاف و عاج مانندی دارند.

۲- عطر برنج

برنج پاکستانی عطر بسیار زیادی دارد که این عطر خوش در انواع تازه و مرغوب آن بیشتر است.

خرید برنج پاکستانی

خرید برنج پاکستانی به نسبت سایر انواع برنج به علت ویژگی‌هایی مانند قیمت پایین و کیفیت بالا و همچنین عطر و طعم فوق‌العاده‌ای که دارد در مقایسه با سایر برنج‌های هندی و ایرانی رواج بیشتری دارد. شما عزیزان می‌توانید انواع برنج پاکستانی را از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. به شما توصیه می‌کنیم برای خرید برنج پاکستانی فروشگاهی را انتخاب کنید که برنج پاکستانی با قیمت متناسب و کیفیت بالا و همچنین سالم را در اختیار شما قرار دهند. در چنین فروشگاهی، فروشنده شما را در خصوص برنجی که قصد خرید آن را دارید، ویِژگی‌های آن و همچنین روش پخت آن آگاه خواهد کرد. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج با سال‌ها تجربه در زمینه فروش تخصصی انواع برنج پاکستانی، هندی و ایرانی بهترین و باکیفیت‌ترین برنج را در دسترس مشتری قرار داده تا با اطمینان خاطر، خریدی رضایت‌بخش داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با انواع برنج پاکستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..