تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوبه لبنانی | آموزش طرز تهیه کوبه لبنانی غذای خوشمزه برای هر ذائقه ای

آموزش طرز تهیه کوبه لبنانی خوشمزه عربی

کوبه لبنانی غذایی خوشمزه و بی نظیر است که حتما از طعم آن لذت خواهید برد و کودک شما هم عاشق این غذا می شود. در این بخش آموزش روش تهیه کوبه لبنانی را می خوانید.

کوبه یا کپخ یک غذای خوشمزه و عربی است که بیشتر در کشور لبنان پخته می شود و البته در خوزستان هم این غذای خوشمزه را تهیه می کنند. برای تهیه این غذا نیاز به برنج، سیب زمینی، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، گردو، زرشک، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک و ادویه جات دارید.

کوبه غذای معروف لبنان است که شبیه به سمبوسه و فلافل است و در دکه های خیابانی لینان سرو می شود و با قیمت مناسبی تهیه می شود و شما می توانید این غذا را براحتی در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برنج 2 لیوان سیب زمینی کوجک 1 عدد تخم مرغ 1 عدد گوشت چرخ کرده 150 گرم زرشک 3 قاشق غذاخوری گردو 3 قشاق غذاخوری پیاز 1 عدد سیر 2 حبه رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری نمک و فلفل به میزان لازم ادویه دلخواه به میزان لازم

کوبه لبنانی

طرز تهیه کوبه لبنانی در منزل برای تهیه کردن کوبه گوشت چرخ کرده، پیا و سیر رنده شده را با فلفل و نمک خوب تفت بدهید و سپس گردو و زرشک را به مخلوط گوشتی اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در مرحله بعد باید ادویه و گوجه را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا مواد به روغن بیفتند. برنج را در قابلمه ای مناسب با نمک و آب بریزید و بدون استفاده از روغنف برنج را کته کنید و کمی آب برنج را بیشتر بریزید تا برنج خیلی خوب له شود و سپس برنج را با گوشت کوب له کنید و بگذارید تا برنج سرد شود. در این مرحله سیب زمینی را بپزید و له کنید و سپس برنج و تخم مرغ و سیب زمینی را با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر چسبنده ای بدست بیاید و باید توجه کنید اگر خمیر شل بود می توانید دو قاشق آرد به آن اضافه کنید تا سفت شود. ظرف آب را در کنار دست های خود قرار دهید و دست ها را خبس کنید و به اندازه یک نارنگی از خمیر کوبه بردارید و در کف دست آن را باز کنید و کمی از مواد گوشتی را در وسط خمیر کوبه بگذارید. خمیر کوبه را ببندید و سپس درون ظرفی گود کمی روغن بریزید و کوبه ها را درون روغن داغ سرخ کنید. اطلاعات این خوراکی (امتیاز بدهید) recipe image

نام غذا

کوبه لبنانی

نویسنده

منتشر شده در

2022-06-23

زمان آماده سازی

30M

زمان پخت

40M

زمان کل

1H10M

میانگین امتیاز

51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوبه لبنانی | آموزش طرز تهیه کوبه لبنانی غذای خوشمزه برای هر ذائقه ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..