تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری بخش M‌ و i بی ام و برای تولید خودروی اسپرت برقی

رویکرد اغلب خودروسازان به سمت هیبریدی و الکتریکی شدن محصولاتشان است. بی‌ام‌و قصد دارد با ترکیب دو بخش از محصولات خود، عملکرد بالا و بازدهی عالی را در قالب یک محصول ارائه کند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد شرکت بی‌ام‌و به‌عنوان یک برند جامع وظیفه‌ی رهبری سری‌های مختلف زیرمجموعه خود را بر عهده دارد. دو زیرمجموعه M و i شرکت بی‌ام‌و به‌طور کاملاً مجزا فعالیت می‌کنند؛ بخش M وظیفه هدایت و توسعه خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای را بر عهده دارد، در حالی که بخش i به خودروهای الکتریکی و پربازده متمایل است. با وجود تضاد بین خط مشی این دو سری، بی‌ام‌و در نظر دارد از بخش‌های M و i‌ خود در پروژه‌هایی خاص، به‌صورت مشترک بهره ببرد.

بخش M خودروهای بی‌ام‌و قصد دارد خودروهای خود را برقی و هیبریدی کند. پیتر کوینتوس (Peter Quintus)، مدیر فروش و بازاریابی سری M در این خصوص گفت:

در حال حاضر اگر نگاه دقیق‌تری به وزن باتری‌ها و عملکرد دریافتی حاصل از الکتریکی کردن خودروها داشته باشیم، متوجه می‌شویم بهترین ترکیب عملکرد و تکنولوژی‌های دینامیکی همچنان توسط مدل‌هایی مجهز به پیشرانه‌ی ‌احتراقی به دست می‌آید.

ترکیب سری m و i

آیا امکان دارد خودرویی از سری M تولید شود که از لحاظ عملکرد بسیار خیره‌کننده و در عین حال الکتریکی باشد؟ بله، ولی در حال حاضر چنین تکنولوژی جزء خط مشی سری M نیست و تکنولوژی لازم باید پیشرفت چشمگیرتری داشته باشد. پیتر کوینتوس در ادامه گفت:

ما پلتفرم و تمام تکنولوژی‌های موجود را در اختیار داریم که شامل خودروی الکتریکی و تبدیل سریع سری M به تکنولوژی برقی یا هیبریدی در صورت لزوم است. اما معتقدیم که در حال حاضر زمان مناسبی برای عرضه‌ی این خودرو نیست.

کوینتوس از ایده‌ی تجهیز خودروهای سری M به سازه‌‌‌ی کربنی مانند بی‌ام‌و سری ۷ کنونی خبر داد. البته استفاده کامل از کربن، مانند خودروهای i3 و i8، هزینه زیادی دارد که طبعاً خودروهای سری M به‌طور کامل از کربن ساخته نخواهد شد، بلکه ترکیبی از فیبر کربن، آلومینیوم و منیزیم در شاسی استفاده خواهد شد. این عمل به میزان قابل توجهی موجب کاهش وزن خودرو می‌شود. البته این تغییرات تا حدی ممکن است که افزایش قیمت خودرو در سطح محصولات سری M باقی بماند تا مشتریان این سری ناامید نشوند.

ترکیب سری m و i

مدیر فروش و بازاریابی سری M در این خصوص گفت:

ما در هر دوره‌ای مزایا و سود استفاده از تکنولوژی فیبر کربن را بررسی می‌کنیم ولی در حال حاضر استفاده از ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن بسیار پرسودتر و ارزشمندتر از استفاده کامل از فیبر کربن در سازه خودرو است.

هنگامی که در مورد امکان تولید مدل BMW M i8 از کوینتوس سوال شد، او با قاطعیت رضایت خود را بیان کرد.

ترکیب سری m و i

در نتیجه خودروهای سری M در حال تغییر سریع هستند. در حالی که ایده M3 هیبریدی یا الکتریکی برای بسیاری از طرفداران بی ام دبلیو بسیار هیجان انگیز است، تکنولوژی شاسی سبک وزن را می‌توان مرهون تلاش‌های فراوان بخش i شرکت بی ام دبلیو دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری بخش M‌ و i بی ام و برای تولید خودروی اسپرت برقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..