تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از گنبد جديد حرم مطهر حضرت علی(ع) انجام شد

پس از ماه‌ها تلاش و كار شبانه روزی هنرمندان ايرانی و عراقی، گنبد حرم مطهر حضرت علی(ع) ترميم و بازسازی شده و همزمان با سالروز ميلاد پيامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع) در نجف اشرف رونمايی شد.

در آيين رونمايی از گنبد مطهر حرم علوی جمعی از مسئولان ايرانی و عراقی ازجمله رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، توليت حرم مطهر علوی، امام جمعه اهواز، استاندار و شماری از مسئولان اين استان، مسئول دفتر نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف و جمعی از مسئولان عراقی، مديران ستاد بازسازی عتبات عاليات و زائران عتبات عاليات حضور داشتند.

گنبد ترميم و بازسازی شده حرم مطهر امام علی(ع) با محيطی برابر 51.5 متر و ارتفاعی برابر 5. 4 متر است و ترميم خشت‌های اين گنبد يكی از بزرگترين و مهم‌ترين پروژه های آستان علوی به شمار می‌رود. برای اجرای اين پروژه 105 كيلوگرم طلای 24 عيار استفاده شده و در مجموع در هر خشت 20 گرم طلا به كار رفته است و تعداد رج‌ها (دورهای قطر گنبد) 76 حلقه و تعداد خشت‌ها نزديك به 10 هزار عدد است.

با توجه به گذشت سالهای بسيار زياد از ساخت اين گنبد، ورقه‌های مسی، خشت‌ها و روكش طلای آنها دچار فرسايش و تخريب شده بود كه از اين رو توليت حرم مطهر علوی با توجه به توانمندی هنرمندان كشورمان با همكاری و همگامی برادران عراقی پروژه ترميم خشت‌ها را به ستاد بازسازی عتبات عاليات سپرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از گنبد جديد حرم مطهر حضرت علی(ع) انجام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..