تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعال سیاسی اصلاح‌طلب : بهانه کردن گپ و گفت چند چهره سیاسی ، تاکتیکی نخ‌نما است

هفته گذشته پس از ضیافت شام حجت‌الاسلام خاتمی، روحانی و سید حسن خمینی در منزل روحانی برخی دلواپسان به گمانه‌زنی درباره بحث‌های مطرح‌شده در این جلسه و معرفی کردن این افراد به عنوان بانیان وضع موجود بحث‌های مختلفی مطرح شده است اما در این بین این سوال وجود دارد این افراد با توجه به اینکه مدتی است در سیاست سمت اجرایی ندارند، همچنان باید پاسخگوی وضع موجود باشند؟ آیا این طور که عنوان می‌شود اصلاح‌طلبان باید در مدت ریاست آقای رئیسی سکوت کنند و جواب عملکرد دولت روحانی را بدهند و آیا با گذشت بیش از یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم این دولت نباید پاسخگوی عملکردش باشد؟

فیض‌الله عرب‌سرخی در این باره گفت: فرض کنیم اساسا چنین جلساتی وجود داشته باشد و این افراد هم در چنین نشست‌های مشترک نوبه‌ای حضور پیدا کنند و مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند و احیانا تحلیلی هم بر مسائل داشته باشند و در رفتار خودشان با هم هماهنگی ایجاد کنند، ایراد و نقد آقایان چیست؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: دولتی بر سر کار آمده است که حمایت همه جانبه هر سه قوه، نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای اقتصادی را پشت سر خود دارد. بروند دنبال رفع مشکلات و همان وعده‌هایی که دادند را اجرا کنند. گفته شده اگر تا حالا مشکلات وجود داشته به دلیل تفکرات انحرافی بوده است، خب امروز که دیگر هیچ‌کدام از این تفکرات حضور ندارند. آقای ناطق نوری سال‌هاست که از سیاست کناره‌گیری کرده‌اند و هیچ نقشی نداشته‌اند. آقای خاتمی هم از سال ۸۴ بازنشسته شده‌اند حضورشان در حد اظهارنظر در مسائل بوده است. حاج حسن آقای خمینی هم اساسا هیچ‌گاه سمت اجرایی نداشته‌اند که بانی وضع موجود باشند یا نباشند. می‌ماند آقای روحانی که ایشان هم امروز یک سال است که مسئولیت ندارند. البته منشاء مسائلی که وجود داشته است را مرتبا بیان کرده‌اند اما به ایشان اجازه داده نشده آن مشکلات را از مسیرهایی که خودشان صلاح می‌دانستند، حل کنند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که امروز دولتی بر سر کار آمده که تمامی ارکان کشور با آن هماهنگ است پس باید تصمیمات درست را بگیرند و مشکلات را برطرف کنند، عنوان کرد: همه چیز در اختیار یک جناح است، اینکه گپ و گفت چند چهره سیاسی را بهانه کنند تا افکار عمومی را از مشکلات جامعه به سمت دیگر ببرند، تاکتیکی نخ‌نما است. وقتی قدرت دست این افراد نیست، اگر ۱۰۰ جلسه دیگر هم داشته باشند فقط می‌توانند بحث، گفت‌وگو، تحلیل و اظهارنظر کنند. نگاه کنید آقای خاتمی اجازه پیدا نمی‌کردند در یک افطاری شرکت کنند و یا بقیه آقایان آنچنان حضور فعالی در عرصه ندارند. حالا اگر آقایان فکر می‌کنند در همین حد هم نباید حضور اجتماعی یا سیاسی داشته باشند، به آنها حکم قضایی ابلاغ کنند که حق اظهارنظر ندارند. زیرا تنها چیزی که برای‌شان مانده حق اظهارنظر است. اگر قانونی در این خصوص وجود دارد به این‌ها ابلاغ کنند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب : بهانه کردن گپ و گفت چند چهره سیاسی ، تاکتیکی نخ‌نما است

بیشتر بخوانید :

عرب سرخی افزود: اینکه گفته شده این آقایان در موضوع انتخابات بحث کردند اساسا چنین بحث‌هایی وجود نداشته و اتفاق نیفتاده است. هنوز هیچ‌جا بحث انتخابات مطرح نیست. به فرض درباره انتخابات هم بحث کنند، بحث چه خاصیتی دارد؟ هنگامی که یک جریان سیاسی تمام نامزدهایش رد صلاحیت می‌شوند درباره انتخابات هم صحبت کنند، چه اتفاقی می‌تواند در پی این بحث رخ دهد؟ هنگامی که هیچ نامزدی از سوی این جریان سیاسی به انتخابات راه نمی‌یابد. همان‌طور که مشاهده کردید در انتخابات سال ۱۴۰۰ کلیه نامزدهایی که به نوعی به جریان اعتدال و اصلاحات مربوط می‌شدند رد صلاحیت شدند، حالا همه در ۵۰ جلسه هم درباره انتخابات بحث کنند. حتی بحث کردن درباره انتخابات داخل خانه و در یک جلسه بسته هم مجاز نیست؟ پس این را هم اعلام کنند. حتما عیبی دارد که به این اقدام هجمه و حمله می‌کنند!

وی خاطرنشان کرد: به نظر من اصل ماجرا این است که چون نتوانسته‌اند به وعده‌هایی که داده شده در این یک سال پاسخ مثبتی بدهند، باید افکار عمومی را هر روز به سمت یک مسئله ببرند. روندهایی که معلوم است منشاء‌اش سیاست‌های غلط است و نمی‌توانند آن‌‎ها را اصلاح کنند و یا نمی‌خواهند. معتقدم بسیاری از وقایع نوعی تلاش برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی است اما به نظرم این رفتار، تلاش‌های بی‌فایده‌ است زیرا جامعه امروز می‌داند مشکل چیست و ریشه‌اش کجاست، راه‌حل اصلاحش چیست و تلاش برای این که اذهان از توجه به موضوع اصلی و نقطه اصلی منحرف شود تلاش نافرجام و بی‌فایده است.

220




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعال سیاسی اصلاح‌طلب : بهانه کردن گپ و گفت چند چهره سیاسی ، تاکتیکی نخ‌نما است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..