تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ با بیماری کبدی در کودکان

بیماری کبد چرب غیر الکلی، شایع‌ترین بیماری کبدی کودکان است. در این بیماری، سلول‌های کبد قطرات چربی بزرگی را ذخیره می‌کنند که می‌تواند بر عملکرد کبد تاثیر بگذارد. پزشکان مدت‌ها است که رابطه بین کبد چرب غیر الکلی و دیابت نوع ۲ را در بزرگسالان مشاهده کرده‌اند؛ اما در مورد ارتباط مشابه در کودکان بسیار کمتر شناخته شده است.

میزان دیابت نوع ۲ در کودکان در ۲۰ سال گذشته دو برابر شده است. کودکان مبتلا به کبد چرب غیر الکلی دارای ویژگی‌های مقاومت به انسولین هستند که یکی از ویژگی‌های کلیدی دیابت نوع ۲ است و بنابراین ممکن است در معرض خطر ابتلاء به این بیماری باشند.

دکتر جفری شومر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا گفت: ما باید درک بهتری داشته باشیم که چگونه کبد چرب غیر الکلی در خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ در کودکان نقش دارد تا بتوانیم فعالانه برای پیشگیری از آن تلاش کنیم.

در مطالعه جدید، محققان دریافتند که در بین ۸۹۲ کودک مبتلا به کبد چرب غیر الکلی، دیابت نوع ۲ در ۶.۶ درصد از کودکان در ارزیابی اولیه وجود داشت. در پایان این مطالعه، از هر شش کودک، یک کودک به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بود.

شومر گفت: این رقم هشدار دهنده است؛ زیرا دیابت نوع ۲ در کودکان و نوجوانان یک بیماری بسیار تهاجمی‌تر از بزرگسالان است و عوارض و پیامدهای فوری و جدی‌تری دارد.

نویسندگان همچنین عوامل خاصی را شناسایی کرده اند که خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را در کودکان مبتلا به کبد چرب غیر الکلی افزایش می‌دهند:

جنسیت (زنان بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند)، میزان چاقی و میزان چربی و بافت اسکار در کبد.

بیشتر بخوانید: چهار توصیه کاربردی و مهم برای درمان کبد چرب

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ با بیماری کبدی در کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..