تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان تیرگی زیر چشم، سریع و راحت!

قبل از این‌که با درمان تیرگی زیر چشم آشنا شویم، بهتر است اطلاعات‌مان را درباره‌ی این مقوله کمی گسترش دهیم. تحقیقات نشان می‌دهند که سیاهی دور چشم در موارد زیر شایع‌تر است:

افراد مسن افراد دارای استعداد ژنتیکی این بیماری (هیپر پیگمانتاسیون) افراد با رنگ پوست تیره‌تر خستگی (شناخته شده‌ترین علت سیاهی زیر چشم)

می‌توان گفت که تیرگی دور چشم، پدیده‌ای کاملاً طبیعی است. با این حال، بسیاری از افراد از داشتن این حلقه‌های تیره خوشحال نیستند و به دنبال درمان تیرگی زیر چشم می‌گردند.

درمان تیرگی زیر چشم

بیشتر بخوانید: رفع گودی و سیاهی زیر چشم، بهترین راهکارها را یاد بگیرید!

در این مقاله می‌خوانید:

تیرگی دور چشم، پدیده‌ای کاملاً طبیعی است.

درمان تیرگی زیر چشم کرم رفع سیاهی دور چشم درمان تیرگی زیر چشم

درمان تیرگی زیر چشم به ۲ بخش تقسیم می‌شود: درمان خانگی و درمان پزشکی. بگذارید هر کدام از آن‌ها را جدا از هم بررسی کنیم.

درمان تیرگی زیر چشم در خانه

درمان تیرگی زیر چشم بیشتر از هر چیزی، به علت آن بستگی دارد. با این حال، بعضی از درمان‌های خانگی هستند که ممکن است کمک کننده باشند. روش‌های متداول عبارتند از:

                                      درمان تیرگی زیر چشم در خانه

بیشتر بخوانید: گودی زیر چشم زنان، ویتامین‌های مفید

بیشتر خوابیدن می‌تواند به رفع تیرگی زیر چشم کمک کند.

استفاده از کمپرس سرد: کمپرس سرد می‌تواند رگ‌های خونی گشاد شده را کوچک کند و به این ترتیب، سیاهی، تورم و پف زیر چشم را از بین ببرد. تنها کاری که باید بکنید، این است که چند تکه یخ را در یک پارچه‌ی تمیز بپیچید و آن را روی چشمان خود بمالید. هم‌چنین می‌توانید یک حوله را با آب سرد کمی مرطوب کرده و حدود ۲۰ دقیقه، زیر چشم خود قرار دهید. افزایش ساعت خواب و استراحت: بیشتر خوابیدن می‌تواند به رفع تیرگی زیر چشم کمک کند. چرا که کمبود خواب ممکن است باعث رنگ پریدگی پوست شده و سیاهی دور چشم را بیشتر از قبل مشخص کند.

                                      رفع گودی زیر چشم

بیشتر بخوانید: تیرگی زیر چشم در زنان، نشانه چیست؟

نه تنها کمبود خواب، بلکه نحوه‌ی خواب نیز ممکن است در ایجاد سیاهی زیر چشم نقش داشته باشد.

بالا نگه داشتن سر موقع خواب: نه تنها کمبود خواب، بلکه نحوه‌ی خواب نیز ممکن است در ایجاد سیاهی زیر چشم نقش داشته باشد. بالا نگه داشتن سر موقع خواب، از تجمع مایعات در زیر چشم و متورم شدن و پف کردن آن در صبح روز بعد، جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب فراوان: تا می‌توانید، بیشتر آب بنوشید. البته سایر مایعات مثل شیر و چای و آب میوه نیز موثر هستند. با این حال توصیه می‌کنیم مصرف میوه و سبزیجات خود را نیز افزایش دهید تا همه جوره بتوانید آب مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید.

                                      سیاهی زیر چشم

بیشتر بخوانید: سیاهی دور چشم در زنان، چه علتی دارد؟

استفاده از چای کیسه‌ای خیس: چای به دلیل داشتن کافئین و آنتی اکسیدان، می‌تواند گردش خون شما را تحریک کند و جلوی تجمع مایعات زیر پوست شما را بگیرد.
تنها کاری که باید بکنید، این است که ۲ کیسه چای سبز یا سیاه را در آب داغ خیس کرده و سپس آن‌ها را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. در قدم بعدی، آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی چشمان بسته‌ی خود قرار دهید. در نهایت، چشمان‌تان را با آب خنک بشویید.

                                      کرم دور چشم

بیشتر بخوانید: سیاهی زیر چشم زنان، آیا درمان می‌شود؟

کانسیلرها برای پنهان کردن سیاهی زیر چشم، بهترین هستند.

استفاده از کرم دور چشم: کرم‌های دور چشم، فرمول‌های کار شده‌ای دارند که می‌توانند با آبرسانی و صاف کردن پوست زیر چشم، گودی و تیرگی آن را کاهش دهند. انواع و اقسام این کرم‌ها در بازار یافت می‌شوند و می‌توانند کمک کننده باشند. پنهان کردن با آرایش: کانسیلرها برای پنهان کردن سیاهی زیر چشم، بهترین هستند. آن‌ها می‌توانند سیاهی‌ها را طوری بپوشانند که انگار با رنگ پوست عادی شما ترکیب شده‌اند! با این حال، احتمال تحریک یا واکنش آلرژیک نیز وجود دارد. (در صورت مشاهده، باید مصرف مواد آرایشی را متوقف کنید.)

                                      رفع تیرگی زیر چشم

بیشتر بخوانید: کبودی زیر چشم در زنان، علت چیست؟

درمان پزشکی سیاهی زیر چشم

اگر دنبال گزینه‌های دائمی‌تری هستید، احتمالاً باید درمان‌های پزشکی را امتحان کنید. البته یادتان باشد که سیاهی دور چشم مشکل یا عیب محسوب نمی‌شود و نباید برای تغییر دائمی ظاهر خود تحت فشار باشید.

برخی از درمان‌های پزشکی مورد استفاده برای سیاهی چشم عبارتند از:

لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه جراحی لیزری برای لایه برداری مجدد و افزایش سفتی پوست تاتوهای پزشکی برای تزریق رنگدانه به نواحی نازک پوست پر کننده‌های بافتی برای پنهان کردن رگ‌های خونی و ملانین برداشتن چربی و پوست اضافی از زیر چشم ایمپلنت‌های جراحی از چربی یا محصولات مصنوعی کربوکسی تراپی برای افزایش جریان خون در زیر چشم

لازم است خاطر نشان کنیم که قبل از هر نوع تصمیم گیری، تمام گزینه‌های خود را با یک پزشک در میان بگذارید و از عوارض و مزایای هر کدام از روش‌ها خبردار شوید.

                                      کرم رفع سیاهی دور چشم

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر به زیر چشم، برای رفع تیرگی

کرم رفع سیاهی دور چشم

انتخاب کرم دور چشم کار راحتی نیست. شما هم برای این‌که گرفتار تبلیغ‌های جذاب و فریبنده نشوید، حواس‌تان را به مواد تشکیل دهنده‌ی کرم‌ها جمع کنید. موادی که یک کرم دور چشم خوب باید در فرمولش آن‌ها را داشته باشد، عبارتند از:

هیالورونیک اسید که برای هیدراته نگه داشتن پوست زیر چشم ضروری است. کافئین که به انقباض رگ‌های خونی زیر چشم کمک می‌کند. ویتامین ث که تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را صاف و لطیف نگه می‌دارد. ویتامین کا که خاصیت ضد التهابی دارد و متابولیسم سلولی پوست را تقویت می‌کند. رتینوئید که در طول زمان می‌تواند ضخامت پوست را افزایش دهد.

                                      رفع سیاهی زیر چشم

بیشتر بخوانید: بهترین کرم دور چشم زیر ۳۰ سال و بالای ۴۰ سال

جمع‌بندی

برای بسیاری از افراد، حلقه‌های تیره‌ی دور چشم می‌آیند و می‌روند! آن‌ها می‌توانند دلایل ژنتیکی داشته یا به دلیل افزایش سن یا کمبود خواب ایجاد شده باشند. به هر حال، این سیاهی‌ها هیچ خطری ندارند و مشکلی هم برای شما ایجاد نمی‌کنند.
درمان تیرگی زیر چشم مخصوص کسانی است که خودشان شخصاً ظاهر این تیرگی‌ها را دوست ندارند و دل‌شان می‌خواهد آن را اصلاح کنند. این افراد می‌توانند درمان‌های خانگی یا پزشکی را امتحان کنند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان تیرگی زیر چشم، سریع و راحت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..