تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوجیان؛ سومین ناو هواپیمابر چین و اولین ناو کاملاً بومی این کشور به آب انداخته شد

چین از یک ناو هواپیمابر غول پیکر رونمایی کرده است که تنها رقیب ناوهای هواپیمابر آمریکایی به نظر می رسد در شرایطی که چین به سرعت در حال مدرن سازی ارتش خود است. شی جین پینگ مرمت بزرگ ترین ارتش جهان را نقطه تمرکز برنامه های خود قرار داده و به دنبال اعمال قدرت خود در خارج از مرزها و سواحل چین است، اگر چه دولت این کشور می گوید قصد تنش و تهاجم به جایی را ندارد. مراسم رونمایی از جدیدترین ناو هواپیمابر چین در کارخانه ساخت کشتی جیانگ نان در شانگهای برگزار شد. این ناو هواپیمابر که عرشه آن تماماً باند پرواز است از سیستم پرواز منجنیقی استفاده می کند.

سومین ناو هواپیمابر چین با نام فوجیان به آب انداخته شد

سومین ناو هواپیمابر چین با نام فوجیان به آب انداخته شد

ناو هواپیمابر فوجیان (Fujian) به ناو هواپیمابر شاندونگ که در اواخر سال ۲۰۱۹ به آب انداخته شده و ناو لیائونینگ که در سال ۱۹۹۸ به صورت دست دوم از اوکراین خریداری شده و روزآمدسازی شد خواهد پیوست. بدین ترتیب چین تنها کشوری است که بعد از ایالات متحده با ۱۱ ناو هواپیمابر، بیشترین تعداد ناو هواپیمابر را داشته و تعداد ناوهای خود را به عدد سه رسانده است. به آب انداختن ناو فوجیان نشان دهنده افزایش توانایی نظامی چین در بحبوحه افزایش تنش با ایالات متحده بر سر تایوان و دریای چین جنوبی است. منطقه ساحلی فوجیان درست روبروی کانال تایوان قرار داشته و ناوگان شرقی ارتش آزادی بخش چین در آن مستقر است.

سومین ناو هواپیمابر چین با نام فوجیان به آب انداخته شد

سومین ناو هواپیمابر چین با نام فوجیان به آب انداخته شد

ناو فوجیان از سال ۲۰۱۸ در کارخانه ساخت کشتی شانگهای در حال ساخت بوده است. این ناو اولین ناو تماماً بومی چین بوده و از منجنیق های الکترومغناطیسی و سیستم گیره ای برای بلند شدن و فرود آمدن هواپیماها روی عرشه استفاده می کند. این ناو هواپیمابر بیش از ۸۰,۰۰۰ تن وزن دارد و به تازگی تست های دریایی اش را آغاز کرده است. ناو هواپیمابر فوجیان و ناو چهارمی که در دست ساخت است، نسبت به دو ناو موجود دیگر بزرگتر بوده و توانایی جای دادن به تعداد بیشتری هواپیما روی عرشه خود را دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوجیان؛ سومین ناو هواپیمابر چین و اولین ناو کاملاً بومی این کشور به آب انداخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..