تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان -آکا

آکاایران: مقاله‌های مرتبط ایاناپا کجاست؟ راهنمای تحصیل در قبرس قبرس در جذب درآمد های گردشگری رکورد زد

جمهوری قبرس کشوری جزیره‌ای است که در بستر اقیانوس آرام قرار دارد و به دو بخش ترک‌نشین و یونانی تقسیم می‌شود. تا سال ۱۹۶۰ میلادی این کشور تحت مالکیت بریتانیا بوده و پس از اعلام استقلال دو دولت ترکیه و یونان مالکیت آن را بر عهده گرفتند. البته در سال ۱۹۸۳ میلادی دولت ترکیه بخش ترک نشین قبرس را (که معمولا قبرس شمالی خوانده می‌شود) جمهوری ترک قبرس شمالی نام‌گذاری کرد که تاکنون توسط هیچ کشوری به رسمیت پذیرفته نشده است. این جزیره به دلیل برخورداری از آب‌وهوای معتدل، سواحل زیبا و امکانات تفریحی به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های گردشگران تبدیل شده و سالانه در حدود چهار میلیون گردشگر به آنجا سفر می‌کنند. از آنجایی که تعداد بسیاری از شهروندان ایرانی برای تفریح یا ادامه تحصیل به این کشور سفر می‌کنند؛ از این رو در ادامه روند معرفی فرودگاه‌های جهان در وب‌سایت آکا ایران به معرفی فرودگاه بین‌المللی ارجان قبرس خواهیم پرداخت.

معرفی فرودگاه ,فرودگاه قبرس شمالی,فرودگاه بین المللی ارجان,سفر به قبرس,[categoriy] سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان

سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان -آکافرودگاه قبرس شمالی,فرودگاه بین المللی ارجان,سفر به قبرس,قبرس کجاست,سفر به قبرس شمالی

آکاایران: سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان

فرودگاه بین‌المللی ارجان (Ercan International Airport) بزرگ‌ترین فرودگاه قبرس شمالی است که هر هفته به طور میانگین ۱۰۰ پرواز به مقصد آن انجام می‌شود. در حال حاضر، چهار شرکت هوایی ترکیش ایر، پگاسوس، اطلس جت و ترکیش ایر قبرس دارای برنامه پروازی ثابت و چارتر از فرودگاه قبرس به اقصی نقاط جهان و برعکس هستند.

مشخصات نوع فرودگاه: همگانی (مسافری) کد یاتا: ECN کد ایکائو: LCEN ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۳ متر باند: یک باند سنگفرش به طول ۲,۷۵۵ متر فاصله هوایی تا تهران: دو ساعت و چهل و پنج دقیقه پایانه‌ها ,فرودگاه قبرس شمالی,فرودگاه بین المللی ارجان,سفر به قبرس,[categoriy] سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان

پایانه جدید فرودگاه ارجان در سال ۲۰۰۴ میلادی و با نام «دروازه قبرس شمالی» به بهره‌برداری رسیده است و در واقعیت نیز اصلی‌ترین محل تردد هزاران گردشگر و مسافر خارجی به قبرس شمالی است. نکته جالب توجه در مورد پایانه جدید این است که با وجود ساختمانی واحد کلیه ورود و خروج‌ها از طریق سالن‌های متفاوت انجام می‌شود.

امکانات ,فرودگاه قبرس شمالی,فرودگاه بین المللی ارجان,سفر به قبرس,[categoriy] سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان

فرودگاه ارجان به لحاظ برخورداری از امکانات مختلف فرودگاه مدرنی محسوب می‌شود. در این رابطه، در آخرین بازسازی انجام گرفته علاوه بر باند قبلی، باند سنگ‌فرش جدید به طول ۱,۸۰۰ متر به مجموعه اضافه شده است. همچنین برج کنترل فرودگاه نیز مجهز به سیستم‌های پیشرفته کامپیوتری برای کنترل ترافیک هوایی است. از جمله سایر تسهیلات رفاهی این فرودگاه می‌توان به کافه‌ها و رستوران‌های شبانه‌روزی، فروشگاه‌ها و امکانات ویژه برای مسافران دارای مشکلات جسمی و حرکتی اشاره کرد. در حال حاضر، این پایانه دارای سالن VIP و اتاق جلسه/کنفرانس نیست. همچنین فرودگاه بین‌المللی ارجان دارای پارکینگی روباز با گنجایش ۸۰۰ خودرو است.

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

فرودگاه ارجان در منطقه‌ای مسکونی به نام تیموو (Tymvou) واقع در شهر نیکوزیای شمالی قبرس شمالی قرار دارد. در این فرودگاه نیز همانند سایر فرودگاه‌های جهان امکانات متعددی برای تردد مسافران تعبیه شده است.

تاکسی فرودگاه: این تاکسی‌ها در طول شبانه‌روز آماده انتقال مسافران به کلیه نقاط قبرس شمالی مانند فاماگوتسا، نیکوزیای شمالی و کایرنیا هستند. البته کلیه مبادلات مالی از جمله پرداخت هزینه خودرو در قبرس با یورو انجام می‌شود. کرایه خودرو: در صورتی که دارای گواهینامه رانندگی بین‌المللی هستید، امکان کرایه خودرو در فرودگاه ارجان فراهم شده است و با این کار می‌توان به راحتی در طول اقامت در خاک قبرس به گشت‌وگذار پرداخت. اطلاعات پرواز ,فرودگاه قبرس شمالی,فرودگاه بین المللی ارجان,سفر به قبرس,[categoriy] سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان

در حال حاضر، هیچ یکی از شرکت‌های هوایی داخلی دارای پرواز مستقیم به مقصد این فرودگاه نیستند و کلیه پروازها از شهرهای تهران، مشهد، اهواز و اصفهان توسط خطوط خارجی مانند ترکیش ایر، اطلس جت و پگاسوس انجام می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر به قبرس؛ فرودگاه بین المللی ارجان -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..